Jaguar XJ8 4.2 jde vlastní cestou (velký test)

48 komentářů

fechta
30. června • 11:18

jen bych se rád vyjádřil k dotykovce. Není to zas taková hrůza jak píše autor. Je to otázka co komu vyhovuje a i tak se dá na to zvyknout (rozhodně rychleji než na iDrive). Ty tlačítka na obrazovce jsou tak velká, že pidlovokej se trefí. Je to sicehorší při vyšší rychlosti (spíš opravdu rychlé jízdě), ale na druhou stranu má multifunkční volant na rádio i telefon (pochybuju, že někdo bude číst sms při 250km/h). A klimatizace jede stejna pořád na AUTO, takže tlačítka teploty a rychlosti ventilátoru, které člověk nastavuje nejsou na obrazovce ale na středovym tunelu. Takže pokud mám problémy s dotykovkou, tak vězte, že na ní vůbec nemusím makat.

Glaurung
28. června • 21:12

Autorovi evidentne chybi sportovni srdce. Tzv. "uzamknuti rychlostniho stupne" je jedina moznost, jak si uzit sportovnejsi styl jizdy a podrzet motor v otackach.

Vim dobre, o cem mluvim. Kamarad ma A6 2.8 s Tiptronic-em. Pri "manualnim" modu sice automatu na chvilku vnutite pozadovany prevodovy stupen, ale po chvilce si automat sam o vlastni vuli preradi jinam. Ja mam S80 T6 s Geartronic-em, a "manualni" mod je opravdu manualni - prevodovka si neradi sama nahoru ani dolu. Jen pri uplnem zastaveni sama preradi na prvni, abyste pred rozjezdem nemuseli komihat fofrklackem zpet na 1 a pritom si na krizovatce netrhli ostudu (v tom je urcite J-Gate Jaga lepsi).

Pokud autor neumi radit a zustava viset na omezovaci, at nechava automat v Drive modu. Jag dokaze byt i pri svych proporcich raketovej tank. Ma S80 je o dost mensi, ale porad je to dost velka krava a ma daleko ke sportovni motokare. 99% casu jezdim na Drive, ale kdyz ve mne bouchnou saze, sazim si tam kvalty sam. Raketovemu zatahu mezi 3k-6k se hned tak neco nevyrovna; a s Tiptronicem nemuze byt o podobnych zazitcich ani rec. Na vterinu jemne uberete plyn, a motor je razem o 3k dole ... Pro opravdu sportovni jizdu to chce ovsem manual. Zadny automat se nikdy nevyrovna primo spinane spojce.

Takze, autore, pokud chcete nekomplikovanou jizdu bez starosti o otacky motoru, zapomente na cokoliv jineho krome P-R-N-D, a nebo rovnou presednete do Crown Victoria. Kritizovat Jag za jeho sportovni naturu (nebo alespon pokus) je slabe.

Dawe
25. června • 17:45

To se divim, ze sem jeste Ace2 nevtrhnul a nesetrel svym osobitym zpusobem vsechny, co maji neco proti jeho dilu. Taky nechapu, proc se nepodepsal, vzdyt kazdy, kdo sem aspon obcas pachne vi o koho jde a za ten clanek se snad taky nemusi stydet.
No ale k tomu Jagu. Ja si myslim, ze u tehle aut uz jde o uplne jine veci, nez je tech nekolik popsanych nedostatku. Bud Jaga milujete a nic vas neodradi, nebo vam nic nerika a budete hledat jinde. V tehle cenove relaci se uz malokdo rozhoduje racionalne. Nebo vite o nejakem majiteli XK, ktery si pred jeho koupi procital testy a srovnavacky? To bych nerekl. Je to auto pro bohate fanousky znacky, nebo pro ty, co se chteji odlisit od nemecke (skoro)konfekce. A jestli ma nejake mouchy neni podstatne. Jde o image. Tezko mu budou chlapi v hospode rikat: "Ty ses vul, ze sis koupil Jaga, ma automat k nicemu a spatne brzdy" Spis je bude zajimat, kde na to ten clovek sebral, budou zavidet a auto obdivovat...

Dusan
25. června • 19:19

Problem je v tom, ze to vypada ze Jag pod vedenim Forda ztraci svoji vylucnost a stava se z nej bezna luxusni spotrebka. A to by byla jeho smrt, protoze Jaguar nikdy nebylo auto o technologiich, ale prave o tom, ze to neni bezna spotrebka.
To co kritizoval autor neni az tak podstatne (Jaguary mely vzdycky polovicni seznam vybavy co treba BMW 7), co mne spise zarazi je to, ze jiz deset let montuje Jaguar do sveho spickoveho modelu jenom plebejsky osmivalec, ktery neodpovida jeho statusu.

Dawe
25. června • 19:55

No aspon ze ma ten osmihrnek. Pred par dny si takhle shopuju na Smichove a najednou vidim, ze tam stoji X-type, tak jsem se sel podivat. Je to hezky, british racing green mu slusi, mel hezky kola...ale neco mi na nem porad nesedelo. Uz to videt Jaga v kombiku srdce nepotesi. Ale hlavne je to prtavy a vrchol vseho je ta ctyrvalcova ropa. Nevim jestli je to dobry tah. Kdo chce kombika v nafte, nebude prece koukat po Jaguaru. Akorat se to nebude libit tem, co maji top model Jaga, ze se bude na silnici prohanet kdejaky "chudak" s uhlakem, ktery ma na kapote stejnou znacku. Nebo se uz ten svet zblaznil? Ono kdyz Porsche prislo s Cayenne, taky vsichni rikali, ze je to polozi. Nejen ze ho nebude nikdo chtit, ale ze i stavajici majitele 911 se nastvou a pujdou nekam s prisneji vymezenou image. A co se stalo vime vsichni. Ani to ze 911 prisly o vzduchem chlazeny motor s tim nic neudelalo a dokonce ani zpitvorena svetla. Porsche se prodava vesele dal a jde mu to lip nez kdy predtim. Dneska lze silne individualisticke znacky spocitat na prstech. Nehlede k tomu, ze mnoho z nich krachuje. Je to vsechno jen business a kdo budeme chtit se odlisit a mit neco vyjimecneho, budeme davat dohromady stary auta. Ale do prace budem za par let jezdit vsichni na jednom z peti unifikovanych podvozcich, s mirnymi rozdily ve tvarech kastle a s mensi ci vetsi vybavou, podle toho, kolik za to lego budeme ochotni dat penez. Na dvanactivalce u Jagu uz muzem nejspis zapomenout...

ajatin
25. června • 22:42

No není to ono, ale alespon z dálky to X vypadá pořád jak Jag. A za ty prachy to není špatné. Kdybych měl třeba volit mezi X, Superb, Passat, 607,.. neváhal bych a bral ho. Navíc - pořád se ještě Jaguar nedostal tak dolů, jako třeba MB (A classe) nebo BMW (1,Compact 3). Ale třeba je to jen otázka času.

Dawe
26. června • 0:05

Spatny je uz to, ze je mozne ho srovnavat s takovymi auty, jako jsi uvedl. K tomu nemelo nikdy dojit, pokud mel zustat Jag necim vyjimecnym. X-type neni objektivne v nicem lepsi nez mondeo, akorat si na tebe budou lidi vic ukazovat, mozna ti ho budou vic zavidet a podepisou ti ho klicem. Aspon do te doby nez se podivaj do ceniku a na technicke parametry. To ale zas takova vyhoda neni. Ja bych si vyjimecne auto koupil pro sve poteseni, ze bych se na nej chodil pred spanim divat do garaze, jaky je to kus nadherne vyjimecnosti. To uz ale Jag neni. Ale takova tragedie to zas neni, jen uz proste ztraci to, co jsem na nem obdivoval.

tibor
25. června • 20:13

asi mas pravdu,taky me stve co se deje se saabemale jak to ja muzu zmenit a navic kdyz po te unifikaci zvysili prodejnost asi na skalni fanosky za pominaji a ti si nadale hyckaji sve 900 a 9000-kyale ja nejsem skalni fanda,takze si klidne novou 9-3 aero nebo lepe starsi 9-3 aero ci viggen klidne koupim,teda pokud bych nani melale to co dela saab ted stou 9-2 coz v podstate subaru zamaskovany za saaba se mi az tak nezamlouvakdyz jste fanda nejake znacky dokazi proste tyhle veci zabolet u srdce...

Dawe
25. června • 20:43

No jo, Saab je neco podobnyho. Me se treba hrube nelibi to SUV se kterym prisel. Ale duvody jsou jasne. Lidi (a hlavne amici) ho chteji a budou ho kupovat. A penize jak znamo nesmrdi. Tezko vubec rict, jestli je dobre, ze to tak je, nebo je to skoda. Zalezi z jaky stranky se na to clovek diva. V kazdym pripade, na to, co bysme chteli zrovna my dva, nebo jeste par blaznu oni zdaleka kaslou. Lepsi uz to nebude, takze nema cenu to moc resit.

Kobra
25. června • 17:19

Je to tak jak psal Broža, člověk který měl to auto půjčené v té době prostě nečekal,že bude nějaký takový článek psát,proto ani nedělal žádné fotky... oni by se od těch co jsou na netu stejně zase tak nelišily,tam to auto je taky vyfocené,ne?

Mac
25. června • 15:59

Nevím, co do autora furt ryjete. Mě se ten článek líbí. Vyzdvihl klady, upozornil na nedostatky (což si redaktoři motoristických časopisů mnohdy nedovolí, že). A Jaguar je přece jenom (u nás) vzácné zboží. Ročně se jich v ČR neprodá ani 100, kdežto třeba Mercedesů skoro 2000.
Doufám, že nějaký podobný článek ještě bude. V tété třídě se třeba nabízí nové Maserati Quattroporte

Kobra
25. června • 15:28

A ještě něco - musím souhlasit s chybama,které autor popisuje, určitě při srovnávání s "konkurencí" jsou některé "maličkosti" dost podstatné. Třeba parkovací senzory pouze akustické jsou dost málo,když je porovnáte třeba s Mercedesem,kde vám u signalizace vypomáhají ještě diody pro lepší přehled.Navíc mít navigaci v autě je fajn,ale když jste v ČR, určitě by se hodila i mapa ČR,ketrá v nabídce není.

Ale svezení s Jaguárem bych jinak určitě doporučil,stojí to za ten zážitek. Já osobně bych si ho ale nekoupil, kdybych měl finanční možnosti,volil bych značku jinou.

Kobra
25. června • 14:51

Musím se zastat autora článku,ten test je opravdu podle zkušenosti z praxe, já sám jsem s tím autem jezdil,když mi ho autor článku přivezl ukázat a půjčil k otestování.Věřte mi,že to není  převzatý článek a že autor ví,co píše. Když jsme v tom autě seděli,tak jsme si říkali,že asi zase tak moc lidí se v takovém autě nesveze. Většina čtenářů to auto viděla možná na netu nebo někde na výstavě a teď tu hází kritiku na hodnocení..... doporučil bych nejdřív tento model otestovat, najet v něm pár stovek km a pak něco rozebírat. 

Marty
25. června • 14:40

No tak jám po přečtení článku vím naprosto přesně, kdo ho psal. Dvě poměrně zbytečné chyby: 1) Na začátku autor popisuje Jaguar tak, jako kdybysme ho nikdo nikdy neviděl, nikdy o něm nečetl a nikdy nečetl žádný testy (toto je vhodný popis ke značkách RR a Bentley, nikoliv Jaguar (sorry, možná je to jenom v mém případě ale četl jsem: 2x test předchozí generace XJ; 3x S-Type a asi 2x XK, sice jsem ani v jednom nejel, ale zato jsem jich viděl po Praze a dalších městech řadu parkovat, takže nebylo nutné vypsivat detailní info o značce) 2) To že je Jaguar srovnáván s MB a BMW -  ano jsou to jeho konkurenti, ale Jaguar jak autor na začátku článku správně uvádí šel už dávno svojí vlastní cestou, takže ta konkurence je  jenom kvůli "škatulkovatelnosti", jinak to defakto pravá konkurence není, neb podobné vozidlo jako Jaguar nikdo další nedělá (holt british styl je british styl)

Jo a ještě detail - nebylo by naškodu kdyby článek psal někdo, kdo se orinetuje na anglická auta(i když uznávám že ho bude asi lehké někde najít) a ne ten, koho zajímají spíše vozy od "uncle Sama" a "onkela Helmuta". a v Jaguaru jel dvakrát nebo třikrát v životě ( to ještě jenom v rámci "zapůjčení na den nebo dva od prodejce). Ono by totiž bylo velmi zajímavé detailnější zhodnocení současného a předchozího XJ.

xpc
25. června • 13:11

Páni, to je ale maso. Napsat ůžasný s kroužkem a ještě v perexu....Pane Brožo, že se nestydíte

to je jedno
30. června • 0:22

Páni, ty jsi zase chytrý xpc! Sám nedokážeš napsat jediný kloudný příspěvek, ale kritika ti jde (asi nic jiného). Takových volů ale máme v republice.

Petr Broža
25. června • 13:19

Inu, stane se. Ještě že je venku taková tma, takže není vidět, jak rudnu

xpc
25. června • 13:32

A chcete další nebo už raději nee? Žebych to vzal na vedlejšák, co

Petr Broža
25. června • 13:42

Raději ne. Jde o uživatelský test, který neprošel pečlivější redakční korekturou.

LK
25. června • 13:57

No, to je poznat

max
25. června • 9:58

Test je docela vyvazeny. Osobne mam ale ponekud jinou zkusenost byt u starsiho modelu s drevenym volantem. V lete se na nem neprijemne poti ruce. To uz by byl skoro lepsi nejaky odporny plast nez lestene drevo. Nepochopim jak to muze byt v nej vybave - me to prislo jako za trest a to jsem jel jen kousek. Jinak XJ je asi posledni zastupce seriovych automobilu s patinou remeslne vyroby a nadcasoveho designu ktera skoncila v 50tych letech. S-klasse, 7K a A8 jsou proste jen tuctove kovovy skatule - nic ve zlem ale proste obyc spotrebka byt za 2-4M.

Pavel
25. června • 9:24

testík je good, něco takového mi tu chybělo, to je pořád jen samé audi, vw, ale angličan nikde

FX
25. června • 8:57

Copak se autor nenamáhá ani udělat fotky? A nechci odpověď, že ty firemní jsou hezčí. To sice jsou, ale tohle je test a né prezentace.

Tohle je jako přeloženej článek odněkud a ne velký test. Ubohý.           

Petr Broža
25. června • 9:11

V článku je důvod uveden.

PS. K tučně označené větě snad ani nemá smysl se vyjadřovat.

FX
25. června • 9:27

Mně zajímá důvod, proč neudělal fotky, ne že je nestihl. To je trochu ubohá výmluva.

P.S. Ano, radši se k ní nevyjadřujte.

Petr Broža
25. června • 9:36

Protože netestoval auto s důvodem psát článek; ten vznikl až posléze a tudíž bez fotek.

petr
25. června • 10:43

ono neni vubec problem napsat velky test, ani to auto nevidet, ja se vozit v jaguary a nepatrit me tak si fotky urcite udelam

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
méďa
25. června • 11:35

Jestli se nepletu, tak autor si to auto testoval, když přemýšlel o případné koupi nového auta, své dojmy už uváděl v jedné z diskuzí. Abych se přiznal, tak si taky nefotím auta, která si někde půjčuji nebo testuji při koupi nového vozu Jinak jsem rád, že byl schopný přispět takovým článkem (já bych neměl tu sílu napsat něco tak dlouhého) nepřítomnost fotek mi rozhodně nevadí.

mfilip
25. června • 11:48

nechapu, jak se muze nekdo zabyvat takovyma koninama, jestli fotky nebo ne a proc nejsou atd. Clanek je napsan hezky, libi se mi, kdyz si obcas nekdo troufne na podobny clanek. A pak jsou lidi, co permanentne ctou test jen proto, aby mohli kritizovat. Je to jak s anketama Ano/Ne, kdyz je v jedne volbe extremni pocet hlasu, jiste procento hlasujicich kliken treba NE, i kdyz si mysli, ze ANO. A proc ? Proste jen tak, aby nebyli s davem. 

Petr Broža
25. června • 11:43

Konečně rozumný a chápající příspěvek...

Petr Broža
25. června • 10:50

Dobře, zkuste napsat podobně podrobný test na Chevrolet Corvette bez toho, aniž byste v něm jezdil  

JJ
25. června • 11:16

S přístupem k internetu není problém... Popisů Corvette i jiných aut se na něm válí spousty.

Petr Broža
25. června • 11:28

Ach jo. Proč je tak těžké pochopit, že článek byl skutečně psán autorem poté, co jej vyzkoušel?

JJ
25. června • 11:45

Já nic takového v souvislosti se článkem o Jaguaru netvrdím. Jen reaguji na Vaši poznámku, kde naznačujete, že není možné napsat test na auto, se kterým člověk nikdy nejel.

Petr Broža
25. června • 12:17

Aha, v tom případě se omlouvám.

LK
25. června • 9:06

Já mám pocit, že vím, kdo to psal, rukopis má svá specifika
No a dovoluji si odtušit, že autor při testování vozu netušil, že bude psát recenzi pro AR a proto ani neudělal fotky. Nicméně opravdu netuším, proč absence tolik fotek vadí. I když je fakt, že já z fotky interiéru taky hned poznám, jak je auto hlučné a jak má dobré odpružení. Stačila fotka a autor si mohl ušetřit dva odstavce textu, že

Znalec
25. června • 9:28

Taky mám tušení, ale nechme autora v anonymitě. Třeba se objeví v diskusi

Skyline
25. června • 8:46

Zajimalo by me, zda autor nekdy sedel v Lexusu. Model LS400 byl dlouha leta nejtissim autem vubec a potvrdila to i mereni, ktera delal pred par lety nejaky nemecky casopis. A kdyz uz i fasouni uznali, ze je neco z Japonska lepsi (ta mereni delal bud AutoTip nebo AMS a jejich "objektivita" je obvykle naprosto otresna), urcite to nebylo jen tak. Vzhledem k tomu si nemyslim, ze by soucasny LS430 byl horsi. Nechci se hadat, ani v LS430 ani v XJ jsem nejel, ale proste me to zajima, protoze dat do plusu takovy kategoricky superlativ mi pripada trochu moc pateticke.

Jarda
25. června • 8:49

Co je podle tebe patetický? Tomu slovu v této souvislosti nerozumím. Nechtěl jsi spíš napsat kategorický?

Skyline
25. června • 13:48

Ne, nechtel, byt "kategoricke" je to tvrzeni taky. Proste me to prislo jako ostry kontrast s tou druhou, pragmatickou (a vcelku objektivni) casti testi. Navic je to nicim nepodlozeny argument, ktery se hodi tak k te prvni, podle me znacne pateticke, casti clanku. Proto me zajimalo, na cem autor toto tvrzeni zalozil - jel snad se vsemi dostupnymi auty? Meril neco? Nebo si chtel koupit limuzinu za 2+ mega, sedl do S-klasse, 7, A8 a tim se pro nej vyber kandidatu uzavrel? V tom pripade ale takove shrnuti stoji za prd s vypovidaci hodnotou zadna cela nic. Odpovidajici zaver by byl "z ctverice Audi, Mercedes, BMW a Jaguar je XJ tim nejtissim". A ja bych nerekl ani popel.

xxl
25. června • 8:26

Nemozem sa ubranit dojmu ze ste to auto v skutocnosti netestovali. Maximalne ste s nim tak absolvovali malu skusobnu jazdu, urcite sa ziaden "velky test" sa nekonal.

Funcarver
25. června • 4:35

Já na rozdíl od autora musím vnější design označit za ne zcela zdařilý. Dle mého je disproporční. Nové XJ má šíleně dlouhý kufr, který ke zbytku auta vůbec nesedí, je jako by byl dodatačně navařený.

JJ
25. června • 1:12

Nic proti Jaguaru, mám je rád, S-Type nebo XJ8 jsou výborná auta, o klasice jako např "E-Type" také nemá smysl mluvit. Ale nezdá se mi, že by ve firmě vždy šli svojí cestou a byli povzneseni nad souboje ostatních, jak autor možná až trochu zbytečně pateticky uvádí. Jak by jinak mohli vyrobit kombíka s nevalným turbodieselem, navíc otypovaného jako "lehké užitkové vozidlo"?! O sdílení některých dílů s běžnou několikanásobně levnější "konfekcí" je ostatně zmínka i v článku.

A pokud se dobře pamatuju, byl Jaguar několikrát na pokraji bankrotu. Například v osmdesátých letech byly Jaguary proslulé mizerným dílenským zpracováním (odcházely převodovky, do interiéru teklo, karoserie rezavěly o sto šest).

nemo
25. června • 18:51

Jaký nevalný turbodiesel máš na mysli? Že by používali ty od VW?

JJ
25. června • 21:27

Mám pochopitelně na mysli ten dvoulitrový čtyřválec. Když už sakra museli dělat malé auto a když už do něj museli cpát diesel, tak tam mohli dát alespoň nějaký třílitrový šestiválec, ať se sakra aspoň trochu liší od běžné konfekce.

Iluzi o nepřekonatelnosti VW dieselů (šířené IMHO hlavně majiteli 1.9 TDi Octavií) nepodléhám, i když ten desetiválec ve Phaetonu si určitou pozornost zaslouží, kdyby to mělo být jen kvůli tomu, že je prostě jiný a neobvyklý. Osobně bych třeba v nějakém rodinném MPV diesel snesl, ale moje oblíbené motory jsou stejně T613 V8 3.5, Northstar V8 4.6 nebo staré dvanáctiválce právě v Jaguarech.

Peter Polák
25. června • 8:44

Ak niekto dlhodobo ignoruje konkurenčné boje, nemožno sa diviť, že je sem-tam na pokraji bankrotu

JJ
25. června • 9:53

Dovolím si nesouhlasit. Být "nad ostatními" a nenechat se zatáhnout do konkurenčních bojů nemusí být špatná strategie, ale firma se jí musí držet zuby nehty a nesmí podlehnout občasnému pokušení vyrobit "dostupnější" auto. Tím si maximálně poškodí image exklusivity, dosáhne toho, že značka přestane být vnímána jako "něco extra" a ve výsledku na to doplatí, protože těch "dostupných" aut neprodá nijak moc. Navíc se od ní začnou obracet klíčoví zákazníci, kterým daleko víc vadí páčky z Mondea a to, že si Jaguara kombi pořídí kdejaký blbec, než to, že oni musí za auto zaplatit x milionů.

Typický případ je Mercedes - kdysi opravdu exklusivní S-Klasse je dnes víceméně normální (byť kvalitní a drahé) auto, ke kterému existuje spousta alternativ a kterým jezdí kdejaký mamlas.

Voxless
25. června • 19:37

To hej, dnes dnes už S-classe nie je nič výnimočné, ale automobilka neprežije z exkluzivity, ale z predaných aut. Rolls-Royce je exkluzívny, no nebyť prevzatia inej automobilky by tiež najskôr skrachoval. Maybach je exkluzívny, no nepredáva sa vôbec podľa očakávania, preto sa už chystá menšia dostupnejšia verzia. Vyrobiť auto za niekoľko desiatok miliónov nie je dnes až taký problém, no z ropných šejkov automobilka neprežije (nedávno tiež prišli o dvoch dobrých klientov - Udaj, Kusaj). R&D (výskum a vývoj) ak chce byť automobilka konkurencieschopná niečo stoja a dvesto aut predaných ročne to nepokryje.

Doporučujeme

Články odjinud