Jaguar XJ 2014: další dimenze luxusu i špičkový osmiválec XJR

Vlajková loď automobilky Jaguar prošla pro nadcházející modelový rok sadou úprav směřujících především k většímu komfortu, případně lepším jízdním výkonům.

Zvenčí není, co se modernizace řady XJ týče, moc o čem hovořit, za zmínku tak stojí snad jen alternativně dodávaná, nová osmnáctipalcová kovaná kola Manra, případně upravené dovírání bočních dveří. Více se toho již odehrálo v interiéru vozu, kde například verze s prodlouženým rozvorem náprav nabídnou skutečně luxusní sezení. Samozřejmě hlavně pro dva pasažéry, ačkoli vozy jsou koncipovány jako pětimístné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí sa toho na modernizované řadě Jaguar XJ mnoho nezměnilo, více se toho událo na palubě

Cestující se tak mohou těšit třeba na speciální sedadla, jež nabízejí nejen všestrannou elektrickou seřiditelnost, ale také hned tři masážní programy. S nutností zástavby ovladačů sedadel přichází nová středová loketní opěra, v zadní části opěráků předních sedadel najdeme masivní sklopné stolky.

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů

U nového Jaguaru XJ lze objednávat také zábavní multimediální systém s dvojicí dotykových monitorů s průměrem 10,2 palce zavěšenou za hlavovými opěrkami předních sedadel. Milovníci kvalitní reprodukce hudby jistě sáhnou po audiosystému Meridian Reference s výkonem 1 300 wattů a soustavou celkem 26 reproduktorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze s prodlouženým rozvorem náprav se dočkaly nových, všestranně stavitelných masážních sedadel či multimediální soustavy

Paleta pohonných jednotek byla beze změn převzata z Jaguaru XJ předchozího modelového roku, ovšem byla plošně doplněna soustavou start/stop pro snížení spotřeby a emisí. Špičkové provedení je opatřeno upravenou verzí zážehového osmiválce s objemem 5,0 l a přeplňováním kompresorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ten pod kapotou XJR dosahuje výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 680 Nm, což vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 280 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků