Jaguar XF: facelift pro New York a nový diesel

Po vzoru značky BMW nyní automobilka Jaguar do světa pustila „tajemně“ působící snímky připravované novinky.

Je zcela bez diskuse, že model XF je v současnosti pro značku Jaguar mimořádně důležitým prvkem. Dalo by se říci, že otočil stránku po změně majitelství značky z Fordu na indickou Tatu. Automobilka Jaguar průběžně představuje drobná i významnější zlepšení, akční série a prototypy, nicméně je prakticky všem jasné, že model XF po několika letech výroby již poněkud stárne. Ani se to nezdá, ale svoji premiéru slavil totiž na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007. V půli roku 2009 dostal Jaguar XF nový, kompresorem přeplňovaný osmiválec AJ-V8 Gen III s výkonem 470 koní (351 kW), vloni překvapil testy hybridního provedení využívajícího mohutného setrvačníku (s tímto mechanizmem v současnosti pracuje vlastně pouze Porsche) a na podzim jsme zachytili první špionážní snímky z testování faceliftovaného provedení.

To přichází na přetřes právě nyní. Podle posledních informací se v plné parádě představí již příští měsíc na autosalonu v New Yorku. Změny by neměly být nijak zásadní, půjde o tradiční facelift, jenž obvykle mění pouze detaily přední a zadní části karoserie a konfiguraci interiéru. Nejinak tomu bude také u Jaguaru XF. Těšit se můžeme na přepracovanou příď včetně nárazníku, masky chladiče a světlometů, interiér projde drobnými retušemi, změny se mají dotknout také použitých materiálů a kvality dílenského zpracování. Nově odladěné pérování a tlumení nabídne lepší ovladatelnost a vyšší komfort cestování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nevýznamnější novinkou se však, alespoň v Evropě, stane nový vznětový čtyřválec s objemem 2,2 l. Ačkoli, úplně „nový“ není, neboť vzešel z modifikace stávajícího motoru známého třeba z vozů Ford Mondeo nebo Land Rover Freelander. Podélná zástavba do karoserie Jaguaru XF si však pochopitelně vyžádá dílčí úpravy, navíc dostane kompresor chlazený kapalinou, nové vstřikovače a speciální klikový hřídel, přičemž se musíme připravit také na instalaci soustavy řízeného zhášení motoru start/stop, která má zaručit snížení spotřeby v rozmezí 5 až 7 %.

Tato jednotka má dosahovat výkonu 190 koní (140 kW) a točivého momentu 450 Nm při kombinované spotřebě nafty jen 5,4 l/100 km a emisích CO2 ve výši 149 g/km.V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF zrychlí tento Jaguar XF z klidu na 100 km/h za dostatečných 8,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 225 km/h. Na oficiální snímky a informace si musíme počkat do půle dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků