Jaguar XK-I z Indie jako reminiscence speciálu D-Type

Takto si představuje aktuální variaci na téma slavného Jaguaru D-Type indický student designu.

Model D-type měl původně pokračovat ve válečném tažení Jaguaru v Le Mans a s prodejem jeho silniční varianty se nepočítalo. Tento závodní speciál debutoval na Le Mans v roce 1954, ale sužovaly jej problémy s vynechávajícím zapalováním. A přesto posádka Rolt – Hamilton obsadila po divoké bitvě výborné druhé místo, když jí jen těsně uniklo vítězství, a to ve prospěch Gonzalova Ferrari. Jaguar D-Type se v následujících letech stal legendou a více než úctyhodným završením kariéry celé řady Jaguar XK.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XK-I v představách indického studenta

Vůz Jaguar D-Type s typickými liniemi karoserie nakonec zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce na Le Mans v letech 1955, 1956 a 1957 a stal se inspirací pro fiktivní model Jaguar XK-I. Pod jeho přípravu se podepsal Mudit Gupta, student mezinárodní školy DSK ISD v indickém Pune, jenž připouští, že při jeho tvorbě čerpal také z odkazu předchůdce „déčka“ v podobě typu C-Type i následnického modelu Jaguar E-Type

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar D-Type

„Vybraný námět je lehký a ikonický,“ tvrdí Mudit Gupta o své kreaci a dodává: „Při vývoji jsem se pokoušel o světelné experimenty se základem v proporcích klasických Jaguarů, které mi pomohly pochopit klíčové prvky, jež zapůsobí na každého, kdo má interpretovat odkaz Jaguaru.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků