Jaguar XJ75 Platinum: zatím jako studie

Oslavy třičtvrtě století existence značky Jaguar neberou konce. Nyní své „narozeninové provedení” dostal i sedan řady XJ.

Asi jen málokterý milovník automobilů dosud nezaznamenal, že britská značka Jaguar letos slaví své 75. narozeniny. Od začátku roku se totiž představilo již několik omezených sérií stávajících modelových řad, na soutěž elegance Pebble Beach Concours D'Elegance tento víkend do Kalifornie Jaguar přivezl kromě edice XKR175 Coupe rovněž studii s plným názvem XJ75 Platinum Sports Concept.

Tento koncept vychází ze sériového sedanu XJ s prodlouženým rozvorem náprav a pod svojí přední kapotou skrývá zcela sériový osmiválcový „pětilitr“ s přeplňováním kompresorem a výkonem 470 koní. Ačkoli se pohonná soustava a podvozek obešly bez modifikací, konstruktéři Jaguaru se soustředili na přepracovaný interiér a specifický vzhled karoserie. Na první pohled si všimneme bílého lakování s vesměs černými doplňky a sady spoilerů, z nichž svými rozměry vyniká zvláště ten přední, zatímco vzadu najdeme decentní odtrhovou hranu na víku zavazadlového prostoru a difuzor. Většina dosud chromovaných doplňků byla opatřena lesklým černým lakem. Dvaadvacetipalcová litá kola jsou vyvedena v kombinaci stříbřité a černé barvy. 

Podobné barevné schéma se opakuje také v interiéru, který se vyznačuje prošívaným čalouněním sedadel a perleťovými výdechy ventilace. Některé části prostoru pro cestující jsou obloženy semišovými doplňky, na palubní desce najdeme též vyjímatelné hodiny značky Bremont Watch Company.

„Nová studie Jaguar XJ Platinum má oslavit 75. výročí automobilky Jaguar a zdůraznit jedinečnost řady XJ, navíc by měla oživit konkurenční prostředí na současném trhu s luxusními vozy,“ uvedl k novince Mike O'Driscoll, výkonný ředitel značky Jaguar. Jaký osud toto provedení XJ čeká ale nenaznačil, s ohledem na okolnosti se ale přímo v této podobě v nabídce Jaguaru zřejmě neobjeví.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ75 Platinum Sports Concept
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků