Jaguar X-Type nadobro končí

Jaguar X-Type končí ve výrobě letos na podzim a svého nástupce již mít nebude. A to i přesto, že se během osmi let vyrobilo zhruba 350 000 vozů tohoto typu, čímž se stal X-Type nejprodávanějším Jaguarem všech dob.

Nový, indický vlastník Jaguaru však hodlá tuto legendární britskou značku směřovat spíše k menší produkci exluzivnějších automobilů. X-Type svým způsobem deklasoval dosavadní pověst Jaguaru, když jako vůbec první vůz v historii nabízel i karosérii kombi a v kombinaci se vznětovým motorem Ford TDCI dokonce pohon pouze předních kol. Alespoň zážehové šestiválce však měly pohon všech kol.

Přední náprava a značná část podlahové plošiny pocházely z dobové generace Fordu Mondeo (zadní náprava byla konstrukce Jaguar) a v rámci unifikace X-Type převzal i některé ovládací prvky. Přesto to byl skutečný Jaguar s kvalitním interiérem (byť s omezeným prostorem na zadních sedadlech, což ale znalci starších a o poznání větších sedanů řady XJ SWB dobře znají) a nezaměnitelným, důstojným duchem. X-Type vlastně nikdy neprošel faceliftem, postupně se měnily jen volanty či vybrané výbavové prvky, nejmenší Jaguar tak nyní disponuje vestavěnou navigací, Bluetooth či šestistupňovými převodovkami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Jaguar X-Type se však zatím vyrábí a prodávají, za cenu Octavie tak můžete pořídit automobil s nesrovnatelně lepší výbavou a neokázalým puncem luxusu, který ale v očích sousedů či běžných kolemjdoucích nebudí závist, ale okouzlení. Kdo se kdy tímto často vysmívaným Jaguarem svezl (já jsem testoval dva), ten jistě potvrdí, že svezení to bylo znamenité, komfortní a jízdním vlastnostem nebylo krom poněkud měkčího odladění podvozku co vytknout. Automobilový průmysl tak přichází o výborný automobil, jehož kvality docení snad až budoucnost. Jistě, život jde dál, přesto  budiž čest jeho památce...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar X-Type 2,0 TDCI, 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků