Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Pokud se vám supersedan od Jaguaru zdál příliš vykřičený svým obřím zadním křídlem, nyní se Britové rozhodli uvést i striktně limitovanou variantu bez žehlicího prkna.

Nejen svým zadním karbonovým křídlem dával Jaguar XE SV Project 8 najevo, že v tomhle případě není klišé „závoďák na silnice“ vůbec od věci. A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring.

Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete.

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Ve výsledku je pak Touring na chlup stejný jako jeho vážnější protějšek. Stále je zde rozsáhle přepracovaná a rozšířená karoserie z karbonu, která z klasického XE používá jen přední dveře a střechu. Nechybí vyladěný podvozek s adaptivními tlumiči, posílená brzdová soustava s karbon-keramickými kotouči a taky řádně upravená příď a motorový prostor.

Srdcem Projectu 8 Touring je totiž nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Dynamické schopnosti se nemění a Touring stále zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 300 km/h.

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

I když v Jaguaru zmiňují jistou „diskrétnost“ v případě verze Touring, svaly osmiválcového supersedanu jednoduše nelze skrýt. Pomoci by mohlo nabízené lakování v britské závodní zelené nebo matně šedé barvě, dostupné jsou ale i dva výrazné laky, a to oranžová Valencia a sytě modrá Velocity (na fotkách).

Varianty Touring má Jaguar v plánu vyrobit pouze 15 kusů, které zapadnou do původní série 300 vyrobených kusů řady Project 8. Cenovku za tuto novou verzi Jaguar nezmiňuje, potvrzeno však máme, že na pár kousků už má objednávky taky z České republiky.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků