Jaguar XK, nový elegán na silnicích

Když Jaguar v letošním roce představil v Detroitu svůj koncept Advanced Lightwight Coupe, nikdo nedokázal odhadnout, jak si bude tento koncept podobný s finální verzi. Po sérii Spy Photos a kusých informacích o motorizacích Jaguar konečně představil své nové kupe v celé kráse.

Nový Jaguar XK bude 4791 mm dlouhý, 2070 mm široký a 1322 mm vysoký, což proti svému předchůdci znamená, že se zvětšil všemi směry. Největší rozdíl ovšem nastal u rozvoru. Ten se prodloužil o celých 160 mm tedy na 2750 mm. Přes tento nárust rozměrů má nový XK hmotnost 1595 kg, tedy o 65kg méně než starší model. Toto bylo dosaženo použitím hlinikového rámu a hlinikových dilů karosérie, která i díky těmto inovacím dosahuje o více než 30% větší torzní tuhosti.

XK coupe dostane při svém uvedení na trh osmiválový motor o objemu 4.2 l. Ten dosahuje nejvyššího výkonu 219 kW (298 k) při 6000 ot/min a kroutícího momentu 411 Nm při 4100 ot/min. Díky tomuto motoru dosáhne Jaguar maximální rychlosti 288 km/h, která bude ovšem elektronicky omezena na klasických 250 km/h. Sprint z nuly na stovku pak zvládne za 6,2 s. Mimo tento motor, který se objeví pod kapotou ihned při uvedení na trh, plánuje Jaguar i nasazení menšího osmiválce o objemu 3,5l a pro Evropský trh počítá i s použitím naftového motoru o objemu 4l s výkonem 200 kW (272 k) a kroutícím momentem 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků