Jaguar XJ Sentinel: pancéřovaná verze je tu

Dost bylo německé nadvlády na poli obrněných supervozů. Se svojí troškou do mlýna nyní přichází i britský Jaguar.
Jaguar XJ Sentinel: pancéřovaná verze je tu

Pokud se cítíte ohroženi ze strany spoluobčanů, kteří vám závidí vaše poctivě vydělané miliony, nemusíte již usedat do pancéřovaných německých limuzín a SUV. Automobilka Jaguar hodlá na blížícím se autosalonu v Moskvě (proběhne na konci srpna) představit obrněnou verzi svého sedanu XJ s označením Sentinel. Ta by měla svého uživatele uchránit od následků útoků pistolí i výbušninou. Vůz byl vyvinut ve spolupráci se specializovanou společností Centigon, jež nabízí pancéřování až do úrovně B7 (podle specifikací norem BS EN 1522 FB7 a BS EN 1063 BR7-), podrobnosti najdete v přiložené tabulce.

Většina karosářských dílů byla vyložena plátováním z vysokopevnostní oceli nebo kevlaru, podvozek je vyztužen tak, aby odolal explozi o síle 15 kg TNT. Jaguar XJ Sentinel vyjíždí na speciálních devatenáctipalcových slitinových ráfcích obouvajících pneumatiky Dunlop Self Supporting Technology o rozměru 245/45 schopné pohybu i po průrazu. I přes radikální modifikace má typ Sentinel vypadat na první pohled identicky se standardním Jaguarem XJ. Sentinel vychází z verze s prodlouženým rozvorem náprav a o jeho pohon se stará standardní pětilitrový osmiválec AJ-V8 GEN III s výkonem 385 koní (283 kW) a točivým momentem 515 Nm spřažený s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Pancéřování se pochopitelně citelně projevilo na jízdních výkonech a využitelnosti, Sentinel disponuje pohotovostní hmotností 3 300 kg, kvůli níž klesla nejvyšší rychlost na 195 km/h a čas potřebný pro zrychlení z klidu na 100 km/h se prodloužil 9,7 s. Užitečná hmotnost zůstala na relativně slušných 500 kg, spotřebu paliva Jaguar (raději) neuvádí. O stabilitu se starají přepracované závěsy kol s aktivním řízením tuhosti tlumičů a nové řízení. Výkonnější brzdová soustava pochází ze standardního Jaguaru XJ Supercharged.

Další detaily o Sentinelu jistě přinese jeho představení v Moskvě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Sentinel
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků