Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Pokud se vám supersedan od Jaguaru zdál příliš vykřičený svým obřím zadním křídlem, nyní se Britové rozhodli uvést i striktně limitovanou variantu bez žehlicího prkna.

Nejen svým zadním karbonovým křídlem dával Jaguar XE SV Project 8 najevo, že v tomhle případě není klišé „závoďák na silnice“ vůbec od věci. A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring.

Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete.

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Ve výsledku je pak Touring na chlup stejný jako jeho vážnější protějšek. Stále je zde rozsáhle přepracovaná a rozšířená karoserie z karbonu, která z klasického XE používá jen přední dveře a střechu. Nechybí vyladěný podvozek s adaptivními tlumiči, posílená brzdová soustava s karbon-keramickými kotouči a taky řádně upravená příď a motorový prostor.

Srdcem Projectu 8 Touring je totiž nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Dynamické schopnosti se nemění a Touring stále zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 300 km/h.

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

I když v Jaguaru zmiňují jistou „diskrétnost“ v případě verze Touring, svaly osmiválcového supersedanu jednoduše nelze skrýt. Pomoci by mohlo nabízené lakování v britské závodní zelené nebo matně šedé barvě, dostupné jsou ale i dva výrazné laky, a to oranžová Valencia a sytě modrá Velocity (na fotkách).

Varianty Touring má Jaguar v plánu vyrobit pouze 15 kusů, které zapadnou do původní série 300 vyrobených kusů řady Project 8. Cenovku za tuto novou verzi Jaguar nezmiňuje, potvrzeno však máme, že na pár kousků už má objednávky taky z České republiky.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků