Jaguar XF Sportbrake oficiálně odhalen. Praktický Brit nabídne nejen větší kufr

Jaguar na praktickou variantu XF nakonec nezanevřel a představuje kombi i ve druhé generaci.

Sedan vyšší střední třídy Jaguar XF je na trhu už dva roky. Praktičtější varianta XF Sportbrake, která se objevila v minulé generaci, se podle prvních vyjádření zástupců automobilky neplánovala. Všeobecně se očekávalo, že klesající zájem o klasické kombi, jejichž kus koláče si berou SUV, donutí Jaguar přehodnotit strategii a sázet vše na SUV, jak tomu je o třídu níž s modelem F-Pace. Jenže Britové nakonec kombi odhalují.

Konkurence je totiž velká a je škoda zákazníkům nenabídnout větší zavazadlový kufr, když tak činí BMW s řadou 5, Mercedes s "éčkem", Audi s A6 či Volvo s V90.

"Stejně jako u sedanu, každá linie u Sportbrake má svůj účel a tvoří dynamický celek," říká Ian Callum, šéfdesignér značky. A skutečně, linie se dají označit za velmi elegantní. Možná také trošku obyčejnější, například zatmavený C-sloupek, který měl předchůdce, chybí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii exteriéru klikněte na jednu z miniatur

Jaguar mluví o téměř dokonalém vyvážení hmotnosti 50:50 na obě nápravy. S nákladem, na který je kombi přímo určeno, si poradí standardně dodávané vzduchové odpružení udržující stálou světlou výšku vozu.

Interiér pochopitelně vychází z varianty sedan. Zaujme panoramatická střecha, která se složí pouhým pohybem ruky nad střešním senzorem. Zavazadlový prostor oproti předchůdci narostl o patnáct litrů na 565 l, při sklopení zadních sedadel nabídne až 1 700 litrů na rovné podlaze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii interiéru klikněte na jednu z miniatur

Také motory kombi sdílí se sedanem. V nabídce jsou varianty dvoulitrového dieselu s výkonem 120,132 a 177 kW. Dvě nejsilnější lze spárovat s pohonem všech kol. Vznětovým vrcholem je šestiválcový třílitr s 221 kW a pohonem zadních kol.

Zážehové portfolio je skromnější. Dvoulitrový turbomotor disponuje výkonem 184 kW, které za příplatek posílá na všechna kola. Třílitrový šestiválec je bohužel vyhrazen pouze americkému trhu.

Jaguar má nové motory pro F-Pace, XF a XE. Zkoušeli jsme je ve vinicích

Jaguar má nové motory pro F-Pace, XF a XE. Zkoušeli jsme je ve vinicích

České zastoupení značky zatím zveřejnilo pouze základní cenu. Verze s motorem 2.0d o výkonu 120 kW stojí 1 217 502 Kč. Na výběr je pět výbavových stupňů - Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Vůz je již možné objednávat.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků