Jaguar vyvíjí vznětový čtyřválec pro model XF

Populární limuzína Jaguar XF, která automobilce výrazně pomohla v celkových prodejích, se doposud dodávala výhradně s dieselovými šestiválci, čímž zřejmě ztrácela na konkurenceschopnosti. Myslí si to alespoň představitelé automobilky, kteří zvažují vývoj a výrobu vznětového čtyřválce, který by byl třeba porovnatelný s dieselovým dvoulitrem u Audi A6. V časech, když nás automobilky učí za každou cenu sledovat spotřebu na úkor všech ostatních parametrů, se tento krok může zdát celkem logický, přičemž automobilka počítá i s přílivem „fleetových“ zakázek. Pro už tak dost pošramocenou image Jaguaru to ale zřejmě bude další velká rána, alespoň pro „staré zákazníky” kdysi vznešené značky.

O případně nabízeném agregátu toho však prozatím moc nevíme, vycházet však bude pravděpodobně z 2,2 litrového dieselu používaného v Land Roveru Freelander, disponovat by měl navíc úspornými systémy, jakým je třeba stop and start. O přeplňování se bude starat dvojice turbodmychadel a výkonnostně se bude agregát pohybovat někde kolem hranice 150 koní. Spekuluje se, že nového motoru v nabídce modelu XF se dočkáme již někdy začátkem příštího roku.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků