Jaguar XK: nová sportovní krev (spy photos)

Jaguar na autoshow v americkém Detroitu odhalil přibližnou podobu pro novou generaci XK8, která se na trhu objeví již v lednu 2006. Koncept pojmenovaný Jaguar Advanced Lightweight Coupé (ACL) je zhruba z osmdesáti procent stejný, jako bude nové XK. To dostane klasické proporce kupé: štíhlou příď a svažující se záď do tvaru kapky. Přestože je ACL jen strojírenská atrapa, sériová verze přijde s prvky z modelu XJ, jako je pevný slitinový rám nebo vícenásobné zavěšení zadních kol.

Svými rozměry 4 760 x 1 900 x 1 300 mm je nové kupé nepatrně delší (+162 mm) a širší (+ 70 mm). S rozvorem 2 750 mm bude spadat do segmentu ostrých cestovních kupé, jako je BMW 6, Mercedes-Benz SL nebo Porsche 911 Carrera S.

S novým designem bude nové XK8 více agresivní a sportovní než dnešní generace. Tento styl by měl být předzvěstí nové krve u Jaguaru, další model s podobnými křivkami by měl být S-Type, který by měl přijít v roce 2007. Za vším stojí šéfdesigner Ian Callum. Největší změnou je tvar a provedení předních světlometů, které začínají u nasávacího otvoru, ale pokračují do strany a v ostrém úhlu končí u blatníku. Je to velmi moderní prvek a ty tam jsou klasické konzervativní dvojité přední svítilny.

U nového Jaguaru XK si bude moci zákazník vybrat ze dvou osmiválců: atmosférický s výkonem 217 kW (295 k) a přeplňovaný se sílou 288 kW (392 k). Oba motory budou spojeny s šestistupňovým automatem s klasickou řadící pákou nebo s pádly pod volantem za příplatek jako má konkurenční Aston Martin DB9.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

Studie ACL

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků