Jaguar XJ Supersport pro Nürburgring

Značka Jaguar na severní smyčku vrhla speciálně upravený prototyp vycházející z prodlouženého (proč???) sedanu Jaguaru XJ.

Pověstné „taxíky“ na legendární Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring dávají zájemcům o vstřebání atmosféry tohoto významného místa možnost poznat jeho kouzlo v rychlém tempu, ale zároveň v bezpečí. Dosud tato úloha patřila především vozům značky BMW, což by se ale mělo záhy změnit: výzkumné středisko Jaguaru, sídlící právě na Nordschleife, pro zájemce svižné svezení připravilo speciální prototyp Jaguar XJ Supersport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Supersport, nové ´Ring Taxi pro Nordschleife 

Ten vychází z konvenčního „hliníkového“ sedanu Jaguar XJ s prodlouženým rozvorem náprav, který mimochodem pro rychlé změny směru jízdy není zrovna ideálním řešením. Vůz je doplněn sériovým, kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem s objemem 5,0 l, výkonem 510 koní (375 kW) a točivým momentem 625 Nm a příplatkovými sadami výbav Sport Pack a Speed Pack.

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Mezi jejich benefity patří především mírné posunutí omezovače nejvyšší rychlosti z obligátních 250 až na 280 km/h. Připomeňme, že ústrojí spojené s šestistupňovou automatickou převodovkou vozu zajistí zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s. Po technické stránce se na voze nic nezměnilo, zvenčí si ale všimneme specifického, matově šedého lakování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bezpečnost posádky mají zajistit závodní sedadla a ochranný rám

Změn však doznal interiér. Obvyklé luxusní sedačky s vyhříváním a ventilací byly nahrazeny čtveřicí samostatných skořepinových sedadel opatřených čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Pokud by se cestou po Nordschleife „něco pokazilo“, může se posádka spolehnout na vestavěný trubkový ochranný rám. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků