Jaguar XF: přepisujeme dějiny

Mnoho automobilek touží příjít s něčím úplně novým, co se přesto stane uznávanou klasikou. Jaguar to chce dokázat s modelem XF.

Britská automobilka Jaguar je obecně chápána jako výrobce „aristokratických” vozů s dlouhou historií výroby luxusních a výkonných vozů. Většina modelů je brána jako jakási klasika a odchod od tradičních tvarů s modely X-Type a S-Type byla brána dost s nelibostí.

To ostatně potvrdily i prodeje, které se nezlepší ani s příchodem Jaguaru ve verzi kombi a také nasazením naftového agregátu. Byl to špatný směr a Jaguar se málem utopil v dluzích.

Nyní ovšem přichází něco zcela nového a to Jaguar XF, který vzešel z konceptu C-XF. Tento model má nahradit sedan vyšší střední třídy s označením S-Type. A dle automobilky má vytvořit novou aristokratickou modernu, tedy vůz s moderním pojetím, který se postupem času opět stane uznávaným luxusem z britských ostrovů.

Nový model XF nemá po vizuální stránce smysl moc představovat, jelikož fotografie řeknou mnohem více. Jak lze ale vidět, Jaguar se do toho obul opravdu pořádně a nový model je zcela originální a nenavazuje prakticky na nic z minulosti značky.

U modelu XF lze sice mírně cítit styling s bývalým sourozencem Aston Martin z koncernu Ford, ale ať byla brána inspirace kdekoli, výsledek je opravdu působivý.

Veřejnosti bude novinka představena na autosalonu ve Frankfurtu a to ve všech plánovaných specifikacích. Tedy s naftovým motorem 2,7 V6 o výkonu 157 KW (210 k) a benzínovým šestiválcem 3,0 o výkonu 179 kW (244 k).

Vrcholem pak budou osmiválce o objemu 4,2 l. První atmosférický plněný nabídne výkon 224 kW (300 k) a druhý s kompresorem pak výkon 313 kW (420 k). To vše bude dle přání doplněno o manuální, nebo automatickou převodovkou. Výkon bude tradičně posílán na zadní kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF

 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků