Jaguar XF: přepisujeme dějiny

Mnoho automobilek touží příjít s něčím úplně novým, co se přesto stane uznávanou klasikou. Jaguar to chce dokázat s modelem XF.

Britská automobilka Jaguar je obecně chápána jako výrobce „aristokratických” vozů s dlouhou historií výroby luxusních a výkonných vozů. Většina modelů je brána jako jakási klasika a odchod od tradičních tvarů s modely X-Type a S-Type byla brána dost s nelibostí.

To ostatně potvrdily i prodeje, které se nezlepší ani s příchodem Jaguaru ve verzi kombi a také nasazením naftového agregátu. Byl to špatný směr a Jaguar se málem utopil v dluzích.

Nyní ovšem přichází něco zcela nového a to Jaguar XF, který vzešel z konceptu C-XF. Tento model má nahradit sedan vyšší střední třídy s označením S-Type. A dle automobilky má vytvořit novou aristokratickou modernu, tedy vůz s moderním pojetím, který se postupem času opět stane uznávaným luxusem z britských ostrovů.

Nový model XF nemá po vizuální stránce smysl moc představovat, jelikož fotografie řeknou mnohem více. Jak lze ale vidět, Jaguar se do toho obul opravdu pořádně a nový model je zcela originální a nenavazuje prakticky na nic z minulosti značky.

U modelu XF lze sice mírně cítit styling s bývalým sourozencem Aston Martin z koncernu Ford, ale ať byla brána inspirace kdekoli, výsledek je opravdu působivý.

Veřejnosti bude novinka představena na autosalonu ve Frankfurtu a to ve všech plánovaných specifikacích. Tedy s naftovým motorem 2,7 V6 o výkonu 157 KW (210 k) a benzínovým šestiválcem 3,0 o výkonu 179 kW (244 k).

Vrcholem pak budou osmiválce o objemu 4,2 l. První atmosférický plněný nabídne výkon 224 kW (300 k) a druhý s kompresorem pak výkon 313 kW (420 k). To vše bude dle přání doplněno o manuální, nebo automatickou převodovkou. Výkon bude tradičně posílán na zadní kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků