Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Nová generace Jaguaru XF má mnoho věcí společných s nedávno představeným XE, což je vzhledem k tomu, jak nejmenší britský sedan jezdí, velmi dobrá zpráva.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie

U Jaguaru bývalo zvykem, že se na nové modely čekalo delší dobu, jenže to minimálně letos neplatí. V Ženevě se představilo XE a nedlouho po něm dorazilo také o třídu větší XF nové generace. Tahle auta mají opravdu hodně společného. Možná i proto Jaguar uspořádal mezinárodní prezentaci většího sedanu přesně podle stejného scénáře, podle kterého proběhla prezentace XE. Bylo to takové menší španělsko-britské déjá vu.

Dobrou zprávou hned na úvod je fakt, že také větší XF jezdí stejně dobře jako jeho o pár měsíců starší a menší sourozenec. Je to logické, protože technika je velmi podobná. Auto stojí na stejné platformě, na které mimochodem ještě letos dorazí také F-Pace, používá identické motory, převodovky a nakonec i design je dost podobný. Nevyrábí se ale na stejné lince. Zatímco XE vzniká v Solihullu, o XF nové generace se postará závod v Castle Bromwich.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Lehčí, prostornější, rychlejší

Jak už to v podobných případech bývá, nové XF je ve srovnání se svým předchůdcem vyráběným od roku 2007 po všech stránkách lepší. Nabízí prostornější interiér, zároveň je ale díky rozsáhlému použití hliníku lehčí (až o 190 kg) a díky tomu úspornější. Auto jako takové ale není větší. Na délku má naopak o sedm milimetrů méně a méně naměříte i na výšku (- 3 mm). Výrazně, o plných pět centimetrů, se ovšem prodloužil rozvor náprav. Přední převis je pak o 66 mm kratší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XF nové generace je dost podobný novému XE. Oproti starší generaci je vůz kratší, nižší, ale má větší rozvor náprav a hlavně je lehčí

Nová karoserie znamená také prostornější interiér. Cestující vzadu mají pro kolena o 24 mm více, než tomu bylo u předchozí generace, a navzdory menší výšce je více prostoru i pro hlavu vzadu (+27 mm). Toho se podařilo dosáhnout díky kompaktnější zadní nápravě a většímu rozvoru. Zadní náprava tudíž mohla být uložena dále od druhé řady sedadel a ta proto mohou být posazena níže.

Jaguar XF nové a staré generace: Srovnání vnějších rozměrů
  XF 2015 XF 2007 Rozdíl
Délka (mm) 4954 4961 -7
Šířka (mm) 1880 1877 +3
Výška (mm) 1457 1460 -3
Rozvor (mm) 2960 2909 +51

Podvozek přirozeně vychází z toho, co známe od XE. Vpředu tedy najdeme dvojitý lichoběžník, vzadu zavěšení Integral-Link. Jaguar připravil pro XF dvě verze odpružení, kdy to základní nemá adaptivní tlumiče, nicméně i ty do jisté míry mění svou tuhost. Mají totiž přidaný ventil, který v nízkých rychlostech přepouští část kapaliny a tlumič je proto měkčí. S rostoucí rychlostí se ale tento ventil uzavírá a tlumiče se stávají tužší.

Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type  

Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type  

Cílem bylo nabídnout i v základních verzích auto pohodlné pro jízdu po městě a jisté při ostré jízdě v zatáčkách. Alternativou jsou adaptivní tlumiče, za příplatek pak můžete ještě navíc u šestiválcových motorů dostat systém Configurable Dynamics, který vám umožní individuálně nastavit charakteristiku tlumičů, odezvu na plynový pedál, řízení a převodovku.

Zajímavostí pro zadní nápravu Integral-Link je pak její hlavní uložení. Rám je totiž usazen vpředu a vzadu na dvou místech, přičemž přední dvojice uložení je tužší než ta zadní. Celá náprava se tak při jízdě nepatrně natáčí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků