Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Vedení Jaguaru se rozhodlo oslavit 75. výročí své značky omezenou edicí sportovního kupé XKR. Nese jednoduché označení „75”.
Jaguar XKR 75: důstojná oslava 75. výročí

Tak jako řada jiných automobilových značek, také Jaguar v letošním roce slaví své významné životní jubileum. Šéfové Jaguaru nyní uvedli ve známost, že na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí model XKR 75 oslavující tři čtrvrtě století trvající dějiny (ve svých tiskových prohlášeních však poněkud opomněli dodat, že před druhou světovou válkou automobily vznikaly pod značkou SS, nikoli Jaguar).

Novinka se bude dodávat výhradně s lakováním šedým odstínem Stratus a sadou spoilerů sestávajících z lišty pod předním nárazníkem, rozšířených prahových obkladů, difuzoru pod zadním nárazníkem a větším přítlačným křídlem. K celkovému dojmu přispívají též dvacetipalcové kované ráfky Vortex s tmavě šedým lakováním, rudé brzdové třmeny a sportovně laděná výfuková soustava. Uvnitř si všimneme především černého koženého čalounění sedadel, palubní desky, volantu a dveřních obkladů se svýrazněným stehováním, ale též leskle lakovaných doplňků a Alacantarou potaženého stropu.

Hned jedním dechem je třeba doplnit, že vozů Jaguar XKR 75 vznikne pouhých 75 jednotek, které budou od letošního podzimu k dostání pouze na trzích Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Belgie a Nizozemí, a sice za sebevědomou cenu 85 500 liber. Pod dlouhou přední kapotou modelu XKR 75 se ukrývá upravený zážehový osmiválec s objemem 5 l a přeplňováním kompresorem, jenž vykazuje výkon 530 koní (390 kW) a nejvyšší točivý moment 655 Nm. Tyto hodnoty znamenají v porovnání se standardním provedením Jaguaru XKR nárůst o 20 koní (15 kW), resp. 30 Nm. Na motor navazuje upravená automatická převodovka, jež vozu umožní sprint z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosažení elektronicky omezené rychlosti 280 km/h.

U Jaguaru vůz doplnili také přepracovaným sportovním pérováním. Přední pružiny jsou o 28 % tužší, zadní pak o 32 % a karoserii přitiskly o 15 resp. 10 mm blíže k vozovce. Také elektronické řízení tuhosti Adaptive Dynamics dostalo nové naladění. Šéf Jaguaru Mike O'Driscoll tvrdí: „XKR 75 svému majiteli zaručí exkluzivitu, vzrušení a náznak odkazu značky Jaguar. Je to příkladný způsob, jakým vyzdvihnout úlohu označení XK v rámci 75 let existence Jaguaru.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR 75
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků