Jaguar XKR 2011: nové edice Speed a Black

Jaguar se v Ženevě pochlubí také dvojicí speciálních sérií odvozených z modelu XKR. Jedna z nich bude nejrychlejším XK všech dob.

Vrcholná verze řady Jaguar XK je poháněna pětilitrovým, přeplňovaným osmiválcem. Komu by základní provedení nestačilo, bude si moci od letošního roku pořídit vůz v jedné z vyšperkovaných edicí, které možnosti XKR posunou ještě dale.

První z uvedených paketů se jmenuje jednoduše Speed a tímto titulem dekorované vozy se vyznačují posunutím omezovače nejvyšší rychlosti ze standardních 250 km/h až na 280 km/h. Jaguar XKR se Speed Packem se tak stane nejrychleji jezdícím továrním Jaguarem XK všech dob (jak málo stačilo...). Automobilka Jaguar uvádí, že pro toto navýšení musela upravit i aerodynamiku. Modifikace předního nárzaníku a větší zadní křídlo mají vozu zaručit stabilitu i při rychlostech blízkých hranici 300 km/h. Zároveň došlo k přenastavení posilovače řízení s degresivním účinkem, který nyní s rostoucí rychlostí klesá ještě výrazněji.

Do sériové výbavy tohoto modelu patří rovněž dvacetipalcové ráfky Kasuga, skrze které prosvítají rudé brzdiče (od nynějška standardní novinka modelu XKR 2011). Chromované linky obklopují zasklení, masku chladiče, vstupy chladicího vzduchu a víko zavazadelníku. Difuzor v zadním nárazníku je lakován v barvě karosérie, lze přitom volit z odstínů Kyanite Blue, Liquid Silver, Lunar Grey, Polaris White, Salsa Red, Spectrum Blue a Ultimate Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nepatrně dražší provedení s taktéž triviálním názvem Black se vyznačuje například černě lakovanými dvacetipalcovými ráfky Kalimnos, chromovaných lištiček je na jeho karosérii podstatně méně a naprostá většina doplňků je lakována v barvě karosérie.

U verze Black Pack lze bohužel vybírat jen ze tří barevných odstínů, a sice Polaris White, Salsa Red a Ultimate Black. Za další příplatky lze karosérie dozdobit grafikou z programu XKR Side Graphic. Interiér se vyznačuje čalouněním tmavě šedou kůží v několika druzích zrnitosti a s možností použití kontratního stehování. Co se obkladů palubní desky a dveří týče, vybírat lze z materiálů Mesh Aluminum, Dark Oak a Piano Black. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba výše popsané pakety se světu představí na autosalonu v Ženevě a dostupné budou pouze pro model Jaguar XKR Coupe, jenž se na (relativně) domácí půdě prodává za ceny od 74 955 liber. Sada Speed Pack bude k mání za příplatek 3 500 liber, paket Black Pack vás přijde na 4 000 liber. Jaguar společně s těmito pakety představí též modifikace celé řady XK pro modelový rok 2011, jež spočívají například v náhradě rezervního kola lepicí sadou IMS (což prý ušetří až 30 litrů prostoru pro zavazadla) a možností připlatit si za nově koncipovanou sadu zavazadel.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků