Jaguar XJ Arden AJ14: na cestu na odpočinek

Jaguar XJ se s výrobou pomalu loučí, ale bude to jistě odchod velkolepý. Na cestě do výslužby jej doprovodí i nová úprava Arden.

Zatím největší Jaguar se již chystá do výslužby, to však neznamená, že by se vytrácel z pozornosti řady skalních příznivců či ladičských firem. Ačkoli se již nějaký ten pátek vyrábí, nejde ve skutečnosti o nijak zastaralý vůz. K tomuto dojmu by totiž mohl svádět i jeho „retro“ styling, ale o opaku svědčí již jen hliníková konstrukce jeho skeletu a znamenité jízdní výkony. Uvnitř již pravda není na úrovni luxusních matadorů moderní doby v podobě řady S od Mercedesu, natož nové „sedmičky“ od BMW. Jde však především o elektroniku, protože vysoká kvalita použitých materiálů zůstává a výraznějšího pokroku v této disciplíně již dosáhnout nelze. V zákulisí Jaguaru se již dokončuje vývoj jeho nástupce, věnovali jsme se mu třeba na tomto místě, nicméně společnost Arden ještě připravila pro stávající generaci sadu úprav pod kódovým označením AJ14.  

Arden se pokusil vtisknout současnému Jaguaru XJ modernější povahu. V rámci těchto snah upravil příď vozu aplikací horizontálně situovaných denních světel se zdroji LED v blízkosti mlhových světel, párem „lízátek“ pod sériovým spoilerem a nově koncipované dvoudílné masky chladiče z nerezové oceli. Nezanedbal ani pohonnou jednotku uloženou podélně pod dlouhou kapotou. Je přitom jedno, vyberete-li si naftové provedení, nebo vrcholný, kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 l, jenž po aplikaci připravených úprav dosahuje výkonu 480 koní.

Drobných úprav doznala u Ardenu též záď vozu. V rámci nich byla osazena novým nárazníkem s difuzérem. Ten je přitom koncipován tak, aby byl skutečně funkční a snižoval vztlak v oblasti zadní nápravy a zlepšoval tím jízdní stabilitu. Osvědčenou modifikací jsou působivá litá kola, a ani tato kreace není výjimkou. U Ardenu tak vůz osadili „liťáky“ značky Zelem One, zadní část je navíc zdobena nově vyvinutou dvojicí výfukových koncovek, vhodně zapracovanou do zadního nárazníku.

Závěrem připomeňme, že zcela nová generace Jaguaru XJ bude představena v půli příštího roku, a teprve tehdy je Jaguar připraven uvést jeho podrobnosti. Do té doby si však můžete zkrátit čekání třeba nákupem Jaguaru XJ třeba právě v úpravách od Ardenu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Arden AJ14
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků