Jaguar XK-S: „sportem” proti krizi

Jaguar přichází s omezenou sérií svého dvoudvéřového modelu XK s označením XK-S. S rovná se sportovní?

Pokud vyrábíte luxusní auta a chcete se s úspěchem přenést přes rozbouřenou dobu globální ekonomické krize, máte v podstatě jen dvě možnosti, jak navyšovat, nebo alespoň zachovat své prodeje: radikálně snížit výrobní náklady, nebo svůj výrobek vyšperkovat, osadit jej řadou exkluzivních prvků vzbuzujících punc jedinečnosti a doufat, že vaše snažení nevyjde vniveč a zákazníci zastřihají ušima.

Australská divize značky Jaguar zvolila druhou možnost a dala za vznik omezené sérii svého kupé XK. Vůz opatřila nápisem XK-S a podejní cenu standardního vozu navýšila o 25 000 dolarů. Očekáváte sportovní model, zřazený kamsi mezi XK a XK-R? No, při troše fantazie...

Musíte ale smýšlet hodně pozitivně. Pod kapotou totiž zůstalo vše při starém a produkční osmiválec 4,2 l s výkonem 298 koní se obešel bez dodatečných úprav. Modifikace se tak dotkly v podstatě jen vzhledu vozu uvnitř a vně. Na první pohled se Jaguar XK-S od standardního modelu liší dvacetipalcovými litými koly Senta, luxusním provedením interiéru s všestranně elektricky seřiditelnými a perforovanou kůží čalouněnými sedadly, leštěným hliníkovým madlem voliče převodovky a matně lesklými pedály. U Jaguaru se však soustředili především na úpravy exteriéru. Oba nárazníky dostaly doplňkové spoilery ve spodní části, otvory na odvětrávání motorového prostoru chromované rámečky a nový materiál na obou oválných mřížkách v předním nárazníku. Dojem z celku zakončuje pár chromovaných hranaých koncovek výfuků, které vystupují skrz zadní spoiler.

Písmeno S tak v tomto případě znamená spíše „Show” než „Sport”, není dokázáno, že by výše zmíněné doplňky přidávaly nějaké koně, zlepšovaly časy zrychlení, nebo zvyšovaly maximální rychlost. Ale v krizové době stejně nebude na benzin...

Výrobce ohlásil, že vyrobí jen devět vozů řady XK-S. Špatnou zprávou je, že budou k dispozici pouze na australském trhu, nicméně jsme přesvědčeni, že pokud se tato „strategie” ujme (v dnešní době by na to ale vsadil asi málokdo), dočkáme se dalších podobných verzí i pro jiné trhy, neboť automobilce je dozajista vyplatí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XK-S
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků