Jaguar XJ s šestiválcovým nafťákem

12 komentářů

SkylineGT-R
10. června • 17:03

Ani XJ sa nevyhne nafte to bolo jasne uz davno. Aj ked to je motor od PSA/Ford vraj je vynikajuci a neexistuje kultivovanejsi diesel. Este mozno do S-type, ale na XJ sa mi zda slaby, ani S 2.7D nie je ziadny drak.
Je pravda ze Jaguar po technickej stranke zaostava ale nedavno som videl XJR na 19" kolesach a je to krasa, toto nemci nevedia.

Petr T.
10. června • 19:15

Chlapci, 2,7 D je jen na přechodnou dobu. Ford již chystá pro Land Rovery, Rang Rover a Jaguary nějakých slabých 4,5 D. Na přechodnou dobu se do toho dá 2,7 D, jako se dal 2,0 D do X-type.
A škarohlídi budou spokojení, tento motor nikdy nepotkáme ve Fordu... Nuže, do roka a do dne...

Dusan
10. června • 10:17

Tak nevim s tim jak postupuje kurveni Jaguaru Fordem je otazkou zda-li by nemeli vyrazne zacit snizovat cenu, protoze dat za Forda tri miliony je trosku prilis.

Yaroukh
10. června • 11:56

uff

Samostatna firma velikosti (a zamereni) Jaguaru si vyvoj konkurenceschopnych motoru dnes proste nemuze dovolit. I kdyby kvalita Jaguaru, v dobe, kdy ho koupil Ford, nebyla mizerna (jakoze byla HODNE mizerna, po odkoupeni Fordem sla RAPIDNE nahoru a ted je XJ na spicce), nemohl by samostatny Jaguar konkurovat technologicky. Tak jako tak by Jaguar pravdepodobne musel od nekoho motory kupovat. A tezko je bude kupovat od nekoho, kdo lovi ve stejnych vodach, protoze to je konkurence (takovy vztah muze nejakou dobu fungovat, ale je to cesta do pekel) ...

Dusan
10. června • 12:15

Tady nejde o to, ze prejimaji motory. Tady jde o to, ze snizuji exkluzivitu kdysi luxusni znacky tim, ze do ni montuji motory, ktere toho vozu nejsou hodny. Ford XJ v zadnem pripade neni na spicce, naopak je na chvoste luxusnich vozu. V USA je ze vsech vozidel teto tridy nejlacinejsi a presto se neda rici, ze by nejak trhal rekordy prodejnosti. Proc udajne "spickovy" XJ se v USA prodava o deset tisic dolaru levneji nez srovnatelny Lexus LS430 nebo BMW 7 a o dvacet tisic levneji nez Mercedes S? Mozna proto, ze ma polovicni seznam vybavy kdy spousta polozek beznych od vyssi tridy je pro Jaguar neznama vec. Proc kdyz je partnerstvi s Fordem pro Jaguar tak priznive tak mensi S-type je ve vsech testech hodnocen jako zdaleka nejhorsi vuz sve tridy, dnes jiz zoufale zastaraly a s nastupcem v nedohlednu? Proc ma zcela nesmyslny X-type nejhorsi kvalitu zpracovani ve sve tride a trvale klesajici prodeje? Ford bohuzel nikdy nepochopil, ze Jaguar byla exkluzivni znacka bez ambic v oblasti beznych vozu. Diesely, kombiky, sestivalce to vsechno k Jaguaru proste nepatri a kdysi slavnou znacku nezachrani. Pujde-li to takto dal tak behem deseti let Jaguar jako znacka skonci.

Z
10. června • 22:06

Ad USA: nějak zanedbáváte domácí značky. Možná vám Cadillac DeVille a Lincoln TownCar přijdou jako málo luxusní(*), ale podle mě jsou spíš Medvědi a Bavoři za velkou louží drazí. Mimochodem, kde jste přišel na to, že je XJ o $ 10000 levnější než Lexus RS430? (**)

(*) http://www.fordvehicles.com/cars/crownvictoria/compare/details/?vehicles=14947|15123|15185|15125

(**) http://www.fordvehicles.com/cars/crownvictoria/compare/details/?vehicles=14947|15123|16266|15125

Yaroukh
10. června • 13:10

Jinymi slovy: Jaguar si nemuze dovolit financovat vyvoj z vlastniho, takze dily prejimat musi. A kdyz zakaznici CHTEJI naftu, tak ji Jaguar nabizet musi - protoze v prvni rade se pocita vydelek (potom teprve image).
I Mercedes delal krok (pro nej) do neznama, kdyz vypustil A-classe; jemu to vyslo. Audi udelao krok do neznama, kdyz vypustilo A2; jemu to zatmi nevyslo. I Jaguar musi zkouset hledat. Sedenim na )( a opakovanim "jsem vyrobce luxusnich benzinovych limuzin s dvanactivalcovymi motory" se nikam neposune.

Dusan
10. června • 16:36

Nejvetsi problem je v tom, ze podbizenim se zakaznikum ztraci Jaguar to jedine co jeste ma a to jistou exkluzivitu. Proc si nekdo koupi luxusni Jaguar kdyz to bude naprosto tuctovy vyrobce lacinych kombiku s dieselem a nejvyssi model je pozadu proti konkurenci? Jaguar nedokaze technologicky konkurovat Mercedesu nebo BMW, v osmdesatych letech s temito znackami vubec nesouperil, nabizel oproti nim mozna o neco nizsi kvalitu, ale zato podstatne lepsi image, uroven dilenskeho zpracovani (kam Nemci davali plast on daval kovove prvky), dvanactivalce v dobe kdy je skoro nikdo jiny nedelal. Proste bylo to rekneme takove Ferrari v sedanech, zadne velke prodeje, ale diky vylucnosti dokazal udrzovat svou pozici oproti konkurenci. Jaguar proste nedokaze pobit nemecke konkurenty na jejich vlastnim hristi, X-type nema ani kvalitu ani jizdni vlastnosti trojkoveho bawora, S-type je deset let technologicky za BMW 5 E60, v prakticnosti kombiku tezko Jaguar nekdy prekona Volvo. Jedine silne misto ma prave v te exkluzivite a vylucnosti, kterou se snazi Ford co mozna nejrychleji zabit. To je ovsem cesta do pekel. Dneska zije Jaguar prave z valne ubyvajiciho lesku z doby osmdesatych let, tedy povesti auta, ktere je o necem jinem nez "tuctove" nemecke luxy. Z ceho bude zit za dalsich deset let?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Yaroukh
10. června • 22:28

no ta "povest Jaguaru z osmdesatych let" me rozesmala :o)) povest Jaguaru z osmdesatych let je nasledujici - cituji: "Jaguary musis mit dva - jednoho na jezdeni, jednoho do servisu"

-LK-
10. června • 17:42

No, tady nekdo hoooodne ustrelil. Sice mozna Jaguar v osmedsatych letech daval kov tam, kam BMW ci MB plasty, ale rozhodne kvalita zpracovani byla naprosto desiva, tak auta byla v porovnani s BMW ci MB silene poruchova.

Yaroukh
10. června • 13:05

Ale jiste ze JDE o prejimani dilu; i kdyby Jaguar nebyl ve $rackach (kdyz ho Ford kupoval), tak by si proste COBY SAMOSTATNA AUTOMOBILKA nemohl dovolit vyvijet, tim padem by nebyl konkurenceschopny ...
Mluvil jsem o kvalite, takze znovu - ano, "Ford XJ" JE na spicce (viz JD Power) ... A rozhodne neni nejlacinejsi; startuje mozna na nejnizsich cenach, ale je mu vytykano (viz edmunds.com), ze za kazdou kravinu se musi priplacet, takze se cena vozu splha do ...

Mozna si Ford s Jaguarem nevede tak, aby byl Jaguar #1 v prodejich, ale:
1) vede si s nim lepe, nez si vedl Jaguar sam
2) nikdo jiny o Jaguar nemel zajem (tesne pred koupi Fordu seslo z prodeje Jaguaru GM), takze touhle dobou mohl Jaguar take skoncit jako rOver

Diesely, kombiky, sestivalce k Jaguaru patri tak, jak si to preji zakaznici; spousta lidi ricela, ze Porsche nemuze delat SUV (ani mne se Cayenne nelibi, ale ne "z principu"), a najednou uz to takovy problem neni.

Dusan
10. června • 16:27

Ve skutecnosti je to presne naopak. Nejenom ze XJ startuje na nejnizsich cenach, ale cim vice se uvazuje nad priplatkovou vybavou tim vetsi je ten rozdil. XJcko totiz skoro zadnou priplatkovou vybavu nema. Jeden typ osmivalce (za priplatek s kompresorem), zadne dvanactivalce, zadne aktivni sedacky, zadne ventilovane sedacky, zadne dovirani dveri, zadny pokrocily parkovaci asistent, zadne neklicove otevirani a tak by se dalo pokracovat. Takze ve zminovanych USA zacina Jaguar na 70.000USD a pomineme-li dlouhe verze konci na 80.000USD, zatimco takova S-classe zacina na tech 80.000USD, ale s priplatkovou vybavou neni problem se dostat na nejakych 150.000USD jen to fikne, to je skoro dvojnasobek ceny XJ v nejvyssi vybave (pomineme-li specialni prodlouzene modely ci XJR, to Sko je take kratke a nikoliv AMG).

Doporučujeme

Články odjinud