Jaguar XF: nový vzhled a stovky koní

Britská automobilka Jaguar začíná pomalu odtajňovat specifikace nástupce současné řady S-Type. Jaguar XF, který se v produkční verzi představí v záři ve Frankfurtu, dostane solidní paletu motorů, která bude mířit svými parametry opravdu vysoko.

Tip: Představení studie Jaguaru XF naleznete zde.

Vezmeme to trochu od konce. Naftu bude zastupovat v počátku šestiválec 2,7 s dvojitým přeplňováním o výkonu okolo 210 koní. Ten bude dostupný jen v Evropě a navíc jen na vybraných trzích. Nepotvrzené je i nasazení většího osmiválce, který má koncern k dispozici např. pro luxusní Range Rover.

Benzíny se pak rozdělí na dva tábory. Atmosférické, kde bude tvořit základ šestiválec o nespecifikovaném objemu a výkonu a přeplňované, které ovládnou osmiválce. Jeden o objemu 4,2 l a druhý o objemu rovných 5 litrů. Oba dostanou přeplňování pomocí kompresoru a větší agregát navíc i přímý vstřik paliva.

Slabší verze o výkonu přes 420 koní bude pro Jaguar jen silnější sériovkou a sportovní XF-R verze s pětilitrem pak nabídne koní rovných pět set, tedy téměř stejně jako současné BMW M5.

To vše bude zabaleno do revolučního designu, který by se měl velmi podobat představené studii. Jaguar chce jednou provždy opustit kopírování dávných tvarů, které je již příliš okoukané. Nové modely mají být zcela originální, ale na pohled velmi elegantní a dynamické. Zda se to povede uvidíme za pár měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF concept
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků