Jaguar XE 300 Sport Edition vs. rychlobruslař. Jak to dopadlo?

Olympijský vítěz versus Jaguar XE 300 Sport Edition. Tato dvojka si to rozdala na ledové dráze na světě v holandském městě Flevonice. Kdo vyšel z duelu vítězně?

Jak zdůraznit schopnosti systému pohonu všech kol? Jaguar se rozhodl pro netradiční způsob. Novou verzi 300 Sport Edition sedanu XE prověřil souboj s olympijským rychlobluslařem. Síly si změřili na největší ledové dráze na světě v nizozemském Flevonice.

Proti červenému vozu se postavil Shaolin Sándor Liu, který na letošní olympiádě dopomohl Maďarsku k zisku zlaté medaile. Budou ale jeho schopnosti stačit na novinku britské automobilky? Ta má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 221 kW (300 koní) a 400 N.m.

Motor 3.0 V6 v Jaguaru končí. Náplast má výkon, ale nikoliv prestiž

Motor 3.0 V6 v Jaguaru končí. Náplast má výkon, ale nikoliv prestiž

Motor dává modelu XE kopec síly. Na ledové dráze ji ale nemohl využít naplno. I když maximální rychlost vozu je stanovena na 155 mil za hodinu (249 km/h), na ledě měl průměrní rychlost pouze 36 mil za hodinu (58 km/h). 

A jak vlastně souboj dopadl? Už vás nebudeme napínat. Shaolin zvládl své kolo na ledové dráze za 4 minut a 4 sekundy. Jaguar zvládl stejnou dráhu za 3 minuty a 3 sekundy. Rozdíl mezi novou sportovní edicí a olympijským vítězem činil přesně minutu. 

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků