Jaguar XJ s naftovým motorem: kam to spěje?

Jaguaru se v poslední době příliš nedaří, mateřský Ford mu stejně jako loni musel vstříknout finanční injekci. Zájem o vozy této tradiční britské značky upadá, proto se Jaguar snaží všemi možnými způsoby přilákat zákazníky zpět. Začalo to levným modelem X-Type, pokračovalo uvedením kombi a přidáním nafťáku z Mondea, naftový motor dostal také model S-Type a nyní i luxusní vůz XJ.

Ten dostane šestiválcový motor 2.7 V6, na kterém Ford spolupracoval s koncernem PSA a který se už nachází v Jaguaru S-Type. Motor má maximální výkon 152 kW (207 k) a točivý moment 435 Nm. Může být kombinován s šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Ani X-Type nepřijde zkrátka, dostane ještě výkonnější naftové srdce, opět z Mondea. Tentokrát čtyřválec s objemem 2.2 l, výkonem 114 kW a točivým momentem 330 Nm.

Tip: Test Fordu Mondeo 2.2 TDCi, test Jaguaru XJ 4.2 V8

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků