Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Bylo jasné, že rekord mezi sedany Alfě Romeo Giulia nevydrží věčně. Pokořitelem italského sedanu se šestiválcem je britský vůz s osmiválcem.

Když loni Alfa Romeo Giulia QV zajela rekord Severní smyčky Nürburgringu, kolovala po internetu docela úsměvná fotka. Zatímco Porsche Panamera Turbo, které bylo do té doby držitelem nejrychlejšího času, vyrazilo na okruh řádně „vyrámované“, Giulia byla sériová a uvnitř seděl „chlápek“ v tričku a džínech. Ve skutečnosti se jednalo o závodníka jménem Fabio Francia, ale to je teď vedlejší. Byla to sranda.

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Rekord Alfy Romeo Giulia QV už nicméně neplatí. Zatímco italská kráska s podmanivým šestiválcem o objemu 2,9 litru a výkonu 375 kW zajela okruh za 7 minut a 32 sekundy,  Jaguar XE SV Project 8 stlačil potřebný čas o více než 10 sekund. Ano, tento osmiválcový sedan střední třídy s výkonem 441 kW (600 koní) zajel slavnou Severní smyčku za 7 minut, 21 sekund a 23 setin.

Mrkněte na přiložené video. Od začátku do konce se můžete kochat úžasnou rekordní jízdou!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků