Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Evropané dostali v Ženevě vůbec poprvé možnost prohlédnout si novinku z dílny automobilky Jaguar. Sedan XFR-S se hodně povedl.

Trochu v ústraní stojí v prostoru vyhrazeném automobilkám Jaguar a Land Rover model XFR-S. Hlavními novinkami jsou pro autosalon v Ženevě devítistupňová převodovka určená k modelu Evoque a elektrický Defender. Ale protože jsem ještě neměl možnost prohlédnout si dříve představené XFR-S (a protože u elektrického Defenderu toho není mnoho na prohlížení), strávil jsem nejvíce času právě u XFR-S.

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Světová premiéra proběhala minulý rok v Los Angeles, takže už bylo vše podstatné řečeno. Pětilitrový osmiválec nabídne 550 koní a 680 Nm, stovku zvládne za 4,6 s a nejvyšší rychlost dosahuje na 300 km/h. Velkou novinkou je přítomnost osmistupňové převodovky vyvinuté pro F-Type. Kromě toho samozřejmě nemůže chybět ani patřičně upravený vzhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar XFR-S dostal pouze to nejnutnější, ale přesto vás naživo téměř jistě dokáže takzvaně usadit na zadek. Nový nárazník s masivními otvory, dvacetipalcová kola, obří brzdy… To vše dává ostré novince dost přitažlivý vzhled. To nejlepší ale automobilka připravila pro zadní část, kde najdete karbonový spoiler, efektní difuzor a čtyři koncovky výfuku.

Interiér asi bude pro některé menší zklamání, protože zde se neměnilo prakticky nic. Podobně, jako tomu je třeba u XKR-S, také v XFR-S přibyly pouze sportovní sedačky a pár detailů v podobě kontrastních švů a příslušného loga. Sedačky jsou ovšem výborné a v podstatě nic jiného ani řidič nepotřebuje.

Jaguar už nějaký ten pátek přijímá první objednávky, první zájemci dostanou vůz v květnu. Česká cena začíná na 2 844 710 Kč. Doufám, že se podaří i tuto specialitu získat alespoň na krátký test. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků