Jaguar vylepšil I-Pace. Elektromobil teď nabijete rychleji a je stále on-line

Zvenku si změn nevšimnete, uvnitř si ale Jaguar pohrál s důležitou technikou především v rámci nabíjení.

Jaguar si pro svůj elektromobil I-Pace připravil hrstku novinek, se kterými vyrazí do následujících let. Exteriér opravdu není třeba příliš řešit, jelikož značka pouze rozšiřuje nové možnosti odstínů laků v nabídce a také uvádí větší 19palcová kola pro vyšší výbavy. Kosmetické změny obsahují i paket s chromovanými prvky na karoserii.

Nový Land Rover Defender padl do rukou tunerů. Kahn jde cestou luxusního vzhledu

Nový Land Rover Defender padl do rukou tunerů. Kahn jde cestou luxusního vzhledu

Uvnitř nyní dostává I-Pace standardně 360stupňový kamerový systém, kdežto digitální zpětné zrcátko (známé například z nového Land Roveru Defender) se nově objevuje jako volitelná položka. Dále přichází standardní vyhřívání předních sedadel, možnost bezdrátového dobíjení telefonu a klimatizační systém vozu teď používá ještě schopnější filtraci pro zachycení nežádoucích alergenů a mikročástic.

Nový je také infotainment systém s rozšířenou konektivitou, který se zatím objevil pouze v novém Defenderu. Systém zvládá aktualizace přes internet, je tedy stále on-line skrze eSIM, a navigace umí ještě lépe optimalizovat trasu s ohledem na zastávky u nabíjecích míst. Připojení přes Bluetooth nyní podporuje zároveň dvojici zařízení.

Britové investují miliardu liber do výroby nových elektromobilů. Chystají tři modely

Britové investují miliardu liber do výroby nových elektromobilů. Chystají tři modely

Především ale Jaguar vybavil I-Pace výkonnější AC palubní nabíječkou – nově třífázovou 11kW ve standardní výbavě, oproti dřívější 7kW. To znamená, že z domácího 11kW Wallboxu je možné dobít energii pro ujetí 53 km za přibližně hodinu. Naplno je pak I-Pace nabitý za skoro 13 hodin. Schopnost dobít 125 km dojezdu za 15 minut u veřejných 100 kW DC rychlonabíječek stále zůstává.

Jinak se na technice elektromobilu nic nemění. Stále jej pohání dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu 294 kW (400 koní) a využívá bateriový modul o kapacitě 90 kWh, který má umožnit dojezd až 470 km.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

dnes | Jiří Baborský | 4 příspěvky
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků