Jaguar X-Type Estate: kočkovité kombi v Česku (představení)

11 komentářů

fechta
30. dubna • 15:58

asi leckoho zklamu, ale 2.7d biturbo do X-Typu nepůjde! V červnu se začne prodávat v S-ku a příští rok i v XJ. X-ko dostane 2.2 160k/400Nm a bude výhradně se ZF převodovkama(M a A). Bude to druhý diesl. motor v nabídce Xka. A co se místa (využitelnosti) týká, tak je na tom mnohem lép než Cko, trojka a A4ka. Což jsou hlavní konkurenti.

Ivohoe@seznam.cz
28. dubna • 18:20

Nevím,co je na tom,že je v Jaguaru diesel a ještě,že je to k tomu kombi.Doba se zkrátka mění a značka musí přistoupit k tomu,o co je zájem.BMW a Mercedes byste určitě za stejnou věs tolik nekamenovali.Já bych si ho klidně koupil.Navíc o diesely je velký zájem.Určitě to bude velmi povedené auto a navíc se mi líbí.Má šmrnc

Kubas
28. dubna • 15:20

Když už Jaguar dělá kombíka, proč ho alespoň neudělá pěkně? Vždyť ta záď je naprosto nudná a fádní.... Tímhle autem (zejména v kombinaci s tím nejslabším motorem) se Jaguar dost zpronevěřuje své dlouho budované tradici....

Na druhou stranu tento model ukazuje, jakým směrem se vyvíjí "vkus" zákazníků... Pokud je někdo schopen si koupit nudného a pomalého Jaguára combi nebo třeba pseudo-Porsche do terénu (v kombinaci s nejslabším motorem opět dojemné...), pak je jen otázkou času, než se výrobci přizpůsobí....

Já jenom doufám, že alespoň některé značky komerčním tlakům odolají a budou dále schopny vyrábět jedinečná a "nekonzumní" auta s vlastní identitou....  

Pavel
28. dubna • 8:18

Moc hezké kombi, malý kufr, ale jaguar není na převážení nábytku  S tím nafťákem by mohlo jít o zajímavou volbu, ale mohl mít alespoň 110 kW, když je Jaguar tak trochu sportovní značka.

Leonardo Cupranek
28. dubna • 10:56

Objektivne to samozrejme je dobre auto. Ale na to, ze to je Jaguar, to zas tak uzasne neni. Jednak k Jagu samozrejme kombik vubec nejde a je otazkou, jak moc dobre se to bude prodavat (predstavte si Aston Martin Combi 2.0 Diesel - kdo by do toho sel?). Dale je samozrejme trapne, ze tam daji slaby ctyrvalcovy motor z Mondea. Ne ze by byl vylozene spatny (na levnejsi stredni tridu typu Mondeo je tak akorat), ale do Jagu bych dal alespon 2.5 ci 3.0 V6 diesel (kdyz uz vubec davat diesel do Jagu). Kdyz uz bych chtel lepsiho kombika od fordu, sel bych do Volva. Myslim, ze je kvalitnejsi (Ford ho jeste nestrhl k prumernosti tak, jako Jag - asi ma Volvo vice samostatnosti).

Ted si rejpnu a plno lidi tim asi popudim, ale : jak moc lepsi/vybavenejsi je tenhle Jag oproti predpokladane budouci Octavii Combi 2.0 TDI 16v 118kW (ci 136kW) 4x4 DSG Laurin&Klement? Ne ze by ta Octavka byla mym idolem (z toho me asi nikdo nemuze podezrivat), ale to srovnani (az to na image) proste mozne je. Motor Oktavie je lepsi, pokud bude se ctyrkolkou a DSG, je to take vyhoda (Jag TD ji nema), ma vetsi kufr, trochu mene mista vzadu, ale jinak?

Jeniik
29. dubna • 12:38

To, ze jsou Jagu obecne nekvalitni auta je vec, ktera se traduje leta. Krasna, dobre vymyslena, ale nekvalitni auta to byla jeste pred tim, nez do nich Ford zacal poradne vrtat...

Turbo
28. dubna • 12:29

No je tam proste ten rozdil tridy. Kde Skoda konci, Jaguar zacina. Stejne tak muzes porovnavat Octavii s BMW3, MB C apod. Srovnavat se da vsechno se vsim, ale podle me je to nesmyslne srovnani. Co takhle porovnat Octavii se Suzuki Ignis? Ma 4x4(a lepsi), pet dveri, ctyri kola, bagy, mozna tam nalozis i EURo paletu.

Petr Broža
28. dubna • 11:02

V X-Typu se možná objeví 2.7D V6, který se nyní prodává v S-Typu a půjde i do Peugeotu 407 apod. Jde o motor vyvinutý Fordem a PSA.

Leonardo Cupranek
28. dubna • 11:55

Jo, ja to uz taky nekde cetl. Ale kdy? A nemel to byt zakladni motor misto toho dvoulitru? Vzdyt motor podobny tomu Jagovic dvoulitru se dava do lepsi Fabie a obycejne Octavie. Uz v Toledu je to prumer (dava se tam 81, 96 a 110kW TDI). A v Passatu je to snad dokonce podprumer, protoze vetsinu prodeju dela 96kW a V6 TDI vidim casteji, nez 74kW TDI (soukromy odhad). Superbu take jezdi vetsina tech 96kW a tipnul bych si, ze V6 TDI bude v Superbu castejsi, nez nepouzitelna 1.9 74kW (tak leda do mestskeho taxiku).
Proste Jag prod vedenim Fordu klesnul temer na jeho uroven. X-Type je proste vyslechtenejsi Mondeo, jedho dalsi stupen vybavy za Ghiou    A je to velika skoda - mel jsem Jad opravdu hodne rad, ale kdybych si ted vybiral luxusni auto, Jag by to urcite nebyl.

Martin Felix
28. dubna • 15:24

Je opravdu vysilující číst názory teoretiků, že X-Type je vyšlechtěné mondeo. Evidentně jste si oba vozy nevyzkošel, protože je to úplný nesmysl. Diesel má pravda stejný základ a dokonce i stejné tabulkové hodnoty, ale funguje zcela jinak v mondeu a v X-type. Kdybyste v každém ze zmiňovaných aut týden jezdil, nic podobného by vás nenapadlo.  Ale myslím, že ani majitelé Lamborghiny či Bentley netrpí komplexem, že v Česku jezdí milkon škodovkářů s nevyšlechtěnými Lamby. Jediné, co na X-Type trochu přehnali je přední náhon u dvoulitru a jeden výfuk. Ten zamrzí.

LK
28. dubna • 11:02

Ten poslední odstavec je opravdu provokativní. Já nechápu, jak může někdo do Jaguára dát diesel, manuál nebo hrb (combi). Zatímco u Jagu sedanu potencionální majitel vyhledává především luxus a image, nechápu, co by takový člověk očekával od dieselu kombíku v manuálu. Image rozhodně ne, možná ten luxus a je fakt, že hooodně nabušená oktávka se mu může docela blížit

Doporučujeme

Články odjinud