Jaguar XJ 2014: další dimenze luxusu i špičkový osmiválec XJR

Vlajková loď automobilky Jaguar prošla pro nadcházející modelový rok sadou úprav směřujících především k většímu komfortu, případně lepším jízdním výkonům.

Zvenčí není, co se modernizace řady XJ týče, moc o čem hovořit, za zmínku tak stojí snad jen alternativně dodávaná, nová osmnáctipalcová kovaná kola Manra, případně upravené dovírání bočních dveří. Více se toho již odehrálo v interiéru vozu, kde například verze s prodlouženým rozvorem náprav nabídnou skutečně luxusní sezení. Samozřejmě hlavně pro dva pasažéry, ačkoli vozy jsou koncipovány jako pětimístné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí sa toho na modernizované řadě Jaguar XJ mnoho nezměnilo, více se toho událo na palubě

Cestující se tak mohou těšit třeba na speciální sedadla, jež nabízejí nejen všestrannou elektrickou seřiditelnost, ale také hned tři masážní programy. S nutností zástavby ovladačů sedadel přichází nová středová loketní opěra, v zadní části opěráků předních sedadel najdeme masivní sklopné stolky.

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů

U nového Jaguaru XJ lze objednávat také zábavní multimediální systém s dvojicí dotykových monitorů s průměrem 10,2 palce zavěšenou za hlavovými opěrkami předních sedadel. Milovníci kvalitní reprodukce hudby jistě sáhnou po audiosystému Meridian Reference s výkonem 1 300 wattů a soustavou celkem 26 reproduktorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze s prodlouženým rozvorem náprav se dočkaly nových, všestranně stavitelných masážních sedadel či multimediální soustavy

Paleta pohonných jednotek byla beze změn převzata z Jaguaru XJ předchozího modelového roku, ovšem byla plošně doplněna soustavou start/stop pro snížení spotřeby a emisí. Špičkové provedení je opatřeno upravenou verzí zážehového osmiválce s objemem 5,0 l a přeplňováním kompresorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ten pod kapotou XJR dosahuje výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 680 Nm, což vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 280 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků