Jaguar vyvíjí vznětový čtyřválec pro model XF

Populární limuzína Jaguar XF, která automobilce výrazně pomohla v celkových prodejích, se doposud dodávala výhradně s dieselovými šestiválci, čímž zřejmě ztrácela na konkurenceschopnosti. Myslí si to alespoň představitelé automobilky, kteří zvažují vývoj a výrobu vznětového čtyřválce, který by byl třeba porovnatelný s dieselovým dvoulitrem u Audi A6. V časech, když nás automobilky učí za každou cenu sledovat spotřebu na úkor všech ostatních parametrů, se tento krok může zdát celkem logický, přičemž automobilka počítá i s přílivem „fleetových“ zakázek. Pro už tak dost pošramocenou image Jaguaru to ale zřejmě bude další velká rána, alespoň pro „staré zákazníky” kdysi vznešené značky.

O případně nabízeném agregátu toho však prozatím moc nevíme, vycházet však bude pravděpodobně z 2,2 litrového dieselu používaného v Land Roveru Freelander, disponovat by měl navíc úspornými systémy, jakým je třeba stop and start. O přeplňování se bude starat dvojice turbodmychadel a výkonnostně se bude agregát pohybovat někde kolem hranice 150 koní. Spekuluje se, že nového motoru v nabídce modelu XF se dočkáme již někdy začátkem příštího roku.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků