Jaguar XJ Sentinel: pancéřovaná verze je tu

Dost bylo německé nadvlády na poli obrněných supervozů. Se svojí troškou do mlýna nyní přichází i britský Jaguar.
Jaguar XJ Sentinel: pancéřovaná verze je tu

Pokud se cítíte ohroženi ze strany spoluobčanů, kteří vám závidí vaše poctivě vydělané miliony, nemusíte již usedat do pancéřovaných německých limuzín a SUV. Automobilka Jaguar hodlá na blížícím se autosalonu v Moskvě (proběhne na konci srpna) představit obrněnou verzi svého sedanu XJ s označením Sentinel. Ta by měla svého uživatele uchránit od následků útoků pistolí i výbušninou. Vůz byl vyvinut ve spolupráci se specializovanou společností Centigon, jež nabízí pancéřování až do úrovně B7 (podle specifikací norem BS EN 1522 FB7 a BS EN 1063 BR7-), podrobnosti najdete v přiložené tabulce.

Většina karosářských dílů byla vyložena plátováním z vysokopevnostní oceli nebo kevlaru, podvozek je vyztužen tak, aby odolal explozi o síle 15 kg TNT. Jaguar XJ Sentinel vyjíždí na speciálních devatenáctipalcových slitinových ráfcích obouvajících pneumatiky Dunlop Self Supporting Technology o rozměru 245/45 schopné pohybu i po průrazu. I přes radikální modifikace má typ Sentinel vypadat na první pohled identicky se standardním Jaguarem XJ. Sentinel vychází z verze s prodlouženým rozvorem náprav a o jeho pohon se stará standardní pětilitrový osmiválec AJ-V8 GEN III s výkonem 385 koní (283 kW) a točivým momentem 515 Nm spřažený s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Pancéřování se pochopitelně citelně projevilo na jízdních výkonech a využitelnosti, Sentinel disponuje pohotovostní hmotností 3 300 kg, kvůli níž klesla nejvyšší rychlost na 195 km/h a čas potřebný pro zrychlení z klidu na 100 km/h se prodloužil 9,7 s. Užitečná hmotnost zůstala na relativně slušných 500 kg, spotřebu paliva Jaguar (raději) neuvádí. O stabilitu se starají přepracované závěsy kol s aktivním řízením tuhosti tlumičů a nové řízení. Výkonnější brzdová soustava pochází ze standardního Jaguaru XJ Supercharged.

Další detaily o Sentinelu jistě přinese jeho představení v Moskvě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Sentinel
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků