Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Pokud se vám supersedan od Jaguaru zdál příliš vykřičený svým obřím zadním křídlem, nyní se Britové rozhodli uvést i striktně limitovanou variantu bez žehlicího prkna.

Nejen svým zadním karbonovým křídlem dával Jaguar XE SV Project 8 najevo, že v tomhle případě není klišé „závoďák na silnice“ vůbec od věci. A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring.

Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete.

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Jaguar XE SV Project 8 zajel rekord Nordschleife. Giulii QV nadělil 10 sekund

Ve výsledku je pak Touring na chlup stejný jako jeho vážnější protějšek. Stále je zde rozsáhle přepracovaná a rozšířená karoserie z karbonu, která z klasického XE používá jen přední dveře a střechu. Nechybí vyladěný podvozek s adaptivními tlumiči, posílená brzdová soustava s karbon-keramickými kotouči a taky řádně upravená příď a motorový prostor.

Srdcem Projectu 8 Touring je totiž nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Dynamické schopnosti se nemění a Touring stále zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 300 km/h.

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada

I když v Jaguaru zmiňují jistou „diskrétnost“ v případě verze Touring, svaly osmiválcového supersedanu jednoduše nelze skrýt. Pomoci by mohlo nabízené lakování v britské závodní zelené nebo matně šedé barvě, dostupné jsou ale i dva výrazné laky, a to oranžová Valencia a sytě modrá Velocity (na fotkách).

Varianty Touring má Jaguar v plánu vyrobit pouze 15 kusů, které zapadnou do původní série 300 vyrobených kusů řady Project 8. Cenovku za tuto novou verzi Jaguar nezmiňuje, potvrzeno však máme, že na pár kousků už má objednávky taky z České republiky.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků