Jaguar XF Hybrid: nová sláva setrvačníku?

Energii není možné uchovávat pouze ve formě náboje v akumulátorech, ale též v její čistě mechanické podobě. Tato myšlenka se zatím nachází mimo hlavní proudy směřující spíše k hybridům, po značce Porsche však nyní přichází studie Jaguar XF představená před několika dny v Anglii a vybavená pohonnou soustavou, jejíž vlastnosti zlepšuje mohutný setrvačník.

Ten sbírá energii během brzdění a v rámci jinak konvenční hybridní soustavy je schopen při režimu start/stop „nahazovat“ motor, aniž by palubní elektrickou soustavou v tu chvíli otřásla potřeba spalovací jednotku znovu roztočit elektromotorem. U Jaguaru HF FHS je navíc setrvačník schopen udržet po dobu sedmi sekund výkon 81 koní (60 kW), který sice neohromí svojí výší ani dobou své dostupnosti, ale přijde vhod v případě potřeby náhlé akcelerace. Mohutný setrvačník má navíc během normálního provozu přinést uživateli redukci spotřeby paliva až o 20 %.

Uvidíme, zda Jaguar toto řešení dostane i do sériové výroby. Po letech „hybridního přešplapování” by automobilka každopádně mohla své myšlenky na rozšíření nabídky o hybridní model přeměnit v realitu.

Jaguar Xf Supercharged 2.jpg Jaguar Xf Supercharged 1.jpg
Jaguar XF, zde ve verzi Supercharged

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud