116
Fotogalerie

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Kapitoly článku:


Interiér stvořen pro řidiče

Designéři na prezentaci říkali, že jejich cílem bylo udělat interiér tak, aby vás auto obklopilo. A přesně to se stalo. Pokud máte rádi mnoho prostoru a vzdušnou kabinu, nadšeni nebudete. Ale kdo preferuje takový ten pocit, že je součástí vozu, ten bude nadmíru spokojen. Vše je navíc výborně po ruce, vše je přehledné a vše vypadá dobře.

Kde ale byl upřednostněn design před praktickou stránkou věci, to jsou výplně dveří. Vypadají velmi efektně, nicméně loketní opěrka je dosti vpředu a je malá, takže vyšším osobám, které cestují se sedadlem posunutým více vzad, bude končit tak v půlce předloktí. Na pořádné madlo ve dveřích už také nedošlo.

jaguarxe-54.jpgjaguarxe-49.jpg
Palubní deska je jednoduchá a přehledná. Škoda velmi krátké loketní opěrky ve dveřích. Zde dostal přednost design před praktickou stránkou věci. 

Celkově se sedí velmi nízko, což potěší sportovně laděné zákazníky, XE může mít i volant z F-Type a pokud si připlatíte, dostanete také kovová pádla pro řazení pod volant. Standardem jsou ale pádla plastová. Sedačkám nemám co vytknout, v každé verzi mají příjemné boční vedení a tak akorát tuhé výplně. R-Sport a XE S přirozeně nabízejí sportovnější provedení s výraznějším vedením.

S prostorem nemá XE problém, ale nadbytek místa tady nenajdete. Strádat budou hlavně vysocí lidé sedící vzadu, protože více místa pro hlavu ustoupilo efektně tvarovanému profilu auta. Ale ani vpředu to nemám já se svými 190 cm zrovna pohádkové. Rezerva nad hlavou je minimální, i když si pustím sedadlo nejníže, jak jen to je možné. Uprostřed vzadu pak budou případní nešťastníci cestovat za trest, protože kvůli masivnímu tunelu v podlaze zde není místo pro nohy.

jaguarxe-51.jpgjaguarxe-52.jpgjaguarxe-53.jpg
Prostoru není nadbytek, zejména nad hlavou. Vyšší cestující budou strádat

XE není stěhovák, takže si myslím, že postačí jak prostor v interiéru, tak zavazadelník s objemem 455 litrů. Přesná čísla s rozměry najdete jako vždy v tabulce. Jaguar se také chlubí rozložením hmotnosti 50/50, čehož bylo dosáhnuto i umístěním akumulátoru pod dno zavazadelníku. Rezervu zde ve standardu nenajdete, ale lze ji dokoupit. Potěší i pár praktických detailů typu dvou zásuvek na 12V pro druhou řadu sedadel a nějakých těch háčků.

Jaguar XE S: Vnitřní rozměry [cm]
Šířka v úrovní loktů vpředu 150
Šířka v úrovni loktů vzadu  145
Prostor pro hlavu vpředu max. 97
Prostor pro hlavu vzadu  91
Délka sedáku vpředu  53
Délka opěradla vpředu  68
Délka sedáku vzadu  54
Délka opěradla vzadu  67
Prostor pro nohy za 190 cm řidičem 16
   
Délka ložné plochy 100
Minimální šířka zavazadelníku  85
Maximální šířka zavazadelníku 124
Výška zavazadelníku  55

Jaguar XE může být moderní

Jaguary z poslední doby jsou fajn auta, ale v každém testu (včetně těch našich) jste se dočetli o nepovedeném, pomalém a nemoderním multimediálním systému. I na tohle se automobilka podívala a připravila systém nový.

Nejsem si tak docela jistý tím, zda půjde o špičku na trhu, ale určitě jde o věc podstatně použitelnější než tomu bylo dříve. Kromě základních funkcí typu navigace jsou zde i drobnosti v podobě sledování spotřeby energie různých spotřebičů, hodnocení vaší jízdy nebo možnost využít aplikace z chytrého telefonu.

jaguarxe-104.jpgjaguarxe-105.jpgjaguarxe-106.jpgjaguarxe-107.jpgjaguarxe-108.jpgjaguarxe-109.jpg
Nový multimediální systém je mnohem lepší. Kromě klasických věcí na něm můžete sledovat různé další údaje, lze nastavit i konkrétní zobrazení kamer, případně využít Wi-Fi hotspot nebo aplikace chytrého telefonu.

Automobilka rovněž připravila systém InControl Remote, kdy je možné některé věci na autě ovládat na dálku opět prostřednictvím smartphonu. Tento systém ovšem dorazí na český trh až příští rok. Ale například angličtí nebo španělští zákazníci mohou už od začátku prodeje po stažení příslušné aplikace kontrolovat stav nádrže, aktuální dojezd, trasy, kudy vůz jezdil a tak podobně. Lze i na dálku nastartovat motor, zapnout klimatizaci nebo rozsvítit světla. 

K tomu, abyste ale spojili telefon s automobilem, je potřeba kromě aplikace také registrace vozu v systému. Některé funkce jsou pak také v telefonu chráněné heslem. 

jaguarxe-40.jpgjaguarxe-41.jpgjaguarxe-42.jpg

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud