Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Evropané dostali v Ženevě vůbec poprvé možnost prohlédnout si novinku z dílny automobilky Jaguar. Sedan XFR-S se hodně povedl.

Trochu v ústraní stojí v prostoru vyhrazeném automobilkám Jaguar a Land Rover model XFR-S. Hlavními novinkami jsou pro autosalon v Ženevě devítistupňová převodovka určená k modelu Evoque a elektrický Defender. Ale protože jsem ještě neměl možnost prohlédnout si dříve představené XFR-S (a protože u elektrického Defenderu toho není mnoho na prohlížení), strávil jsem nejvíce času právě u XFR-S.

Video | Premiéry | Sportovní auta | Ceny | Jaguar

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Světová premiéra proběhala minulý rok v Los Angeles, takže už bylo vše podstatné řečeno. Pětilitrový osmiválec nabídne 550 koní a 680 Nm, stovku zvládne za 4,6 s a nejvyšší rychlost dosahuje na 300 km/h. Velkou novinkou je přítomnost osmistupňové převodovky vyvinuté pro F-Type. Kromě toho samozřejmě nemůže chybět ani patřičně upravený vzhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar XFR-S dostal pouze to nejnutnější, ale přesto vás naživo téměř jistě dokáže takzvaně usadit na zadek. Nový nárazník s masivními otvory, dvacetipalcová kola, obří brzdy… To vše dává ostré novince dost přitažlivý vzhled. To nejlepší ale automobilka připravila pro zadní část, kde najdete karbonový spoiler, efektní difuzor a čtyři koncovky výfuku.

Interiér asi bude pro některé menší zklamání, protože zde se neměnilo prakticky nic. Podobně, jako tomu je třeba u XKR-S, také v XFR-S přibyly pouze sportovní sedačky a pár detailů v podobě kontrastních švů a příslušného loga. Sedačky jsou ovšem výborné a v podstatě nic jiného ani řidič nepotřebuje.

Jaguar už nějaký ten pátek přijímá první objednávky, první zájemci dostanou vůz v květnu. Česká cena začíná na 2 844 710 Kč. Doufám, že se podaří i tuto specialitu získat alespoň na krátký test. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků