Jaguar XF: přepisujeme dějiny

Mnoho automobilek touží příjít s něčím úplně novým, co se přesto stane uznávanou klasikou. Jaguar to chce dokázat s modelem XF.

Britská automobilka Jaguar je obecně chápána jako výrobce „aristokratických” vozů s dlouhou historií výroby luxusních a výkonných vozů. Většina modelů je brána jako jakási klasika a odchod od tradičních tvarů s modely X-Type a S-Type byla brána dost s nelibostí.

To ostatně potvrdily i prodeje, které se nezlepší ani s příchodem Jaguaru ve verzi kombi a také nasazením naftového agregátu. Byl to špatný směr a Jaguar se málem utopil v dluzích.

Nyní ovšem přichází něco zcela nového a to Jaguar XF, který vzešel z konceptu C-XF. Tento model má nahradit sedan vyšší střední třídy s označením S-Type. A dle automobilky má vytvořit novou aristokratickou modernu, tedy vůz s moderním pojetím, který se postupem času opět stane uznávaným luxusem z britských ostrovů.

Nový model XF nemá po vizuální stránce smysl moc představovat, jelikož fotografie řeknou mnohem více. Jak lze ale vidět, Jaguar se do toho obul opravdu pořádně a nový model je zcela originální a nenavazuje prakticky na nic z minulosti značky.

U modelu XF lze sice mírně cítit styling s bývalým sourozencem Aston Martin z koncernu Ford, ale ať byla brána inspirace kdekoli, výsledek je opravdu působivý.

Veřejnosti bude novinka představena na autosalonu ve Frankfurtu a to ve všech plánovaných specifikacích. Tedy s naftovým motorem 2,7 V6 o výkonu 157 KW (210 k) a benzínovým šestiválcem 3,0 o výkonu 179 kW (244 k).

Vrcholem pak budou osmiválce o objemu 4,2 l. První atmosférický plněný nabídne výkon 224 kW (300 k) a druhý s kompresorem pak výkon 313 kW (420 k). To vše bude dle přání doplněno o manuální, nebo automatickou převodovkou. Výkon bude tradičně posílán na zadní kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků