Jaguar XE dostal facelift. Chcete ho jako inteligenta? Nebo jako rošťáka?

Prvky interiéru z elektromobilu I-Pace, bohatá standardní výbava a zuřivých tři sta koní. To je jen slabý výčet toho, co tento aristokrat může nabídnout.

V Británii vzali jednu ze svých koček, nabrousili jí drápky pro rok 2020 a vrátili zpět do luxusního segmentu. Jako vzor inovace tohoto modelu posloužil dvoumístný sportovní vůz F-Type. Pojďme se podívat, co je u faceliftu nového.

Změn na exteriéru si na první pohled asi nevšimnete. Nové XE se však trochu snížilo a je nepatrně širší. Zřetelnější změna je vidět na nových LED světlometech ve tvaru písmene J pro denní svícení a na nezakončené lince lišty předního nárazníku. Nově tvarované jsou i LED zadní světlomety. Verze R-Dynamic je pak vzhledově ještě trochu „přiostřena“.

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

Uvnitř je změn více. Tou největší jsou přepracované výplně dveří, kde jsou zcela jinak rozmístěné ovládací prvky, aby se tak docílilo lepší praktičnosti. Pokud se vám zdá, že volant jste už někde viděli, tak se nemýlíte. Nové XE jej sdílí s elektromobilem I-Pace.

Z tohoto vozu pochází i dvojice dotykových obrazovek na středovém tunelu. Jako první vůz v tomto segmentu navíc přináší funkci ClearSight, která promítá dění za autem do zpětného zrcátka. Novinkou je i digitální přístrojový štít a technologie Smart Setting, která si ukládá do paměti nastavení sedadla, audiosystému nebo klimatizace hned pro několik řidičů.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Vstup do světa manažerských Jaguárů je nyní ještě rozšířen. I ten nejlevnější nabídne například 18palcová kola, elektricky posuvná kožená sedadla, LED přední a zadní světlomety či parkovacího asistenta. To je na základní výbavu slušné, nemyslíte?

Zákazníci mohou již tradičně vybírat ze tří variant výbavy - S, SE a HSE. Každou z nich si můžete přiostřit již zmíněným R-Dynamic paketem. Příplatková výbava a personalizace se pak dále rozděluje do dalších šesti balíčků.

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Motorová nabídka sestává ze třech motorů Ingenium, přičemž všechny jsou dostupné pouze s automatickou převodovkou a standardně se dodávají s pohonem zadních kol. Všechny motory mají objem dva litry a čtyřkolka je u všech za příplatek. Vznětové jednotky tu zastupuje pouze jednotka D180 s výkonem 132 kW (180 koní). Tato volba potěší spíše zdrženlivého řidiče, který se chce těšit řádnému luxusu.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

V zážehovém světě je to však zajímavější. Tady se začíná s motorem D250, který disponuje výkonem 184 kW (250 koní). Vrcholem je pak D300. Výkon 221 kW (300 koní) stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Vůz je již možné objednávat. Vzhledem k rozšířené základní výbavě navíc vyjde o něco výhodněji než verze před faceliftem. Předběžná cena se u nás odhaduje na 1.163.536 Kč.

Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků