Jaguar XJ s novým motorem V6 Turbo

Značka Jaguar bude od nastávajícího modelového roku nabízet upravenou řadu velkých sedanů XJ.

Svoji premiéru si modernizovaný Jaguar XJ pro modelový rok 2013 odbyl letos v dubnu na autosalonu v Pekingu. Po stylistické stránce se nezměnilo zhola nic, ale významným způsobem byla upravena nabídka pohonných jednotek, nastavení podvozku a prvky výbavy. Vůbec nejdůležitější novinkou se stává zavedení zcela nového zážehového šestiválce 3,0 V6 s přeplňováním, o němž jsme vás podrobně informovali již v dubnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdůležitější změnou řady XJ jsou v novém modelovém roce nový motor a osmistupňová převodovka

Turbodmychadlem přeplňovaný agregát se záhy objeví i v dalších modelech skupiny Jaguar – Land Rover, a to včetně připravovaného sportovního modelu Jaguar F-Type, a postupně začne nahrazovat atmosféricky plněné verze pětilitrového zážehového osmiválce. V řadě F-Type bude dosahovat výkonu 380 koní (279 kW), ale pro ostatní modely má být přiškrcen na 340 koní (250 kW).

Jaguar představuje dva nové přeplňované motory

Jaguar představuje dva nové přeplňované motory

Točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm a Jaguar XJ s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 s a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu 9,4 l/100 km. Pro srovnání, dosavadní osmiválec 5,0 l bez přeplňování sice dosahoval výkonu 385 koní (283 kW) a točivého momentu plných 515 Nm (!) a sedan XJ s ním z klidu na 100 km/h zrychlil už za 5,4 s, ale v průměru si řekl o 11,4 l/100 km, a na TO se dnes hraje…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmistupňová převodovka má především snížit spotřebu

Neméně důležitou je také nová osmistupňová automatická převodovka z dílen ZF kombinovaná se start/stop systémem, jež nahrazuje dosavadní šestistupňový „automat“ napříč všemi typy, tedy včetně turbodieselu 3,0 V6 a kompresorem přeplňovaného osmiválce 5,0 l. Například u „naftožrouta“ údajně srazila průměrnou spotřebu o 14 % na výsledných 6,0 l/100 km.

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Co se dalších modifikací určených sedanu Jaguar XJ modelového roku 2013 týče, těšit se můžete na nově odladěné pružiny a tlumiče s novým programem řízení jejich charakteristiky a vylepšenou verzi špičkového audiosystému s výkonem 825 W. Pod její přípravu se podepsala specializovaná britská společnost Meridian, standardem bude pro verze XJ Portfolio a XJ Supersport a pro ostatní za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připlatit si lze za novou verzi audiosoustavy Meridian

Modernizovaná řada sedanů Jaguar XJ modelového roku 2013 se začne prodávat letos v říjnu a třeba ve Velké Británii mají ceny začínat v přepočtu na částce 1,8 mil. Kč za základní provedení Jaguar XJ 3.0 Diesel Luxury.

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků