Jaguar vymyslel volant pro budoucnost. Můžete ho přenášet a mluvit na něj

Britsko-indická značka pojmenovala tento důležitý díl jménem Sayer po designérovi Malcolmu Sayerovi.
Jaguar vymyslel volant pro budoucnost. Můžete ho přenášet a mluvit na něj

Má tvar, který je vzdáleně připomíná volanty z vozů Formule 1, jinak je ale na hony vzdálen všem dosud používaným automobilovým volantům.

Svoji představu o tom, jak má vypadat tato důležitá součástka v éře autonomních vozů, zveřejnila britská automobilka Jaguar&Land Rover.

Na vlastní oči ho budou moci spatřit návštěvníci Tech Festu, který se koná v Londýně na konci týdne. Volant bude s řidičem komunikovat hlavně pomocí hlasu. Důležitou novinkou je, že volant (alespoň podle představ výše zmíněné automobilky) bude v budoucnosti jedinou součástkou auta, kterou bude určitý člověk vlastnit.

29 kapitol z automobilové historie v obrazech. Víte, odkdy se používá volant?

29 kapitol z automobilové historie v obrazech. Víte, odkdy se používá volant?

Ten, kdo si totiž volant koupí, se stane členem speciálního klubu sdílených aut. Podle své potřeby či chuti si tedy volant bude moci instalovat do sporťáku, SUV nebo třeba kombi. Jelikož je volant určený pro vozy, které se vyrobí až za více než dvacet let, je jasné, že většinu času takové auto pojede v autonomním módu. Nicméně, pokud počítač usoudí, že se blíží úsek, na kterém by pro řidiče mohlo být zajímavé řídit osobně,  vyzve řidiče k uchopení volantu.

Je samozřejmé, že parkování a další otravné úkony takový vůz zvládne sám. Člověk tedy ráno vstane a volantu pouze sdělí kde a v jakém čase má být vůz přistaven. Těšíte se? 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků