Jaguar XJ má po faceliftu. Dostal nové výbavy a diesel s výkonem 300 koní

Jaguar XJ po faceliftu poznáte podle nových světel a případně podle výbavy R-Sport

Letos na podzim vstoupí do prodeje modernizované provedení vlajkové lodi automobilky Jaguar. Model XJ dostal v rámci faceliftu nové výbavy (R-Sport a Autobiography), v nabídce se objevuje naftový šestiválec s výkonem 300 koní a přichází další asistenční systémy. 

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů  

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů  

Design Jaguar XJ se nijak dramaticky nezměnil. Nejvýraznější designovou novinkou jsou hlavní světlomety kompletně složené z diod. V interiéru zaujme nový multimediální systém InControl Touch Pro a přepracovaný je i displej nahrazující přístrojový štít, kde si nově můžete zobrazit mapu navigace.

Největší technickou změnou je příchod naftového šestiválce, který z původních 202 kW (275 koní) posílil na 221 kW (300 koní). Točivý moment dosahuje na 700 Nm. Sprint z nuly na stovku zvládne toto provedení za 6,2 s a maximálně jede 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí pohádkových 5,7 l/100 km.

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Kromě dieselového šestiválce je XJ dostupné také s dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem (176 kW/240 k), třílitrovým šestiválcem původem z F-Type (250 kW/340 k) a na samém vrcholu je pětilitrový osmiválec, který se nabízí ve verzích s výkony 346 kW (470 k), 375 kW (510 k) a 404 kW (550 k). Nejrychlejší XJ dá stovku za 4,6 s, maximální rychlost činí 280 km/h.

Tak jako mnoho jiných modelů dostal i model XJ v zájmu snižování produkce emisí a spotřeby elektromechanický posilovač řízení. Co se asistentů týká, zájemci se mohou těšit na adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, sledování přijíždějících vozidel nebo na aktivní parkovací asistent.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Nová výbava R-Sport přináší decentní přední spoiler, výraznější prahy, malý zadní spoiler, černou masku chladiče, dvacetipalcová kola, sportovní volant a sportovní sedačky. Autobiography je pak dostupné pouze ve verzi s prodlouženým rozvorem. Na karoserii tato výbava přidá více chromu, opět zde najdete davecitpalcová kola, perfektní kůži, obložení dubovým dřevem nebo podsvětlené výdechy klimatizace. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků