Jaguar XF: přepisujeme dějiny

Mnoho automobilek touží příjít s něčím úplně novým, co se přesto stane uznávanou klasikou. Jaguar to chce dokázat s modelem XF.

Britská automobilka Jaguar je obecně chápána jako výrobce „aristokratických” vozů s dlouhou historií výroby luxusních a výkonných vozů. Většina modelů je brána jako jakási klasika a odchod od tradičních tvarů s modely X-Type a S-Type byla brána dost s nelibostí.

To ostatně potvrdily i prodeje, které se nezlepší ani s příchodem Jaguaru ve verzi kombi a také nasazením naftového agregátu. Byl to špatný směr a Jaguar se málem utopil v dluzích.

Nyní ovšem přichází něco zcela nového a to Jaguar XF, který vzešel z konceptu C-XF. Tento model má nahradit sedan vyšší střední třídy s označením S-Type. A dle automobilky má vytvořit novou aristokratickou modernu, tedy vůz s moderním pojetím, který se postupem času opět stane uznávaným luxusem z britských ostrovů.

Nový model XF nemá po vizuální stránce smysl moc představovat, jelikož fotografie řeknou mnohem více. Jak lze ale vidět, Jaguar se do toho obul opravdu pořádně a nový model je zcela originální a nenavazuje prakticky na nic z minulosti značky.

U modelu XF lze sice mírně cítit styling s bývalým sourozencem Aston Martin z koncernu Ford, ale ať byla brána inspirace kdekoli, výsledek je opravdu působivý.

Veřejnosti bude novinka představena na autosalonu ve Frankfurtu a to ve všech plánovaných specifikacích. Tedy s naftovým motorem 2,7 V6 o výkonu 157 KW (210 k) a benzínovým šestiválcem 3,0 o výkonu 179 kW (244 k).

Vrcholem pak budou osmiválce o objemu 4,2 l. První atmosférický plněný nabídne výkon 224 kW (300 k) a druhý s kompresorem pak výkon 313 kW (420 k). To vše bude dle přání doplněno o manuální, nebo automatickou převodovkou. Výkon bude tradičně posílán na zadní kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF

 

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků