Jaguar XFR-S Sportbrake zrychlí „na sto“ za 4,8 s

Jedním z mála výrobců luxusních aut, kteří dosud vysloveně na rychlost zaměřené kombi postrádali, patřil Jaguar. To se ale nyní změní…

Ženevská novinka Jaguar XFR-S Sportbrake kombinuje karoserii typu Jaguar XF Sportbrake a techniku špičkového sedanu Jaguar XFR-S. O přípravách této novinky jsme vás informovali už před několika dny, nyní vám už ale můžeme oznámit všechno podstatné. XFR-S Sportbrake byl postaven jako alternativa vozům Mercedes-Benz E63 AMG kombi, Audi RS6 Avant nebo BMW 550i Touring.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekJaguar XFR-S Sportbrake spojuje výkon sedanu XFR-S s větší praktičností kombi XF Sportbrake

Novinka nabídne zavazadlový prostor se základním objemem 550 l, jenž lze sklopením zadních opěradel zvětšit na 1 675 l. O pohon vozu Jaguar XFR-S Sportbrake se stará nezměněný zážehový osmiválec s kompresorem a objemem 5,0 l, jenž dosahuje výkonu 550 koní (405 kW) při 6 500 ot./min. a točivého momentu 680 Nm od 2 500 do 5 500 ot./min. Navazuje na něj samočinná osmistupňová převodovka s řazením Quickshift.

Jaguar XF R-Sport přijíždí s odvážným stylingem a naftovým čtyřválcem

Jaguar XF R-Sport přijíždí s odvážným stylingem a naftovým čtyřválcem

Díky tomu nové kombi jede až elektronicky omezených 300 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,8 s, tedy o 0,2 s později než sedan. Na E63 AMG ani RS6 Avant to nestačí, ale je to srovnatelné třeba s 550i Touring. Průměrná spotřeba má činit 12,7 l/100 km, což je o 1,1 l/100 km více než u sedanu. Podvozek byl nově odladěn s ohledem na větší zatížení zadní nápravy, kde najdeme také jiné pružiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Většina aerodynamických doplňků pochází ze sedanu, řešení zádi je nové

Aerodynamické doplňky a specifické karosářské díly včetně prahových obkladů a předního nárazníku byly převzaty z výchozího sedanu XFR-S, díly v zadní části karoserie jsou samozřejmě nové. Ze sedanu pochází také dvacetipalcové lité ráfky s pneumatikami Pirelli o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Prodej nového Jaguaru XFR-S Sportbrake v jeho domovské Anglii odstartuje s prvním dnem letošního dubna. 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků