Jaguar X-Type nadobro končí

Jaguar X-Type končí ve výrobě letos na podzim a svého nástupce již mít nebude. A to i přesto, že se během osmi let vyrobilo zhruba 350 000 vozů tohoto typu, čímž se stal X-Type nejprodávanějším Jaguarem všech dob.

Nový, indický vlastník Jaguaru však hodlá tuto legendární britskou značku směřovat spíše k menší produkci exluzivnějších automobilů. X-Type svým způsobem deklasoval dosavadní pověst Jaguaru, když jako vůbec první vůz v historii nabízel i karosérii kombi a v kombinaci se vznětovým motorem Ford TDCI dokonce pohon pouze předních kol. Alespoň zážehové šestiválce však měly pohon všech kol.

Přední náprava a značná část podlahové plošiny pocházely z dobové generace Fordu Mondeo (zadní náprava byla konstrukce Jaguar) a v rámci unifikace X-Type převzal i některé ovládací prvky. Přesto to byl skutečný Jaguar s kvalitním interiérem (byť s omezeným prostorem na zadních sedadlech, což ale znalci starších a o poznání větších sedanů řady XJ SWB dobře znají) a nezaměnitelným, důstojným duchem. X-Type vlastně nikdy neprošel faceliftem, postupně se měnily jen volanty či vybrané výbavové prvky, nejmenší Jaguar tak nyní disponuje vestavěnou navigací, Bluetooth či šestistupňovými převodovkami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Jaguar X-Type se však zatím vyrábí a prodávají, za cenu Octavie tak můžete pořídit automobil s nesrovnatelně lepší výbavou a neokázalým puncem luxusu, který ale v očích sousedů či běžných kolemjdoucích nebudí závist, ale okouzlení. Kdo se kdy tímto často vysmívaným Jaguarem svezl (já jsem testoval dva), ten jistě potvrdí, že svezení to bylo znamenité, komfortní a jízdním vlastnostem nebylo krom poněkud měkčího odladění podvozku co vytknout. Automobilový průmysl tak přichází o výborný automobil, jehož kvality docení snad až budoucnost. Jistě, život jde dál, přesto  budiž čest jeho památce...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar X-Type 2,0 TDCI, 2009

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 31 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků