Jaguar XJ s naftovým motorem: kam to spěje?

13 komentářů

mayk
14. ledna • 13:13

nafta v jagu mi vubec nevadi naopak co me ale vadi je to ze si jag posral celou image vyrobou tech levnejch "skvostu" a tim ze pouziva tuctovy motory od fordu-kde jsou ty doby kdy jaguar bylo auto s velkym A a jejich motory mely zaruku 12 bez serizeni...

Fik
14. ledna • 10:05

kdyby jste si chteli povidat o Jaguarech, tak na www.jaguarracing.wz.cz je diskuzni forum, tam si muzeme povidat o dieselovych jaguarech atd atd

JOE
14. ledna • 9:09

Nafta a Jaguar se k sobě zdánlivě nehodí. Naftové motory mají ale velice odlišnou charakteristiku od benzínových a tato charakteristika začíná spoustě lidí vyhovovat. Navíc dnešní motory jsou na špičkové úrovni a třeba BMW v řadě 1 používá naftový motor jako vrchol nabídky. Pochybuju, že si někdo koupí Jaguara za 3 mil. s naftou jenom aby ušetřil na palivu. Pokud tedy bude cena Jaguara s naftou stejná jako s benzínem a zákazník se rozhodne, která verze mu více vyhovuje, tak je to myslím v pořádku. Pokud by se ale Jaguar s naftou cenově podbízel, tak je to problém, protože značka ztratí prestiž.

JJ
14. ledna • 9:30

Jaguar už značnou část prestiže ztratil, ostatně podobně jako třeba Mercedes (jinak by nemuseli dělat Maybach, že...). Rozdíl oproti BMW bych viděl v tom, že BMW si i diesely dělá samo a snaží se mít i v nich pořád "něco navíc", zatímco Jaguar v klidu sáhne po zcela tuctovém motoru z běžné konfekce. Ještě horší to je u drobných, ale velmi viditelných dílů v interiéru - můj názor je, že i kdyby to auto o tisícovku prodražilo, XJ prostě páčky a spínače z Mondea mít *nesmí*. Bohužel Ford si myslí něco jiného a dělá někdy poměrně drsné kompromisy s cílem stlačit cenu i v naprostých detailech (použité konektory, kabely, žárovky, gumová těsnění). V podstatě opakují ty kroky, které přivedly Jaguar do průšvihu koncem osmdesátých let, kdy byl zcela jednoznačně vnímán jako špatně zpracované auto.

S cenovým podbízením Jaguar pochopitelně už začal. X-Type kombík v dieselu, homologovaný jako užitkové vozidlo, je toho myslím poměrně jasným důkazem.

Petr T.
15. ledna • 19:21

Pane, tento typ homologace je česká specialita, Xko s D motorem můžebýt tak levné právě díky velkosériovosti výroby tohoto motoru u Fordu, není to tudíž podbízení, sériovost tohoto motoru je mnohokrát vyšší než ostatních 6 válcových benzínových motorů Jaguar.

Pavel
14. ledna • 15:26

Ford uz ohlasil navrat v luxusnim modelum. X-Type nebude mit nastupce.

Ale ta 2.7 V6 diesel je spicka mezi motory. To nejlepsi ze spolecneho vyvoje Ford a PSA. Common rail 3. generace, variabilni turba a tak. For je v tom, ze maloseriovy vyrobci maji odzvoneno, i kdyz jde o luxusni modely. Kdyby chtel dnes Jaguar vyvijet motory samostatne, dopadne jako Skoda pred vstupem VW. (kvalitni jednobodove vstrikovani,...)

Delat veci spolecne je proste financni vyhoda. Proc ma asi Mercedes Smart, BMW radu 1 (a kupoval Rover - pravda nepovedene), a mluvi se o hledani mezer na trhu - MPV, SUV, SAV, KGB ...

Obecne mi prijde fajn, ze si koupim Octavii II ze spickovou technikou s vysokou uzitnou hodnotou za temer bezkonkurencni cenu. Nemcum nefandim, ale do te doby jsme meli jen Favorita 1.3 40 kW... Globalizaci (v tomto smeru) slava

Pavel_KR5
14. ledna • 12:33

A navic ten 2.2d z Mondea je udajne dost hlucnej traktoroid (na rozdil od spickoveho proti 2.7 V6).

Petr T.
15. ledna • 19:47

6 válec by snad měl mít vycizelovanější chod než 4 válec, to bych nesrovnával. 2,2 D/TDCI je "temporary solution" (dočasné řešení) před nástupem zcela nového motoru z lehčené litiny (jako je 2,7 D/TDCI) s japonským vstřikováním, tento motor bude mít asi 125-130 kW a cca.380-420 Nm a nahradí stávající 2,2 D/TDCI 114 kW. Bude se vyrábět pro PSA, Ford, Volvo, FIAT atd, podobně jako PSA vyrábí pro Ford 1,4 HDI/TDCI, 1,6 HDI/TDCI a 2,0 HDI/TDCI.

Petr Broža
14. ledna • 12:54

Pravda, v Mondeu je motor hlučnější než 2.0 TDCi.

Petr T.
15. ledna • 19:38

""Pravda, v Mondeu je motor hlučnější než 2.0 TDCi.""
Pane Božo, toto moudro jsem vůbec nepochopil, co jste tím myslel??? Že 2,0 TDCI v Mondeu je hlučnější než 2,0 TDCI - to zní trochu směšně, ne? Nebo jste chtěl říct že 2,0 D je v Jaguáru hlučnější (nebo snad tišší) než TDCI v Mondeu...Nebo snad porovnáváte 2,0 TDCI 100 kW (Ford-PSA) s 2,0 TDCI 96 kW (Ford)?

Petr T.
15. ledna • 19:23

Pane Brožo, máte tam těžkou chybku, motor 2,2 TDCI (114 kW) nemá 330 ale 360 Nm s overboost špičkou 400 Nm. Těch 330 Nm má stávající 2,0 TDCI z produkce Fordu (96 kW). Tak pozor na to co píšete !!! Zdravím.

deerhunter
14. ledna • 10:26

jj, souhlas  

BTW. po vete " jaguar kombi diesel homologovany jako uzitkove vozidlo " se mi dela silne nevolno

Pavel
14. ledna • 9:22

X-Type 2.0D s cenou 895 000 je cenové podbízení. A někde jsem slyšel, že uvedením X-Typu ztratil Jaguar hodně na své pověsti, takže ho prý chtějí zase stopnout a vrhnout se na auta typu XK atd.

Doporučujeme

Články odjinud