Jaguar XK, nový elegán na silnicích

Když Jaguar v letošním roce představil v Detroitu svůj koncept Advanced Lightwight Coupe, nikdo nedokázal odhadnout, jak si bude tento koncept podobný s finální verzi. Po sérii Spy Photos a kusých informacích o motorizacích Jaguar konečně představil své nové kupe v celé kráse.

Nový Jaguar XK bude 4791 mm dlouhý, 2070 mm široký a 1322 mm vysoký, což proti svému předchůdci znamená, že se zvětšil všemi směry. Největší rozdíl ovšem nastal u rozvoru. Ten se prodloužil o celých 160 mm tedy na 2750 mm. Přes tento nárust rozměrů má nový XK hmotnost 1595 kg, tedy o 65kg méně než starší model. Toto bylo dosaženo použitím hlinikového rámu a hlinikových dilů karosérie, která i díky těmto inovacím dosahuje o více než 30% větší torzní tuhosti.

XK coupe dostane při svém uvedení na trh osmiválový motor o objemu 4.2 l. Ten dosahuje nejvyššího výkonu 219 kW (298 k) při 6000 ot/min a kroutícího momentu 411 Nm při 4100 ot/min. Díky tomuto motoru dosáhne Jaguar maximální rychlosti 288 km/h, která bude ovšem elektronicky omezena na klasických 250 km/h. Sprint z nuly na stovku pak zvládne za 6,2 s. Mimo tento motor, který se objeví pod kapotou ihned při uvedení na trh, plánuje Jaguar i nasazení menšího osmiválce o objemu 3,5l a pro Evropský trh počítá i s použitím naftového motoru o objemu 4l s výkonem 200 kW (272 k) a kroutícím momentem 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků