Jaguar vyrobil první „nový“ E-Type. Představí se v Pebble Beach

Seznam kapitol
  1. Jaguar Special GT E-Type, Video
  2. Fotogalerie

Jak Jaguar v květnu oznámil, tak se také stalo. Automobilka představuje první „nový“ Special GT E-Type, který se vyráběl v roce 1963. Divize Special Operations postaví dohromady šest těchto kusů, přičemž v Pebble Beach bude k vidění takzvaný „Car Zero“, tedy prototyp.

Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s i 850 mm hluboký brod

Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s i 850 mm hluboký brod

V dobách, kdy byl tento odlehčený E-Type vyráběn původně, vzniklo dohromady dvanáct kusů, automobilka ovšem počítala s osmnáctikusovou produkcí. Oněch zbývajících šest exemplářů postaví právě divize Special Operations. Auta se staví ručně v podstatě budou stejná jako jejich více než padesát let staří předchůdci.

Prvním modelem Jaguar divize Special Operations je civilnější Project 7

Prvním modelem Jaguar divize Special Operations je civilnější Project 7

Odlehčený E-Type používá šestiválcový motor s hliníkovým blokem. Objem činí 3868 ccm, maximální výkon dosahuje na 253,5 kW (340 k), maximální točivý moment má hodnotu 380 Nm. Šestiválec spolupracuje se čtyřstupňovou manuální převodovkou, brzdy jsou kotoučové na obou nápravách. Vpředu mají kotouče průměr 305 mm, vzadu 286 mm. Celkově je vůz dlouhý 4453 mm, široký 1700 mm, vysoký 1181 mm a váží pouhých 1000 kg.

Interiéru dominuje klasický dřevěný volant, automobilka použila samozřejmě také kožené čalounění. U prototypu zůstalo mnoho částí nezakryto, aby bylo možné demonstrovat rozsáhlé použití hliníkových slitin, zákazníci si ovšem budou moci objednat třeba kožené koberečky.

Oddělení Jaguar Land Rover Special Operations si pořídilo největší známou sbírku klasických britských vozů na světě

Oddělení Jaguar Land Rover Special Operations si pořídilo největší známou sbírku klasických britských vozů na světě

Pro karoserii je připravena paleta šesti barev - červená, šedá metalíza, stříbrná metalíza, modrá metalíza, tradiční britská zelená a bílá. Vzhledem k počtu vyrobených exemplářů ale není problém jakákoliv jiná barva.

Prototyp má za sebou patnáctidenní testování, kde byly zkoušeny dynamické vlastnosti a nastavení podvozku. Stejné testy čekají na každý ze šesti nově vyrobených exemplářů.

Britští zákazníci vzali Jaguar Project 7 útokem. Tamní trh má vyprodáno

Britští zákazníci vzali Jaguar Project 7 útokem. Tamní trh má vyprodáno

Cenu ani tentokrát Jaguar nezveřejnil. Již dříve ovšem automobilka zmínila, že očekává poptávku daleko přesahující nabídku. Jaguar si v podstatě vybere, komu auto prodá. Přednost dostanou zavedení sběratelé. Speciálně ti, kteří se zaměřují na závodní vozy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar Special GT E-Type, Video
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků