Jaguar XF Sportbrake oficiálně odhalen. Praktický Brit nabídne nejen větší kufr

Jaguar na praktickou variantu XF nakonec nezanevřel a představuje kombi i ve druhé generaci.

Sedan vyšší střední třídy Jaguar XF je na trhu už dva roky. Praktičtější varianta XF Sportbrake, která se objevila v minulé generaci, se podle prvních vyjádření zástupců automobilky neplánovala. Všeobecně se očekávalo, že klesající zájem o klasické kombi, jejichž kus koláče si berou SUV, donutí Jaguar přehodnotit strategii a sázet vše na SUV, jak tomu je o třídu níž s modelem F-Pace. Jenže Britové nakonec kombi odhalují.

Konkurence je totiž velká a je škoda zákazníkům nenabídnout větší zavazadlový kufr, když tak činí BMW s řadou 5, Mercedes s "éčkem", Audi s A6 či Volvo s V90.

"Stejně jako u sedanu, každá linie u Sportbrake má svůj účel a tvoří dynamický celek," říká Ian Callum, šéfdesignér značky. A skutečně, linie se dají označit za velmi elegantní. Možná také trošku obyčejnější, například zatmavený C-sloupek, který měl předchůdce, chybí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii exteriéru klikněte na jednu z miniatur

Jaguar mluví o téměř dokonalém vyvážení hmotnosti 50:50 na obě nápravy. S nákladem, na který je kombi přímo určeno, si poradí standardně dodávané vzduchové odpružení udržující stálou světlou výšku vozu.

Interiér pochopitelně vychází z varianty sedan. Zaujme panoramatická střecha, která se složí pouhým pohybem ruky nad střešním senzorem. Zavazadlový prostor oproti předchůdci narostl o patnáct litrů na 565 l, při sklopení zadních sedadel nabídne až 1 700 litrů na rovné podlaze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii interiéru klikněte na jednu z miniatur

Také motory kombi sdílí se sedanem. V nabídce jsou varianty dvoulitrového dieselu s výkonem 120,132 a 177 kW. Dvě nejsilnější lze spárovat s pohonem všech kol. Vznětovým vrcholem je šestiválcový třílitr s 221 kW a pohonem zadních kol.

Zážehové portfolio je skromnější. Dvoulitrový turbomotor disponuje výkonem 184 kW, které za příplatek posílá na všechna kola. Třílitrový šestiválec je bohužel vyhrazen pouze americkému trhu.

Jaguar má nové motory pro F-Pace, XF a XE. Zkoušeli jsme je ve vinicích

Jaguar má nové motory pro F-Pace, XF a XE. Zkoušeli jsme je ve vinicích

České zastoupení značky zatím zveřejnilo pouze základní cenu. Verze s motorem 2.0d o výkonu 120 kW stojí 1 217 502 Kč. Na výběr je pět výbavových stupňů - Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Vůz je již možné objednávat.

bazar

Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků