Jaguar XF Sportbrake oficiálně odhalen. Praktický Brit nabídne nejen větší kufr

Jaguar na praktickou variantu XF nakonec nezanevřel a představuje kombi i ve druhé generaci.

Sedan vyšší střední třídy Jaguar XF je na trhu už dva roky. Praktičtější varianta XF Sportbrake, která se objevila v minulé generaci, se podle prvních vyjádření zástupců automobilky neplánovala. Všeobecně se očekávalo, že klesající zájem o klasické kombi, jejichž kus koláče si berou SUV, donutí Jaguar přehodnotit strategii a sázet vše na SUV, jak tomu je o třídu níž s modelem F-Pace. Jenže Britové nakonec kombi odhalují.

Konkurence je totiž velká a je škoda zákazníkům nenabídnout větší zavazadlový kufr, když tak činí BMW s řadou 5, Mercedes s "éčkem", Audi s A6 či Volvo s V90.

"Stejně jako u sedanu, každá linie u Sportbrake má svůj účel a tvoří dynamický celek," říká Ian Callum, šéfdesignér značky. A skutečně, linie se dají označit za velmi elegantní. Možná také trošku obyčejnější, například zatmavený C-sloupek, který měl předchůdce, chybí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii exteriéru klikněte na jednu z miniatur

Jaguar mluví o téměř dokonalém vyvážení hmotnosti 50:50 na obě nápravy. S nákladem, na který je kombi přímo určeno, si poradí standardně dodávané vzduchové odpružení udržující stálou světlou výšku vozu.

Interiér pochopitelně vychází z varianty sedan. Zaujme panoramatická střecha, která se složí pouhým pohybem ruky nad střešním senzorem. Zavazadlový prostor oproti předchůdci narostl o patnáct litrů na 565 l, při sklopení zadních sedadel nabídne až 1 700 litrů na rovné podlaze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii interiéru klikněte na jednu z miniatur

Také motory kombi sdílí se sedanem. V nabídce jsou varianty dvoulitrového dieselu s výkonem 120,132 a 177 kW. Dvě nejsilnější lze spárovat s pohonem všech kol. Vznětovým vrcholem je šestiválcový třílitr s 221 kW a pohonem zadních kol.

Zážehové portfolio je skromnější. Dvoulitrový turbomotor disponuje výkonem 184 kW, které za příplatek posílá na všechna kola. Třílitrový šestiválec je bohužel vyhrazen pouze americkému trhu.

Jaguar má nové motory pro F-Pace, XF a XE. Zkoušeli jsme je ve vinicích

Jaguar má nové motory pro F-Pace, XF a XE. Zkoušeli jsme je ve vinicích

České zastoupení značky zatím zveřejnilo pouze základní cenu. Verze s motorem 2.0d o výkonu 120 kW stojí 1 217 502 Kč. Na výběr je pět výbavových stupňů - Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Vůz je již možné objednávat.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků