Jaguar vylepšil své nejostřejší SUV. Na rychlejším F-Pace SVR nenechal nit suchou

Po nedávném faceliftu standardního modelu přišla řada i na nejsotřejší verzi.

Jaguar vylepšil své nejostřejší SUV F-Pace SVR a posunul ho tak na ještě vyšší úroveň. Na první pohled to ale moc nevypadá. Designových změn na vozidle totiž moc není. Vylepšenou verzi prozradí především nové LED světlomety, řidší žebrování v přední masce a lehce přepracovaný přední nárazník.

Uvnitř je nejvýraznější změnou nový infotainment s úhlopříčkou 11,4“, který si umí aktualizovat software bezdrátově. Nová je i hlavice řadicí páky s lepším gripem a řadící pádla pod volantem jsou nyní z pozinkovaného hliníku. Před řidičem stále zůstává 12,3palcový digitální přístrojový štít.

TEST Jaguar F-Type P450 RWD: Úsměv zmizel, všechno ostatní naštěstí zůstalo

TEST Jaguar F-Type P450 RWD: Úsměv zmizel, všechno ostatní naštěstí zůstalo

Vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru zde na kola nakládá stále 405 kW (550 koní). Točivý moment se ale zvětšil z 680 na 700 N.m. Čas zrychlení z 0 na 100 km/h se tak zlepšil na 4,0 sekundy a maximálně může novinka jet až 286 km/h. I přes lepší dynamiku Jaguar tvrdí, že nový vůz je ekonomičtější a produkuje méně škodlivých částic.

Z hlediska ostré jízdy dostalo nové SVR taktéž řadu vylepšení. Přepracovaný byl například elektronický zadní diferenciál, řízení je nyní ostřejší a zlepšila se i odezva na brzdový pedál. Odpružení vozu umí být ve sportovním naladění ještě tužší, zároveň ale klade větší důraz na komfort při běžné jízdě. 

Land Rover Discovery má po faceliftu. Pod kapotou teď najdete hlavně hybridy

Land Rover Discovery má po faceliftu. Pod kapotou teď najdete hlavně hybridy

Nový Jaguar F-Pace SVR začne ze svých čtyř výfukových koncovek prskat do okolí během příštího roku. Kdy přesně to bude a kolik za něj automobilka bude chtít, zatím nebylo oznámeno.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků