Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Evropané dostali v Ženevě vůbec poprvé možnost prohlédnout si novinku z dílny automobilky Jaguar. Sedan XFR-S se hodně povedl.

Trochu v ústraní stojí v prostoru vyhrazeném automobilkám Jaguar a Land Rover model XFR-S. Hlavními novinkami jsou pro autosalon v Ženevě devítistupňová převodovka určená k modelu Evoque a elektrický Defender. Ale protože jsem ještě neměl možnost prohlédnout si dříve představené XFR-S (a protože u elektrického Defenderu toho není mnoho na prohlížení), strávil jsem nejvíce času právě u XFR-S.

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Světová premiéra proběhala minulý rok v Los Angeles, takže už bylo vše podstatné řečeno. Pětilitrový osmiválec nabídne 550 koní a 680 Nm, stovku zvládne za 4,6 s a nejvyšší rychlost dosahuje na 300 km/h. Velkou novinkou je přítomnost osmistupňové převodovky vyvinuté pro F-Type. Kromě toho samozřejmě nemůže chybět ani patřičně upravený vzhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar XFR-S dostal pouze to nejnutnější, ale přesto vás naživo téměř jistě dokáže takzvaně usadit na zadek. Nový nárazník s masivními otvory, dvacetipalcová kola, obří brzdy… To vše dává ostré novince dost přitažlivý vzhled. To nejlepší ale automobilka připravila pro zadní část, kde najdete karbonový spoiler, efektní difuzor a čtyři koncovky výfuku.

Interiér asi bude pro některé menší zklamání, protože zde se neměnilo prakticky nic. Podobně, jako tomu je třeba u XKR-S, také v XFR-S přibyly pouze sportovní sedačky a pár detailů v podobě kontrastních švů a příslušného loga. Sedačky jsou ovšem výborné a v podstatě nic jiného ani řidič nepotřebuje.

Jaguar už nějaký ten pátek přijímá první objednávky, první zájemci dostanou vůz v květnu. Česká cena začíná na 2 844 710 Kč. Doufám, že se podaří i tuto specialitu získat alespoň na krátký test. 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků