Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Špatná zpráva pro Audi, Mercedes i BMW: Jaguar rozšířil svou nabídku o menší sedan. A co je (nejen) pro německé konkurenty ještě horší, to je fakt, že se nové XE velmi povedlo.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tak především se mi líbí
  2. Interiér stvořen pro řidiče, Jaguar XE může být moderní
  3. Nabídka motorů je široká. A bude lépe
  4. Důvod největší: podvozek (+video), Kolik za to?
  5. Fotogalerie

Jaguar už dříve ve své nabídce menší sedan měl, jenže to ještě tenkrát vládl této automobilce Ford a X-Type byl tak trochu poněkud předražené Mondeo. Letos se ale britská značka do segmentu, kterému vládne BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C nebo Audi A4, vrátila. Postupně se začíná prodávat nový model XE, který představuje naprosto odlišný příběh, než tomu bylo u zmíněného X-Type. 

Jaguar tohle auto postavil zcela od základu, takže jsem byl hodně zvědavý na to, zda se dílo podařilo. Výsledek sice není bezchybný, ale po dvou dnech za volantem XE strávených většinu času na poloprázdných španělských okreskách mohu zcela jistě říci, že jde o auto, které jako celek funguje výborně. Zde je pár důvodů, proč si to myslím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Jaguar XE zaujme především svými proporcemi. Jinak karoserie kombinuje prvky známé třeba z XJ a F-Type. 

Tak především se mi líbí 

Není to sice žádná velká designová revoluce a až začne po silnicích jezdit nová generace XF, budeme mít problém obě auta od sebe odlišit, ale přesto se mi XE velmi líbí. Designéři se snažili udělat jednoduše tvarovanou karoserii, která má navazovat na F-Type. Více než jednotlivé detaily ale zaujmou celkové proporce. Kapota je dlouhá, střecha se plynule svažuje směrem dozadu, auto má krátké převisy. Dynamické, efektní, prostě pěkné.

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Na auto můžete nasadit až dvacetipalcová kola, standardem je velikosti 17". Jaguar o XE navíc říká, že jde o nejvíce individualizovatelný model historie. Důvod je prostý. Kromě základní nabídky disků kol a barev karoserie je zde ještě několik dalších verzí. Z XE můžete udělat luxusní sedan s chromovými prvky, nebo naopak dynamicky se tvářící auto, což zařídí provedení R-Sport. Ano, jde o stejnou věc, kterou třeba u BMW známe pod pojmem M Paket.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
XE se bude prodávat v několika verzích. Kromě vrcholného „eska“ je připravena i výbava R-Sport (obdoba M Paketu), jejím opakem je na luxus zaměřená varianta Prestige. 

Ale to stále není vše, protože Jaguar připravil i řadu prvků do příslušenství (přesně řečeno 160). Vzhled tak ještě dále lze vylepšit třeba karbonovými detaily na karoserii.

Sečteno a podtrženo, zákazník má k dispozici více než devadesát různých variant plus samozřejmě vrcholné provedení XE S, které obdrželo odlišné nárazníky, které má vlastní design kol nebo decentní aerodynamické doplňky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tak především se mi líbí
  2. Interiér stvořen pro řidiče, Jaguar XE může být moderní
  3. Nabídka motorů je široká. A bude lépe
  4. Důvod největší: podvozek (+video), Kolik za to?
  5. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků