Jaguar XF: facelift pro New York a nový diesel

Po vzoru značky BMW nyní automobilka Jaguar do světa pustila „tajemně“ působící snímky připravované novinky.

Je zcela bez diskuse, že model XF je v současnosti pro značku Jaguar mimořádně důležitým prvkem. Dalo by se říci, že otočil stránku po změně majitelství značky z Fordu na indickou Tatu. Automobilka Jaguar průběžně představuje drobná i významnější zlepšení, akční série a prototypy, nicméně je prakticky všem jasné, že model XF po několika letech výroby již poněkud stárne. Ani se to nezdá, ale svoji premiéru slavil totiž na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007. V půli roku 2009 dostal Jaguar XF nový, kompresorem přeplňovaný osmiválec AJ-V8 Gen III s výkonem 470 koní (351 kW), vloni překvapil testy hybridního provedení využívajícího mohutného setrvačníku (s tímto mechanizmem v současnosti pracuje vlastně pouze Porsche) a na podzim jsme zachytili první špionážní snímky z testování faceliftovaného provedení.

To přichází na přetřes právě nyní. Podle posledních informací se v plné parádě představí již příští měsíc na autosalonu v New Yorku. Změny by neměly být nijak zásadní, půjde o tradiční facelift, jenž obvykle mění pouze detaily přední a zadní části karoserie a konfiguraci interiéru. Nejinak tomu bude také u Jaguaru XF. Těšit se můžeme na přepracovanou příď včetně nárazníku, masky chladiče a světlometů, interiér projde drobnými retušemi, změny se mají dotknout také použitých materiálů a kvality dílenského zpracování. Nově odladěné pérování a tlumení nabídne lepší ovladatelnost a vyšší komfort cestování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nevýznamnější novinkou se však, alespoň v Evropě, stane nový vznětový čtyřválec s objemem 2,2 l. Ačkoli, úplně „nový“ není, neboť vzešel z modifikace stávajícího motoru známého třeba z vozů Ford Mondeo nebo Land Rover Freelander. Podélná zástavba do karoserie Jaguaru XF si však pochopitelně vyžádá dílčí úpravy, navíc dostane kompresor chlazený kapalinou, nové vstřikovače a speciální klikový hřídel, přičemž se musíme připravit také na instalaci soustavy řízeného zhášení motoru start/stop, která má zaručit snížení spotřeby v rozmezí 5 až 7 %.

Tato jednotka má dosahovat výkonu 190 koní (140 kW) a točivého momentu 450 Nm při kombinované spotřebě nafty jen 5,4 l/100 km a emisích CO2 ve výši 149 g/km.V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF zrychlí tento Jaguar XF z klidu na 100 km/h za dostatečných 8,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 225 km/h. Na oficiální snímky a informace si musíme počkat do půle dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků