Jaguar XF Sportbrake pojme až 1675 l

Jaguar to myslí s útokem na pozice zavedených německých automobilek smrtelně vážně. Poté, co představil XF se základním naftovým a poměrně úsporným čtyřválcem spojeným s osmistupňovou převodovkou přichází s modelem XF Sportbrake, tedy s pro Evropany hodně oblíbenou karoserií kombi. Teď už jen přidat pohon všech kol a je úspěch zaručen…

Design | Kombi | Jaguar

Jaguar XF Sportbrake: oficiální fotografie

Sportbrake má prakticky identické rozměry jako základní sedan, zavazadlový prostor ovšem pojme v základním uspořádání 550 litrů, po sklopení opěradel (tisková zpráva slibuje, že se tak stane jedním pohybem) vznikne prostor o objemu 1675 l a plocha dlouhá 1970 mm, minimální šířka mezi podběhy činí 1064 mm. Víko zavazadelníku se může za příplatek otevírat pomocí motorků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem pro XF Sportbrake je vzduchové odpružení na zadní nápravě (sedan používá klasické vinuté pružiny). Systém tak udržuje stálou světlou výšku bez ohledu na to, kolik věcí do zavazadleníku naložíte. Za příplatek bude možné dokoupit také systém Jaguar Adaptive Dynamics s aktivními tlumiči.

XF Sportbrake lze kombinovat se známými naftovými motory. Základem je čtyřválec 2.2 l a k dispozici jsou také obě verze vznětového šestiválce. Současným vrcholem je tak provedení Diesel S s parametry 275 k a 600 Nm. Nechme se překvapit, zda časem Jaguar nepřijde s něčím v podobě XFR Sportbrake. Určitě by se nikdo kromě konkurence nezlobil.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků