Jaguar XK odhalen, Volkswagen Jetta míří do Evropy

Mercedes-Benz připravuje ostrý R55 AMG, Toyota začne na podzim prodávat novou generaci Yarisu, Volkswagen testuje novou Boru alias Jettu, špionážní fotografové odhalili nové kupé Jaguar XK bez maskování a Opel pod pokličkou „vaří“ kupé-kabrio Astru CC.
Jaguar XK odhalen, Volkswagen Jetta míří do Evropy
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz R55 AMG, Toyota Yaris, Volkswagen Bora
  2. Jaguar XK, Jaguar XK cabrio, Opel Astra CC

Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, BMW řady 3 C+C, Fiat Punto, Mercedes-Benz ML, Mercedes-Benz třídy G, Mitsubishi Lancer Evo 9, Porsche 911 Carrera Turbo, Porsche Cayman, Range Rover Sport a Toyota TXS. Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Mercedes-Benz R55 AMG

Luxusní crossover, Mercedes-Benz třídy R, byl představen koncem března na autosalonu v New Yorku. Erko má stálý pohon všech kol, nabízí místo až pro šest cestujících a cena nebude nízká, bude se pohybovat někde na úrovni třídy S. Začne se prodávat ve verzích R350, R500 a R320 CDI, časem se přidá i top model R55 AMG s motorem 5.5 V8, který má díky přeplňování výkon 350 kW. Je možné, že se třída R objeví časem i ve verzi R65 AMG s motorem 6.3 V8 s výkonem okolo 450 kW, který dostane také nová třída S.

Tip: Představení Mercedes-Benzu třídy R, špionážní foto Mercedes-Benzu CLS 65 AMG

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Toyota Yaris

Na podzim se začne v Evropě prodávat nová generace Toyoty Yaris. ta bude vycházet z japonského modelu Vitz, o kterém jsme se již krátce zmínili nedávno. Ze špionážních fotografií evropské verze je patrné, že se nebude nijak výrazně lišit, stejná bude i palubní deska. Nový Yaris přijede jako tří i pětidveřový model, oproti současné generaci naroste na délka na 3,75 m, šířka na 1,7 m a výška na 1,52 m; současný model má rozměry 3,61 x 1,66 x 1,5 m.

Zavazadlový prostor vozu se zvětší o 69 l na pěkných 275 l, po sklopení zadních sedadel bude mít 738 l. Potěší posunovatelná zadní sedadla, která přerozdělují vnitřní prostor mezi zavazadelník a cestující. Novinka se na trhu objeví s motory 1.0 50 kW, 1.3 64 kW a 1.5 81 kW. Spekuluje se rovněž o osmnáctistovce s výkonem 103 kW a šestikvaltem; tato sportovní verze by měla přijít o rok později, tedy 2006.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Japonský Vitz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Bora

Koncem února jsme informovali, že Volkswagen plánuje pojmenovat další generaci sedanu Bora stejně jako na americkém trhu, Jetta. Uvádí to několik zdrojů včetně Auto Motor und Sport či AutoTelegraaf. Od špionážních fotografů jsme však obdrželi fotografie pořízené při testování Jetty pro evropský trh. Jaké bylo naše překvapení, když jsme si na zádi všimli jména Bora... Zdá se, že Jetta nakonec bude přece jen jmenovat podle svého předchůdce.

Mimochodem, na americkém trhu stojí Jetta v základu 17 900 dolarů, v nabídce najdete zatím jen motory 2.5 110 kW a 1.9 TDI 74 kW (nafťák se nesmí prodávat v některých státech jako Kalifornie).

Tip: Představení Volkswagenu Jetta pro americký trh, novinky Volkswagenu pro budoucnost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz R55 AMG, Toyota Yaris, Volkswagen Bora
  2. Jaguar XK, Jaguar XK cabrio, Opel Astra CC
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků