Jaguar XJ Limo-Green: hybrid nejdříve v roce 2011

Jaguar si dal s premiérou nového sednu řady XJ pěkně na čas. Zatím stávající generace přitom sveřepě lpěla na tradičních liniích, což zvláště v posledních letech tvrdě dolehlo na její prodejnost, neboť konkurenční sedany Mercedes-Benz S Class a BMW 7 vsadily spíše na decentní umírněnost.

Jaguar však svoje chyby naštěstí nehodlá opakovat a konkurenci si již nechce nechat ujet. Kromě zavedení skutečně svérázného designu inspirovaného menším typem XF totiž tažení pokračuje i na frontě moderních technologií v pohonných soustavách. Nově avizoval svůj koncept Limo-Green, jenž se má vyznačovat hybridní pohonnou jednotkou bez přímé vazby spalovacího motoru na poháněná kola. Disponovat má elektromotorem s výkonem 195 koní (143 kW), který s vozem na čistě elektrický pohon ujede až 50 km.

O dobíjení akumulátorů se přitom postará účinný spalovací motor s objemem 1,2 l, vyvíjený nyní u Lotusu, který má dlouhodobé zkušenosti s výkonnými a hospodárnými malolitrážními jednotkami. Díky němu vůz ujede na jedno dotankování asi 1 000 km a v průměru si řekne o 5 litrů benzínu na 100 km, což na luxusní sedan není vůbec špatná hodnota. Anthony Harper, šéf vývojového oddělení skupiny Jaguar Land Rover, však upozorňuje, že celá tato technologie je zatím v plenkách. Podle něj by se takto poháněný Jaguar XJ mohl na trhu objevit nejdříve na sklonku roku 2011, zatím se zřejmě prototypy nedostaly ani do stádia silničních testů.

Tip: Přečtěte si představení nového Jaguaru XJ.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Uniknuvší snímky testovací verze hybridního XJ

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jaguar XJ
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků