Pokud byste se náhodou chtěli po legendární Severní smyčce svézt v elektromobilu s profesionálním řidičem za volantem, Jaguar má pro vás řešení.
Takzvaná „ring taxi“ už jsou na německém Nürburgringu zavedenou atrakcí pro návštěvníky. Zaplatíte nějaký ten peníz a Zeleným peklem vás provede profesionální řidič v nějakém tom zajímavém autě. Nejznáměji takto pasažéry vozila třeba Sabine Schmitz v BMW M5, nicméně tuto službu už dnes na Severní smyčce nabízí celá řada firem.
Mezi ty patří i Jaguar, který se nyní dočkal prvenství. Po okruhu vás totiž některý z profi jezdců automobilky sveze také v elektromobilu I-Pace. Jaguar se tedy stává první automobilkou, která na okruhu nabídne elektrické „ring taxi“.
Automobilka zde samozřejmě odkazuje na své působení v sérii eTrophy, která je určena pro závodní varianty I-Pace, a také na podnik Formule E. Bohužel, po Nordschleife vás ale sveze v úplně sériovém, silničním modelu. A přestože s výkonem 400 koní (294 kW), točivým momentem 686 N.m a zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,8 vteřiny se I-Pace na silnici neztratí, na okruh by to přece jen chtělo něco víc extra.
I když je odkaz Jaguaru na motorsport jasně viditelný, těžko říct, zda se zrovna na Nordschleife, na místě plném opravdových petrolheadů, na místě slavné čtyřiadvacetihodinovky, dočká nějakého zájmu o svezení v dnes běžném elektromobilu. Ke všemu, když za jedno kolo zaplatíte v přepočtu asi 4000 Kč.