Jaguar XF Hybrid: nová sláva setrvačníku?

Energii není možné uchovávat pouze ve formě náboje v akumulátorech, ale též v její čistě mechanické podobě. Tato myšlenka se zatím nachází mimo hlavní proudy směřující spíše k hybridům, po značce Porsche však nyní přichází studie Jaguar XF představená před několika dny v Anglii a vybavená pohonnou soustavou, jejíž vlastnosti zlepšuje mohutný setrvačník.

Ten sbírá energii během brzdění a v rámci jinak konvenční hybridní soustavy je schopen při režimu start/stop „nahazovat“ motor, aniž by palubní elektrickou soustavou v tu chvíli otřásla potřeba spalovací jednotku znovu roztočit elektromotorem. U Jaguaru HF FHS je navíc setrvačník schopen udržet po dobu sedmi sekund výkon 81 koní (60 kW), který sice neohromí svojí výší ani dobou své dostupnosti, ale přijde vhod v případě potřeby náhlé akcelerace. Mohutný setrvačník má navíc během normálního provozu přinést uživateli redukci spotřeby paliva až o 20 %.

Uvidíme, zda Jaguar toto řešení dostane i do sériové výroby. Po letech „hybridního přešplapování” by automobilka každopádně mohla své myšlenky na rozšíření nabídky o hybridní model přeměnit v realitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF, zde ve verzi Supercharged
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků