Jaguar XJ Limo-Green: hybrid nejdříve v roce 2011

Jaguar si dal s premiérou nového sednu řady XJ pěkně na čas. Zatím stávající generace přitom sveřepě lpěla na tradičních liniích, což zvláště v posledních letech tvrdě dolehlo na její prodejnost, neboť konkurenční sedany Mercedes-Benz S Class a BMW 7 vsadily spíše na decentní umírněnost.

Jaguar však svoje chyby naštěstí nehodlá opakovat a konkurenci si již nechce nechat ujet. Kromě zavedení skutečně svérázného designu inspirovaného menším typem XF totiž tažení pokračuje i na frontě moderních technologií v pohonných soustavách. Nově avizoval svůj koncept Limo-Green, jenž se má vyznačovat hybridní pohonnou jednotkou bez přímé vazby spalovacího motoru na poháněná kola. Disponovat má elektromotorem s výkonem 195 koní (143 kW), který s vozem na čistě elektrický pohon ujede až 50 km.

O dobíjení akumulátorů se přitom postará účinný spalovací motor s objemem 1,2 l, vyvíjený nyní u Lotusu, který má dlouhodobé zkušenosti s výkonnými a hospodárnými malolitrážními jednotkami. Díky němu vůz ujede na jedno dotankování asi 1 000 km a v průměru si řekne o 5 litrů benzínu na 100 km, což na luxusní sedan není vůbec špatná hodnota. Anthony Harper, šéf vývojového oddělení skupiny Jaguar Land Rover, však upozorňuje, že celá tato technologie je zatím v plenkách. Podle něj by se takto poháněný Jaguar XJ mohl na trhu objevit nejdříve na sklonku roku 2011, zatím se zřejmě prototypy nedostaly ani do stádia silničních testů.

Tip: Přečtěte si představení nového Jaguaru XJ.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Uniknuvší snímky testovací verze hybridního XJ

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jaguar XJ
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků