Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Vedení Jaguaru se rozhodlo oslavit 75. výročí své značky omezenou edicí sportovního kupé XKR. Nese jednoduché označení „75”.
Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Tak jako řada jiných automobilových značek, také Jaguar v letošním roce slaví své významné životní jubileum. Šéfové Jaguaru nyní uvedli ve známost, že na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí model XKR 75 oslavující tři čtrvrtě století trvající dějiny (ve svých tiskových prohlášeních však poněkud opomněli dodat, že před druhou světovou válkou automobily vznikaly pod značkou SS, nikoli Jaguar).

Novinka se bude dodávat výhradně s lakováním šedým odstínem Stratus a sadou spoilerů sestávajících z lišty pod předním nárazníkem, rozšířených prahových obkladů, difuzoru pod zadním nárazníkem a větším přítlačným křídlem. K celkovému dojmu přispívají též dvacetipalcové kované ráfky Vortex s tmavě šedým lakováním, rudé brzdové třmeny a sportovně laděná výfuková soustava. Uvnitř si všimneme především černého koženého čalounění sedadel, palubní desky, volantu a dveřních obkladů se svýrazněným stehováním, ale též leskle lakovaných doplňků a Alacantarou potaženého stropu.

Hned jedním dechem je třeba doplnit, že vozů Jaguar XKR 75 vznikne pouhých 75 jednotek, které budou od letošního podzimu k dostání pouze na trzích Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Belgie a Nizozemí, a sice za sebevědomou cenu 85 500 liber. Pod dlouhou přední kapotou modelu XKR 75 se ukrývá upravený zážehový osmiválec s objemem 5 l a přeplňováním kompresorem, jenž vykazuje výkon 530 koní (390 kW) a nejvyšší točivý moment 655 Nm. Tyto hodnoty znamenají v porovnání se standardním provedením Jaguaru XKR nárůst o 20 koní (15 kW), resp. 30 Nm. Na motor navazuje upravená automatická převodovka, jež vozu umožní sprint z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosažení elektronicky omezené rychlosti 280 km/h.

U Jaguaru vůz doplnili také přepracovaným sportovním pérováním. Přední pružiny jsou o 28 % tužší, zadní pak o 32 % a karoserii přitiskly o 15 resp. 10 mm blíže k vozovce. Také elektronické řízení tuhosti Adaptive Dynamics dostalo nové naladění. Šéf Jaguaru Mike O'Driscoll tvrdí: „XKR 75 svému majiteli zaručí exkluzivitu, vzrušení a náznak odkazu značky Jaguar. Je to příkladný způsob, jakým vyzdvihnout úlohu označení XK v rámci 75 let existence Jaguaru.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR 75
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky