Jaguar XF prošel modernizací. Má lepší interiér a už pouze čtyřválcové motory

Lehké kosmetické změny, aktuální technika v interiéru a zjednodušená nabídka motorů. Takto si Jaguar pohrál s modelem XF.

Současná generace Jaguaru XF ve formě sedanu i kombíku Sportbrake je na trhu od roku 2015, takže si britská automobilka přichystala pro model nutnou modernizaci. Zatímco exteriér přichází s decentními úpravami včetně nových full-LED světlometů, mnohem větší pozornost si XF vyžádalo v interiéru, jehož prvky nyní sdílí s nedávno vylepšeným SUV F-Pace.

Jaguar zmiňuje lepší kvalitu materiálů použitých v kabině, ovládací prvky na dveřích pochází z Range Roveru, nové a pohodlnější jsou i sedačky a samozřejmě se na palubní desku vydal i nejnovější infotainment systém Pivi Pro, který stejně jako v F-Pace dostává zakřivenou 11,4palcovou dotykovou obrazovku. Před řidičem je taky nový 12,3palcový digitální přístrojový štít.

Jaguar F-Pace má po faceliftu. Plug-in hybrid má 404 koní, elektricky ujede 53 km

Jaguar F-Pace má po faceliftu. Plug-in hybrid má 404 koní, elektricky ujede 53 km

Samozřejmostí jsou on-line aktualizace, dual-sim technologie se dvěma LTE modemy či poslední funkce konektivity. Chytrá klimatizace s funkcí ionizace vzduchu, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu nebo vnitřní zpětné zrcátko s funkcí displeje pro zadní kameru také nesměly chybět.

S ohledem na ušetření nákladů ve výrobě a zjednodušení nabídky zákazníkům Jaguar uvádí, že počet derivátů modelové řady XF zúžil z dosavadních 64 na 28 variant. To se projevilo rovněž na paletě motorizací, která nyní zastává jediný naftový a dvojici benzinových motorů z poslední řady dvoulitrových přeplňovaných čtyřválců Ingenium.

JLR potvrzuje elektrický Range Rover. Společně s elektrickým Jaguarem XJ se však opozdí

JLR potvrzuje elektrický Range Rover. Společně s elektrickým Jaguarem XJ se však opozdí

Zmíněný diesel je vybaven 48V mild-hybridní technologií, produkuje 204 koní (150 kW), používá osmistupňovou automatickou převodovku a dostává i možnost pohonu všech kol. Benzinový dvoulitr na elektrifikaci nespoléhá a zajišťuje buď 250 koní (184 kW) ve spojení s pohonem zadních kol, nebo 300 koní (221 kW) se čtyřkolkou. Osmistupňový automat je i zde standardem.

České ceny modernizovaného Jaguar XF se určitě dozvíme zanedlouho.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků