Jaguar XJ s novým motorem V6 Turbo

Značka Jaguar bude od nastávajícího modelového roku nabízet upravenou řadu velkých sedanů XJ.

Svoji premiéru si modernizovaný Jaguar XJ pro modelový rok 2013 odbyl letos v dubnu na autosalonu v Pekingu. Po stylistické stránce se nezměnilo zhola nic, ale významným způsobem byla upravena nabídka pohonných jednotek, nastavení podvozku a prvky výbavy. Vůbec nejdůležitější novinkou se stává zavedení zcela nového zážehového šestiválce 3,0 V6 s přeplňováním, o němž jsme vás podrobně informovali již v dubnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdůležitější změnou řady XJ jsou v novém modelovém roce nový motor a osmistupňová převodovka

Turbodmychadlem přeplňovaný agregát se záhy objeví i v dalších modelech skupiny Jaguar – Land Rover, a to včetně připravovaného sportovního modelu Jaguar F-Type, a postupně začne nahrazovat atmosféricky plněné verze pětilitrového zážehového osmiválce. V řadě F-Type bude dosahovat výkonu 380 koní (279 kW), ale pro ostatní modely má být přiškrcen na 340 koní (250 kW).

Jaguar představuje dva nové přeplňované motory

Jaguar představuje dva nové přeplňované motory

Točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm a Jaguar XJ s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 s a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu 9,4 l/100 km. Pro srovnání, dosavadní osmiválec 5,0 l bez přeplňování sice dosahoval výkonu 385 koní (283 kW) a točivého momentu plných 515 Nm (!) a sedan XJ s ním z klidu na 100 km/h zrychlil už za 5,4 s, ale v průměru si řekl o 11,4 l/100 km, a na TO se dnes hraje…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmistupňová převodovka má především snížit spotřebu

Neméně důležitou je také nová osmistupňová automatická převodovka z dílen ZF kombinovaná se start/stop systémem, jež nahrazuje dosavadní šestistupňový „automat“ napříč všemi typy, tedy včetně turbodieselu 3,0 V6 a kompresorem přeplňovaného osmiválce 5,0 l. Například u „naftožrouta“ údajně srazila průměrnou spotřebu o 14 % na výsledných 6,0 l/100 km.

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Co se dalších modifikací určených sedanu Jaguar XJ modelového roku 2013 týče, těšit se můžete na nově odladěné pružiny a tlumiče s novým programem řízení jejich charakteristiky a vylepšenou verzi špičkového audiosystému s výkonem 825 W. Pod její přípravu se podepsala specializovaná britská společnost Meridian, standardem bude pro verze XJ Portfolio a XJ Supersport a pro ostatní za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připlatit si lze za novou verzi audiosoustavy Meridian

Modernizovaná řada sedanů Jaguar XJ modelového roku 2013 se začne prodávat letos v říjnu a třeba ve Velké Británii mají ceny začínat v přepočtu na částce 1,8 mil. Kč za základní provedení Jaguar XJ 3.0 Diesel Luxury.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků