Jaguar XJ s naftovým motorem: kam to spěje?

Jaguaru se v poslední době příliš nedaří, mateřský Ford mu stejně jako loni musel vstříknout finanční injekci. Zájem o vozy této tradiční britské značky upadá, proto se Jaguar snaží všemi možnými způsoby přilákat zákazníky zpět. Začalo to levným modelem X-Type, pokračovalo uvedením kombi a přidáním nafťáku z Mondea, naftový motor dostal také model S-Type a nyní i luxusní vůz XJ.

Ten dostane šestiválcový motor 2.7 V6, na kterém Ford spolupracoval s koncernem PSA a který se už nachází v Jaguaru S-Type. Motor má maximální výkon 152 kW (207 k) a točivý moment 435 Nm. Může být kombinován s šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Ani X-Type nepřijde zkrátka, dostane ještě výkonnější naftové srdce, opět z Mondea. Tentokrát čtyřválec s objemem 2.2 l, výkonem 114 kW a točivým momentem 330 Nm.

Tip: Test Fordu Mondeo 2.2 TDCi, test Jaguaru XJ 4.2 V8

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků