Jaguar XE dostal k motorům 2.0d a 3.0 V6 pohon všech kol

Už při představování modelu XE Jaguar říkal, že i tento sedan může mít pohon všech kol. Zájemci si museli chvilku počkat, ale dočkali se. Aktuálně britská automobilka představuje upravenou verzi, která nabízí několik dílčích novinek ve výbavě a hlavně u dvou motorů také rozšíření nabídky o zmíněný pohon všech kol.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Stejně jako u modelů F-Type, F-Pace nebo XF pracuje i v XE čtyřkolka s mezinápravovou spojkou, která připojuje přední nápravu. Na to potřebuje 165 milisekund. Systém ale preferuje zadní nápravu, aby si auto zachovalo sportovní charakter.

Čtyřkolka je ještě doplněna o systém Adaptive Surface Response. Ten upravuje odezvu na plyn, chování převodovky a stabilizace podle povrchu, po kterém vůz jede. Je to taková silniční obdoba systému Terrain Response známého od Land Roveru.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Pokud chcete XE jako čtyřkolku, na výběr máte dva motory. Pohon všech kol může mít dvoulitrový diesel Ingenium s výkonem 132 kW (180 k), nebo pak vrcholný přeplňovaný benzinový šestiválec, který disponuje parametry 250 kW (340 k) a 450 Nm. Vždy dostanete systém AWD pouze v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Jaguar prezentuje ve své tiskové zprávě také multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2 palců velkou dotykovou obrazovkou, Wi-Fi hotspot pro až osm zařízení, možnost propojit vůz s Apple Watch nebo sadu asistentů obsahující sladování jízdních pruhů, adaptivní tempomat a hlídání únavy řidiče. Upravené XE dorazí na trh na jaře příštího roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků