Mnoho automobilek touží příjít s něčím úplně novým, co se přesto stane uznávanou klasikou. Jaguar to chce dokázat s modelem XF.
Britská automobilka Jaguar je obecně chápána jako výrobce „aristokratických” vozů s dlouhou historií výroby luxusních a výkonných vozů. Většina modelů je brána jako jakási klasika a odchod od tradičních tvarů s modely X-Type a S-Type byla brána dost s nelibostí.
To ostatně potvrdily i prodeje, které se nezlepší ani s příchodem Jaguaru ve verzi kombi a také nasazením naftového agregátu. Byl to špatný směr a Jaguar se málem utopil v dluzích.
Nyní ovšem přichází něco zcela nového a to Jaguar XF, který vzešel z konceptu C-XF. Tento model má nahradit sedan vyšší střední třídy s označením S-Type. A dle automobilky má vytvořit novou aristokratickou modernu, tedy vůz s moderním pojetím, který se postupem času opět stane uznávaným luxusem z britských ostrovů.
Nový model XF nemá po vizuální stránce smysl moc představovat, jelikož fotografie řeknou mnohem více. Jak lze ale vidět, Jaguar se do toho obul opravdu pořádně a nový model je zcela originální a nenavazuje prakticky na nic z minulosti značky.
U modelu XF lze sice mírně cítit styling s bývalým sourozencem Aston Martin z koncernu Ford, ale ať byla brána inspirace kdekoli, výsledek je opravdu působivý.
Veřejnosti bude novinka představena na autosalonu ve Frankfurtu a to ve všech plánovaných specifikacích. Tedy s naftovým motorem 2,7 V6 o výkonu 157 KW (210 k) a benzínovým šestiválcem 3,0 o výkonu 179 kW (244 k).
Vrcholem pak budou osmiválce o objemu 4,2 l. První atmosférický plněný nabídne výkon 224 kW (300 k) a druhý s kompresorem pak výkon 313 kW (420 k). To vše bude dle přání doplněno o manuální, nebo automatickou převodovkou. Výkon bude tradičně posílán na zadní kola.
Jaguar XF