Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Vedení Jaguaru se rozhodlo oslavit 75. výročí své značky omezenou edicí sportovního kupé XKR. Nese jednoduché označení „75”.
Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Tak jako řada jiných automobilových značek, také Jaguar v letošním roce slaví své významné životní jubileum. Šéfové Jaguaru nyní uvedli ve známost, že na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí model XKR 75 oslavující tři čtrvrtě století trvající dějiny (ve svých tiskových prohlášeních však poněkud opomněli dodat, že před druhou světovou válkou automobily vznikaly pod značkou SS, nikoli Jaguar).

Novinka se bude dodávat výhradně s lakováním šedým odstínem Stratus a sadou spoilerů sestávajících z lišty pod předním nárazníkem, rozšířených prahových obkladů, difuzoru pod zadním nárazníkem a větším přítlačným křídlem. K celkovému dojmu přispívají též dvacetipalcové kované ráfky Vortex s tmavě šedým lakováním, rudé brzdové třmeny a sportovně laděná výfuková soustava. Uvnitř si všimneme především černého koženého čalounění sedadel, palubní desky, volantu a dveřních obkladů se svýrazněným stehováním, ale též leskle lakovaných doplňků a Alacantarou potaženého stropu.

Hned jedním dechem je třeba doplnit, že vozů Jaguar XKR 75 vznikne pouhých 75 jednotek, které budou od letošního podzimu k dostání pouze na trzích Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Belgie a Nizozemí, a sice za sebevědomou cenu 85 500 liber. Pod dlouhou přední kapotou modelu XKR 75 se ukrývá upravený zážehový osmiválec s objemem 5 l a přeplňováním kompresorem, jenž vykazuje výkon 530 koní (390 kW) a nejvyšší točivý moment 655 Nm. Tyto hodnoty znamenají v porovnání se standardním provedením Jaguaru XKR nárůst o 20 koní (15 kW), resp. 30 Nm. Na motor navazuje upravená automatická převodovka, jež vozu umožní sprint z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosažení elektronicky omezené rychlosti 280 km/h.

U Jaguaru vůz doplnili také přepracovaným sportovním pérováním. Přední pružiny jsou o 28 % tužší, zadní pak o 32 % a karoserii přitiskly o 15 resp. 10 mm blíže k vozovce. Také elektronické řízení tuhosti Adaptive Dynamics dostalo nové naladění. Šéf Jaguaru Mike O'Driscoll tvrdí: „XKR 75 svému majiteli zaručí exkluzivitu, vzrušení a náznak odkazu značky Jaguar. Je to příkladný způsob, jakým vyzdvihnout úlohu označení XK v rámci 75 let existence Jaguaru.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR 75
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků