Automobilka Jaguar hovoří o svém novém modelu Jaguar XF 2,2D jako o nejhospodárnějším autě ve své historii. Na důkaz tohoto tvrzení uspořádala zkušební jízdu jednoho z prototypů na trati vedoucí z britské továrny Castle Bromwich v Birminghamu do německého Mnichova, a to na jedinou nádrž. Záměr se podařil, čtyřválcový diesel Jaguar XF na cestě dlouhé 1 312 km spotřeboval celkem 64 litrů nafty, což odpovídá průměrné spotřebě 4,9 l/100 km. Za volant zánovního vozu s celkovým nájezdem těsně přes 3 000 km usedl David Madgwick, jehož v cíli vytyčené trasy přivítal šéfkonstruktér řady XF Andy Whyman.
Připomeňme, že tento motor s označením AJ-i4D vznikl důkladnou modernizací čtyřválcového dieselu Ford 2,2 TDCi, který dnes ve své původní podobě jezdí po světě v řadě automobilových řad od Fordu Mondeo přes Jaguar X-Type až po Land Rovery Freelander. Pod kapotou modelu Jaguar XF dosahuje nyní výkonu 190 koní (140 kW) a točivého momentu 450 Nm a prestižnímu sedanu, jenž se proslavil také během nedávné britské královské svatby, umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,5 s a dosáhnout rychlosti 225 km/h. Motor je standardně doplněn novou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a poprvé v dějinách značky Jaguar také soustavou start/stop. V Evropě se v rámci faceliftu řady Jaguar XF pro modelový rok 2012 začne tato pohonná soustava prodávat na sklonku letošního léta.