Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Nová generace Jaguaru XF má mnoho věcí společných s nedávno představeným XE, což je vzhledem k tomu, jak nejmenší britský sedan jezdí, velmi dobrá zpráva.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie

U Jaguaru bývalo zvykem, že se na nové modely čekalo delší dobu, jenže to minimálně letos neplatí. V Ženevě se představilo XE a nedlouho po něm dorazilo také o třídu větší XF nové generace. Tahle auta mají opravdu hodně společného. Možná i proto Jaguar uspořádal mezinárodní prezentaci většího sedanu přesně podle stejného scénáře, podle kterého proběhla prezentace XE. Bylo to takové menší španělsko-britské déjá vu.

Dobrou zprávou hned na úvod je fakt, že také větší XF jezdí stejně dobře jako jeho o pár měsíců starší a menší sourozenec. Je to logické, protože technika je velmi podobná. Auto stojí na stejné platformě, na které mimochodem ještě letos dorazí také F-Pace, používá identické motory, převodovky a nakonec i design je dost podobný. Nevyrábí se ale na stejné lince. Zatímco XE vzniká v Solihullu, o XF nové generace se postará závod v Castle Bromwich.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Lehčí, prostornější, rychlejší

Jak už to v podobných případech bývá, nové XF je ve srovnání se svým předchůdcem vyráběným od roku 2007 po všech stránkách lepší. Nabízí prostornější interiér, zároveň je ale díky rozsáhlému použití hliníku lehčí (až o 190 kg) a díky tomu úspornější. Auto jako takové ale není větší. Na délku má naopak o sedm milimetrů méně a méně naměříte i na výšku (- 3 mm). Výrazně, o plných pět centimetrů, se ovšem prodloužil rozvor náprav. Přední převis je pak o 66 mm kratší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XF nové generace je dost podobný novému XE. Oproti starší generaci je vůz kratší, nižší, ale má větší rozvor náprav a hlavně je lehčí

Nová karoserie znamená také prostornější interiér. Cestující vzadu mají pro kolena o 24 mm více, než tomu bylo u předchozí generace, a navzdory menší výšce je více prostoru i pro hlavu vzadu (+27 mm). Toho se podařilo dosáhnout díky kompaktnější zadní nápravě a většímu rozvoru. Zadní náprava tudíž mohla být uložena dále od druhé řady sedadel a ta proto mohou být posazena níže.

Jaguar XF nové a staré generace: Srovnání vnějších rozměrů
  XF 2015 XF 2007 Rozdíl
Délka (mm) 4954 4961 -7
Šířka (mm) 1880 1877 +3
Výška (mm) 1457 1460 -3
Rozvor (mm) 2960 2909 +51

Podvozek přirozeně vychází z toho, co známe od XE. Vpředu tedy najdeme dvojitý lichoběžník, vzadu zavěšení Integral-Link. Jaguar připravil pro XF dvě verze odpružení, kdy to základní nemá adaptivní tlumiče, nicméně i ty do jisté míry mění svou tuhost. Mají totiž přidaný ventil, který v nízkých rychlostech přepouští část kapaliny a tlumič je proto měkčí. S rostoucí rychlostí se ale tento ventil uzavírá a tlumiče se stávají tužší.

Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type  

Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type  

Cílem bylo nabídnout i v základních verzích auto pohodlné pro jízdu po městě a jisté při ostré jízdě v zatáčkách. Alternativou jsou adaptivní tlumiče, za příplatek pak můžete ještě navíc u šestiválcových motorů dostat systém Configurable Dynamics, který vám umožní individuálně nastavit charakteristiku tlumičů, odezvu na plynový pedál, řízení a převodovku.

Zajímavostí pro zadní nápravu Integral-Link je pak její hlavní uložení. Rám je totiž usazen vpředu a vzadu na dvou místech, přičemž přední dvojice uložení je tužší než ta zadní. Celá náprava se tak při jízdě nepatrně natáčí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků