Jaguar XF Hybrid: nová sláva setrvačníku?

Energii není možné uchovávat pouze ve formě náboje v akumulátorech, ale též v její čistě mechanické podobě. Tato myšlenka se zatím nachází mimo hlavní proudy směřující spíše k hybridům, po značce Porsche však nyní přichází studie Jaguar XF představená před několika dny v Anglii a vybavená pohonnou soustavou, jejíž vlastnosti zlepšuje mohutný setrvačník.

Ten sbírá energii během brzdění a v rámci jinak konvenční hybridní soustavy je schopen při režimu start/stop „nahazovat“ motor, aniž by palubní elektrickou soustavou v tu chvíli otřásla potřeba spalovací jednotku znovu roztočit elektromotorem. U Jaguaru HF FHS je navíc setrvačník schopen udržet po dobu sedmi sekund výkon 81 koní (60 kW), který sice neohromí svojí výší ani dobou své dostupnosti, ale přijde vhod v případě potřeby náhlé akcelerace. Mohutný setrvačník má navíc během normálního provozu přinést uživateli redukci spotřeby paliva až o 20 %.

Uvidíme, zda Jaguar toto řešení dostane i do sériové výroby. Po letech „hybridního přešplapování” by automobilka každopádně mohla své myšlenky na rozšíření nabídky o hybridní model přeměnit v realitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF, zde ve verzi Supercharged
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků