Jaguar XKR 2011: nové edice Speed a Black

Jaguar se v Ženevě pochlubí také dvojicí speciálních sérií odvozených z modelu XKR. Jedna z nich bude nejrychlejším XK všech dob.

Vrcholná verze řady Jaguar XK je poháněna pětilitrovým, přeplňovaným osmiválcem. Komu by základní provedení nestačilo, bude si moci od letošního roku pořídit vůz v jedné z vyšperkovaných edicí, které možnosti XKR posunou ještě dale.

První z uvedených paketů se jmenuje jednoduše Speed a tímto titulem dekorované vozy se vyznačují posunutím omezovače nejvyšší rychlosti ze standardních 250 km/h až na 280 km/h. Jaguar XKR se Speed Packem se tak stane nejrychleji jezdícím továrním Jaguarem XK všech dob (jak málo stačilo...). Automobilka Jaguar uvádí, že pro toto navýšení musela upravit i aerodynamiku. Modifikace předního nárzaníku a větší zadní křídlo mají vozu zaručit stabilitu i při rychlostech blízkých hranici 300 km/h. Zároveň došlo k přenastavení posilovače řízení s degresivním účinkem, který nyní s rostoucí rychlostí klesá ještě výrazněji.

Do sériové výbavy tohoto modelu patří rovněž dvacetipalcové ráfky Kasuga, skrze které prosvítají rudé brzdiče (od nynějška standardní novinka modelu XKR 2011). Chromované linky obklopují zasklení, masku chladiče, vstupy chladicího vzduchu a víko zavazadelníku. Difuzor v zadním nárazníku je lakován v barvě karosérie, lze přitom volit z odstínů Kyanite Blue, Liquid Silver, Lunar Grey, Polaris White, Salsa Red, Spectrum Blue a Ultimate Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nepatrně dražší provedení s taktéž triviálním názvem Black se vyznačuje například černě lakovanými dvacetipalcovými ráfky Kalimnos, chromovaných lištiček je na jeho karosérii podstatně méně a naprostá většina doplňků je lakována v barvě karosérie.

U verze Black Pack lze bohužel vybírat jen ze tří barevných odstínů, a sice Polaris White, Salsa Red a Ultimate Black. Za další příplatky lze karosérie dozdobit grafikou z programu XKR Side Graphic. Interiér se vyznačuje čalouněním tmavě šedou kůží v několika druzích zrnitosti a s možností použití kontratního stehování. Co se obkladů palubní desky a dveří týče, vybírat lze z materiálů Mesh Aluminum, Dark Oak a Piano Black. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba výše popsané pakety se světu představí na autosalonu v Ženevě a dostupné budou pouze pro model Jaguar XKR Coupe, jenž se na (relativně) domácí půdě prodává za ceny od 74 955 liber. Sada Speed Pack bude k mání za příplatek 3 500 liber, paket Black Pack vás přijde na 4 000 liber. Jaguar společně s těmito pakety představí též modifikace celé řady XK pro modelový rok 2011, jež spočívají například v náhradě rezervního kola lepicí sadou IMS (což prý ušetří až 30 litrů prostoru pro zavazadla) a možností připlatit si za nově koncipovanou sadu zavazadel.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků