Jaguar X-Type Estate: první kombi velké kočky (Frankfurt)

Na frankfurtském autosalonu byl kromě studie RD-6, o které budeme psát později, představil Jaguar také kombi nižšího modelu X-Type. Jmenuje se Estate a má pomoci dostat se automobilce zpět na výsluní. Poslední dobou se totiž Jaguary neprodávají podle představ výrobce, proto se pod kapotou nedávno objevil diesel, a proto nyní přichází X-Type i jako kombi. Verze kombi totiž v této kategorii činí nemalé procento prodeje, o které se jaguar nechce ochudit.

Jaguar X-Type Estate se začne prodávat příští rok a pod jeho kapotou se objeví také dieselové motory; základem bude motor s objemem 2.0 a výkonu 96 kW (zde Jaguar spolupracuje s Fordem, stejný motor má např. Mondeo), mohl by se rovněž objevit i motor 2.7 V.6 , který vzniká ve spolupráci s koncernem PSA a který se plánuje do většího modelu S-Type. O tomto motoru jsme psali podrobněji už dříve. Motor bude mít výkon 152 kW a točivý moment 440 Nm, což je docela solidní základ pro dobré jízdní výkonu. V nabídce Estatu se objeví i benzíňáky 2.1 V6 (115 kW), 2.5 V6 (141 kW) a 3.0 V6 (168 kW), s nimiž dnes sedan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků