Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Vedení Jaguaru se rozhodlo oslavit 75. výročí své značky omezenou edicí sportovního kupé XKR. Nese jednoduché označení „75”.
Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Tak jako řada jiných automobilových značek, také Jaguar v letošním roce slaví své významné životní jubileum. Šéfové Jaguaru nyní uvedli ve známost, že na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí model XKR 75 oslavující tři čtrvrtě století trvající dějiny (ve svých tiskových prohlášeních však poněkud opomněli dodat, že před druhou světovou válkou automobily vznikaly pod značkou SS, nikoli Jaguar).

Novinka se bude dodávat výhradně s lakováním šedým odstínem Stratus a sadou spoilerů sestávajících z lišty pod předním nárazníkem, rozšířených prahových obkladů, difuzoru pod zadním nárazníkem a větším přítlačným křídlem. K celkovému dojmu přispívají též dvacetipalcové kované ráfky Vortex s tmavě šedým lakováním, rudé brzdové třmeny a sportovně laděná výfuková soustava. Uvnitř si všimneme především černého koženého čalounění sedadel, palubní desky, volantu a dveřních obkladů se svýrazněným stehováním, ale též leskle lakovaných doplňků a Alacantarou potaženého stropu.

Hned jedním dechem je třeba doplnit, že vozů Jaguar XKR 75 vznikne pouhých 75 jednotek, které budou od letošního podzimu k dostání pouze na trzích Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Belgie a Nizozemí, a sice za sebevědomou cenu 85 500 liber. Pod dlouhou přední kapotou modelu XKR 75 se ukrývá upravený zážehový osmiválec s objemem 5 l a přeplňováním kompresorem, jenž vykazuje výkon 530 koní (390 kW) a nejvyšší točivý moment 655 Nm. Tyto hodnoty znamenají v porovnání se standardním provedením Jaguaru XKR nárůst o 20 koní (15 kW), resp. 30 Nm. Na motor navazuje upravená automatická převodovka, jež vozu umožní sprint z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosažení elektronicky omezené rychlosti 280 km/h.

U Jaguaru vůz doplnili také přepracovaným sportovním pérováním. Přední pružiny jsou o 28 % tužší, zadní pak o 32 % a karoserii přitiskly o 15 resp. 10 mm blíže k vozovce. Také elektronické řízení tuhosti Adaptive Dynamics dostalo nové naladění. Šéf Jaguaru Mike O'Driscoll tvrdí: „XKR 75 svému majiteli zaručí exkluzivitu, vzrušení a náznak odkazu značky Jaguar. Je to příkladný způsob, jakým vyzdvihnout úlohu označení XK v rámci 75 let existence Jaguaru.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR 75

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků