Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Pokud se vám supersedan od Jaguaru zdál příliš vykřičený svým obřím zadním křídlem, nyní se Britové rozhodli uvést i striktně limitovanou variantu bez žehlicího prkna.

Nejen svým zadním karbonovým křídlem dával Jaguar XE SV Project 8 najevo, že v tomhle případě není klišé „závoďák na silnice“ vůbec od věci. A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring.

Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete.

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Ve výsledku je pak Touring na chlup stejný jako jeho vážnější protějšek. Stále je zde rozsáhle přepracovaná a rozšířená karoserie z karbonu, která z klasického XE používá jen přední dveře a střechu. Nechybí vyladěný podvozek s adaptivními tlumiči, posílená brzdová soustava s karbon-keramickými kotouči a taky řádně upravená příď a motorový prostor.

Srdcem Projectu 8 Touring je totiž nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Dynamické schopnosti se nemění a Touring stále zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 300 km/h.

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

I když v Jaguaru zmiňují jistou „diskrétnost“ v případě verze Touring, svaly osmiválcového supersedanu jednoduše nelze skrýt. Pomoci by mohlo nabízené lakování v britské závodní zelené nebo matně šedé barvě, dostupné jsou ale i dva výrazné laky, a to oranžová Valencia a sytě modrá Velocity (na fotkách).

Varianty Touring má Jaguar v plánu vyrobit pouze 15 kusů, které zapadnou do původní série 300 vyrobených kusů řady Project 8. Cenovku za tuto novou verzi Jaguar nezmiňuje, potvrzeno však máme, že na pár kousků už má objednávky taky z České republiky.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků