Jaguar XF: facelift pro New York a nový diesel

Po vzoru značky BMW nyní automobilka Jaguar do světa pustila „tajemně“ působící snímky připravované novinky.

Je zcela bez diskuse, že model XF je v současnosti pro značku Jaguar mimořádně důležitým prvkem. Dalo by se říci, že otočil stránku po změně majitelství značky z Fordu na indickou Tatu. Automobilka Jaguar průběžně představuje drobná i významnější zlepšení, akční série a prototypy, nicméně je prakticky všem jasné, že model XF po několika letech výroby již poněkud stárne. Ani se to nezdá, ale svoji premiéru slavil totiž na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007. V půli roku 2009 dostal Jaguar XF nový, kompresorem přeplňovaný osmiválec AJ-V8 Gen III s výkonem 470 koní (351 kW), vloni překvapil testy hybridního provedení využívajícího mohutného setrvačníku (s tímto mechanizmem v současnosti pracuje vlastně pouze Porsche) a na podzim jsme zachytili první špionážní snímky z testování faceliftovaného provedení.

To přichází na přetřes právě nyní. Podle posledních informací se v plné parádě představí již příští měsíc na autosalonu v New Yorku. Změny by neměly být nijak zásadní, půjde o tradiční facelift, jenž obvykle mění pouze detaily přední a zadní části karoserie a konfiguraci interiéru. Nejinak tomu bude také u Jaguaru XF. Těšit se můžeme na přepracovanou příď včetně nárazníku, masky chladiče a světlometů, interiér projde drobnými retušemi, změny se mají dotknout také použitých materiálů a kvality dílenského zpracování. Nově odladěné pérování a tlumení nabídne lepší ovladatelnost a vyšší komfort cestování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nevýznamnější novinkou se však, alespoň v Evropě, stane nový vznětový čtyřválec s objemem 2,2 l. Ačkoli, úplně „nový“ není, neboť vzešel z modifikace stávajícího motoru známého třeba z vozů Ford Mondeo nebo Land Rover Freelander. Podélná zástavba do karoserie Jaguaru XF si však pochopitelně vyžádá dílčí úpravy, navíc dostane kompresor chlazený kapalinou, nové vstřikovače a speciální klikový hřídel, přičemž se musíme připravit také na instalaci soustavy řízeného zhášení motoru start/stop, která má zaručit snížení spotřeby v rozmezí 5 až 7 %.

Tato jednotka má dosahovat výkonu 190 koní (140 kW) a točivého momentu 450 Nm při kombinované spotřebě nafty jen 5,4 l/100 km a emisích CO2 ve výši 149 g/km.V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF zrychlí tento Jaguar XF z klidu na 100 km/h za dostatečných 8,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 225 km/h. Na oficiální snímky a informace si musíme počkat do půle dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků