Jaguar XF Sportbrake pojme až 1675 l

Jaguar to myslí s útokem na pozice zavedených německých automobilek smrtelně vážně. Poté, co představil XF se základním naftovým a poměrně úsporným čtyřválcem spojeným s osmistupňovou převodovkou přichází s modelem XF Sportbrake, tedy s pro Evropany hodně oblíbenou karoserií kombi. Teď už jen přidat pohon všech kol a je úspěch zaručen…

Jaguar XF Sportbrake: oficiální fotografie

Jaguar XF Sportbrake: oficiální fotografie

Sportbrake má prakticky identické rozměry jako základní sedan, zavazadlový prostor ovšem pojme v základním uspořádání 550 litrů, po sklopení opěradel (tisková zpráva slibuje, že se tak stane jedním pohybem) vznikne prostor o objemu 1675 l a plocha dlouhá 1970 mm, minimální šířka mezi podběhy činí 1064 mm. Víko zavazadelníku se může za příplatek otevírat pomocí motorků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem pro XF Sportbrake je vzduchové odpružení na zadní nápravě (sedan používá klasické vinuté pružiny). Systém tak udržuje stálou světlou výšku bez ohledu na to, kolik věcí do zavazadleníku naložíte. Za příplatek bude možné dokoupit také systém Jaguar Adaptive Dynamics s aktivními tlumiči.

XF Sportbrake lze kombinovat se známými naftovými motory. Základem je čtyřválec 2.2 l a k dispozici jsou také obě verze vznětového šestiválce. Současným vrcholem je tak provedení Diesel S s parametry 275 k a 600 Nm. Nechme se překvapit, zda časem Jaguar nepřijde s něčím v podobě XFR Sportbrake. Určitě by se nikdo kromě konkurence nezlobil.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků