Jaguar XE dostal facelift. Chcete ho jako inteligenta? Nebo jako rošťáka?

Prvky interiéru z elektromobilu I-Pace, bohatá standardní výbava a zuřivých tři sta koní. To je jen slabý výčet toho, co tento aristokrat může nabídnout.

V Británii vzali jednu ze svých koček, nabrousili jí drápky pro rok 2020 a vrátili zpět do luxusního segmentu. Jako vzor inovace tohoto modelu posloužil dvoumístný sportovní vůz F-Type. Pojďme se podívat, co je u faceliftu nového.

Změn na exteriéru si na první pohled asi nevšimnete. Nové XE se však trochu snížilo a je nepatrně širší. Zřetelnější změna je vidět na nových LED světlometech ve tvaru písmene J pro denní svícení a na nezakončené lince lišty předního nárazníku. Nově tvarované jsou i LED zadní světlomety. Verze R-Dynamic je pak vzhledově ještě trochu „přiostřena“.

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

Uvnitř je změn více. Tou největší jsou přepracované výplně dveří, kde jsou zcela jinak rozmístěné ovládací prvky, aby se tak docílilo lepší praktičnosti. Pokud se vám zdá, že volant jste už někde viděli, tak se nemýlíte. Nové XE jej sdílí s elektromobilem I-Pace.

Z tohoto vozu pochází i dvojice dotykových obrazovek na středovém tunelu. Jako první vůz v tomto segmentu navíc přináší funkci ClearSight, která promítá dění za autem do zpětného zrcátka. Novinkou je i digitální přístrojový štít a technologie Smart Setting, která si ukládá do paměti nastavení sedadla, audiosystému nebo klimatizace hned pro několik řidičů.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Vstup do světa manažerských Jaguárů je nyní ještě rozšířen. I ten nejlevnější nabídne například 18palcová kola, elektricky posuvná kožená sedadla, LED přední a zadní světlomety či parkovacího asistenta. To je na základní výbavu slušné, nemyslíte?

Zákazníci mohou již tradičně vybírat ze tří variant výbavy - S, SE a HSE. Každou z nich si můžete přiostřit již zmíněným R-Dynamic paketem. Příplatková výbava a personalizace se pak dále rozděluje do dalších šesti balíčků.

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Motorová nabídka sestává ze třech motorů Ingenium, přičemž všechny jsou dostupné pouze s automatickou převodovkou a standardně se dodávají s pohonem zadních kol. Všechny motory mají objem dva litry a čtyřkolka je u všech za příplatek. Vznětové jednotky tu zastupuje pouze jednotka D180 s výkonem 132 kW (180 koní). Tato volba potěší spíše zdrženlivého řidiče, který se chce těšit řádnému luxusu.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

V zážehovém světě je to však zajímavější. Tady se začíná s motorem D250, který disponuje výkonem 184 kW (250 koní). Vrcholem je pak D300. Výkon 221 kW (300 koní) stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Vůz je již možné objednávat. Vzhledem k rozšířené základní výbavě navíc vyjde o něco výhodněji než verze před faceliftem. Předběžná cena se u nás odhaduje na 1.163.536 Kč.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků