Jaguar XJ Limo-Green: hybrid nejdříve v roce 2011

Jaguar si dal s premiérou nového sednu řady XJ pěkně na čas. Zatím stávající generace přitom sveřepě lpěla na tradičních liniích, což zvláště v posledních letech tvrdě dolehlo na její prodejnost, neboť konkurenční sedany Mercedes-Benz S Class a BMW 7 vsadily spíše na decentní umírněnost.

Jaguar však svoje chyby naštěstí nehodlá opakovat a konkurenci si již nechce nechat ujet. Kromě zavedení skutečně svérázného designu inspirovaného menším typem XF totiž tažení pokračuje i na frontě moderních technologií v pohonných soustavách. Nově avizoval svůj koncept Limo-Green, jenž se má vyznačovat hybridní pohonnou jednotkou bez přímé vazby spalovacího motoru na poháněná kola. Disponovat má elektromotorem s výkonem 195 koní (143 kW), který s vozem na čistě elektrický pohon ujede až 50 km.

O dobíjení akumulátorů se přitom postará účinný spalovací motor s objemem 1,2 l, vyvíjený nyní u Lotusu, který má dlouhodobé zkušenosti s výkonnými a hospodárnými malolitrážními jednotkami. Díky němu vůz ujede na jedno dotankování asi 1 000 km a v průměru si řekne o 5 litrů benzínu na 100 km, což na luxusní sedan není vůbec špatná hodnota. Anthony Harper, šéf vývojového oddělení skupiny Jaguar Land Rover, však upozorňuje, že celá tato technologie je zatím v plenkách. Podle něj by se takto poháněný Jaguar XJ mohl na trhu objevit nejdříve na sklonku roku 2011, zatím se zřejmě prototypy nedostaly ani do stádia silničních testů.

Tip: Přečtěte si představení nového Jaguaru XJ.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Uniknuvší snímky testovací verze hybridního XJ

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jaguar XJ
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků