Jaguar vymyslel volant pro budoucnost. Můžete ho přenášet a mluvit na něj

Britsko-indická značka pojmenovala tento důležitý díl jménem Sayer po designérovi Malcolmu Sayerovi.
Jaguar vymyslel volant pro budoucnost. Můžete ho přenášet a mluvit na něj

Má tvar, který je vzdáleně připomíná volanty z vozů Formule 1, jinak je ale na hony vzdálen všem dosud používaným automobilovým volantům.

Svoji představu o tom, jak má vypadat tato důležitá součástka v éře autonomních vozů, zveřejnila britská automobilka Jaguar&Land Rover.

Na vlastní oči ho budou moci spatřit návštěvníci Tech Festu, který se koná v Londýně na konci týdne. Volant bude s řidičem komunikovat hlavně pomocí hlasu. Důležitou novinkou je, že volant (alespoň podle představ výše zmíněné automobilky) bude v budoucnosti jedinou součástkou auta, kterou bude určitý člověk vlastnit.

29 kapitol z automobilové historie v obrazech. Víte, odkdy se používá volant?

29 kapitol z automobilové historie v obrazech. Víte, odkdy se používá volant?

Ten, kdo si totiž volant koupí, se stane členem speciálního klubu sdílených aut. Podle své potřeby či chuti si tedy volant bude moci instalovat do sporťáku, SUV nebo třeba kombi. Jelikož je volant určený pro vozy, které se vyrobí až za více než dvacet let, je jasné, že většinu času takové auto pojede v autonomním módu. Nicméně, pokud počítač usoudí, že se blíží úsek, na kterém by pro řidiče mohlo být zajímavé řídit osobně,  vyzve řidiče k uchopení volantu.

Je samozřejmé, že parkování a další otravné úkony takový vůz zvládne sám. Člověk tedy ráno vstane a volantu pouze sdělí kde a v jakém čase má být vůz přistaven. Těšíte se? 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků