Jaguar XF Sportbrake: konečně v detailech

Značka Jaguar uvolnila detailní snímky a informace ke svému kombíku. Ten vychází ze sedanu modelové řady XF.
Seznam kapitol
  1. Jaguar XF Sportbrake
  2. Fotogalerie

Karoserie kombi ke značce Jaguar jaksi nepatří, nicméně v posledních patnácti letech jsme byli už svědky ledasčeho. Potřeba je zvyšovat prodeje za každou cenu, a tak to Jaguar znovu zkouší s kombíkem. Věřme, že se modelu XF Sportbrake (úniky snímků a informací jsme pro vás sledovali) povede na trhu lépe než nepříliš úspěšnému modelu X-Type Sportwagon

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar to znovu zkouší s kombíkem. Jmenuje se Jaguar XF Sportbrake.

Novému Jaguaru XF Sportbrake nelze upřít jistou dávku elegance a stylu. Aby se konstruktérům podařilo dosáhnout opravdu vyvážených proporcí, každý díl karoserie od sloupku B vzad je v porovnání s výchozím sedanem XF zcela nový. Za příplatek budou k mání podélné střešní ližiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor modelu XF Sportbrake má být spíše praktický než objemný

Ve srovnání se sedanem Jaguar XF má XF Sportbrake stejnou šířku 1 877 mm i rozvor náprav 2 909 mm, přičemž delší je pouze o zanedbatelných 5 mm (4 966 mm) a těžší o necelých 70 kg. Zavazadlový prostor se ve svém základním uspořádání vyznačuje objemem 550 l, což je v konfrontaci s konkurencí dosti málo. Po sklopení zadních sedadel se prostor zvětší na 1 675 l.

Test: Jaguar XF 2.2D – ve stopách XJ

Test: Jaguar XF 2.2D – ve stopách XJ

Jaguar XF Sportbrake má být nejen elegantní, ale také praktický. Zadní sedadla se sklápějí do jedné roviny s podlahou bez předělu či prahu, pod podlahu lze ukládat různé drobnosti. Zadní náprava dostala namísto vinutých pružin pérování vzduchovými měchy, které umožňují udržovat stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od výchozího sedanu se XF Sportbrake liší karosářskými díly od sloupku B smerem vzad a vzduchovým pérováním zadní nápravy se samořinnou nivelací

Automobilka Jaguar slibuje, že jízdní vlastnosti vozu XF Sportbrake budou skvělé i při plném zatížení. O pohon nového modelu se postarají bohužel výhradně vznětové motory, čtyřválec 2,2 l a šestiválec 3,0 l, jež skrze osmistupňovou automatickou převodovku pohánějí kola zadní nápravy. Šéfdesignér Jaguaru Ian Callum slibuje, že se během příštího roku dočkáme také špičkového provedení XFR Sportbrake opatřeného zážehovým osmiválcem s kompresorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XF Sportbrake bude zprvu nabízen pouze se vznětovými motory

Nový Jaguar XF Sportbrake oslaví svoji premiéru již za několik dní na autosalonu v Ženevě a do prodejů na většině trhů se dostane ještě letos.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar XF Sportbrake
  2. Fotogalerie
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků