Jaguar XK-I z Indie jako reminiscence speciálu D-Type

Takto si představuje aktuální variaci na téma slavného Jaguaru D-Type indický student designu.

Model D-type měl původně pokračovat ve válečném tažení Jaguaru v Le Mans a s prodejem jeho silniční varianty se nepočítalo. Tento závodní speciál debutoval na Le Mans v roce 1954, ale sužovaly jej problémy s vynechávajícím zapalováním. A přesto posádka Rolt – Hamilton obsadila po divoké bitvě výborné druhé místo, když jí jen těsně uniklo vítězství, a to ve prospěch Gonzalova Ferrari. Jaguar D-Type se v následujících letech stal legendou a více než úctyhodným završením kariéry celé řady Jaguar XK.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XK-I v představách indického studenta

Vůz Jaguar D-Type s typickými liniemi karoserie nakonec zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce na Le Mans v letech 1955, 1956 a 1957 a stal se inspirací pro fiktivní model Jaguar XK-I. Pod jeho přípravu se podepsal Mudit Gupta, student mezinárodní školy DSK ISD v indickém Pune, jenž připouští, že při jeho tvorbě čerpal také z odkazu předchůdce „déčka“ v podobě typu C-Type i následnického modelu Jaguar E-Type

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar D-Type

„Vybraný námět je lehký a ikonický,“ tvrdí Mudit Gupta o své kreaci a dodává: „Při vývoji jsem se pokoušel o světelné experimenty se základem v proporcích klasických Jaguarů, které mi pomohly pochopit klíčové prvky, jež zapůsobí na každého, kdo má interpretovat odkaz Jaguaru.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků