Jaguar X-Type nadobro končí

Jaguar X-Type končí ve výrobě letos na podzim a svého nástupce již mít nebude. A to i přesto, že se během osmi let vyrobilo zhruba 350 000 vozů tohoto typu, čímž se stal X-Type nejprodávanějším Jaguarem všech dob.

Nový, indický vlastník Jaguaru však hodlá tuto legendární britskou značku směřovat spíše k menší produkci exluzivnějších automobilů. X-Type svým způsobem deklasoval dosavadní pověst Jaguaru, když jako vůbec první vůz v historii nabízel i karosérii kombi a v kombinaci se vznětovým motorem Ford TDCI dokonce pohon pouze předních kol. Alespoň zážehové šestiválce však měly pohon všech kol.

Přední náprava a značná část podlahové plošiny pocházely z dobové generace Fordu Mondeo (zadní náprava byla konstrukce Jaguar) a v rámci unifikace X-Type převzal i některé ovládací prvky. Přesto to byl skutečný Jaguar s kvalitním interiérem (byť s omezeným prostorem na zadních sedadlech, což ale znalci starších a o poznání větších sedanů řady XJ SWB dobře znají) a nezaměnitelným, důstojným duchem. X-Type vlastně nikdy neprošel faceliftem, postupně se měnily jen volanty či vybrané výbavové prvky, nejmenší Jaguar tak nyní disponuje vestavěnou navigací, Bluetooth či šestistupňovými převodovkami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Jaguar X-Type se však zatím vyrábí a prodávají, za cenu Octavie tak můžete pořídit automobil s nesrovnatelně lepší výbavou a neokázalým puncem luxusu, který ale v očích sousedů či běžných kolemjdoucích nebudí závist, ale okouzlení. Kdo se kdy tímto často vysmívaným Jaguarem svezl (já jsem testoval dva), ten jistě potvrdí, že svezení to bylo znamenité, komfortní a jízdním vlastnostem nebylo krom poněkud měkčího odladění podvozku co vytknout. Automobilový průmysl tak přichází o výborný automobil, jehož kvality docení snad až budoucnost. Jistě, život jde dál, přesto  budiž čest jeho památce...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar X-Type 2,0 TDCI, 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků