Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Evropané dostali v Ženevě vůbec poprvé možnost prohlédnout si novinku z dílny automobilky Jaguar. Sedan XFR-S se hodně povedl.

Trochu v ústraní stojí v prostoru vyhrazeném automobilkám Jaguar a Land Rover model XFR-S. Hlavními novinkami jsou pro autosalon v Ženevě devítistupňová převodovka určená k modelu Evoque a elektrický Defender. Ale protože jsem ještě neměl možnost prohlédnout si dříve představené XFR-S (a protože u elektrického Defenderu toho není mnoho na prohlížení), strávil jsem nejvíce času právě u XFR-S.

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Světová premiéra proběhala minulý rok v Los Angeles, takže už bylo vše podstatné řečeno. Pětilitrový osmiválec nabídne 550 koní a 680 Nm, stovku zvládne za 4,6 s a nejvyšší rychlost dosahuje na 300 km/h. Velkou novinkou je přítomnost osmistupňové převodovky vyvinuté pro F-Type. Kromě toho samozřejmě nemůže chybět ani patřičně upravený vzhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar XFR-S dostal pouze to nejnutnější, ale přesto vás naživo téměř jistě dokáže takzvaně usadit na zadek. Nový nárazník s masivními otvory, dvacetipalcová kola, obří brzdy… To vše dává ostré novince dost přitažlivý vzhled. To nejlepší ale automobilka připravila pro zadní část, kde najdete karbonový spoiler, efektní difuzor a čtyři koncovky výfuku.

Interiér asi bude pro některé menší zklamání, protože zde se neměnilo prakticky nic. Podobně, jako tomu je třeba u XKR-S, také v XFR-S přibyly pouze sportovní sedačky a pár detailů v podobě kontrastních švů a příslušného loga. Sedačky jsou ovšem výborné a v podstatě nic jiného ani řidič nepotřebuje.

Jaguar už nějaký ten pátek přijímá první objednávky, první zájemci dostanou vůz v květnu. Česká cena začíná na 2 844 710 Kč. Doufám, že se podaří i tuto specialitu získat alespoň na krátký test. 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky