Jaguar už nebude dělat karoserie kombi. Klesá poptávka, lidé chtějí SUV

S kombíky se v nabídce značky Jaguar rozlučte. Místo nich budou crossovery a SUV, protože se prodávají mnohem lépe.
Jaguar už nebude dělat karoserie kombi. Klesá poptávka, lidé chtějí SUV

Trh s vozy kategorie kombi se neustále zmenšuje a automobilka Jaguar se rozhodla již nepřicházet do tohoto segmentu s novými modely. Podle šéfa designu britské značky Iana Calluma je již velmi obtížné jakýkoli nový model pro tento segment obhájit, neboť hrozí, že na něm nebude značka vydělávat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klasická karoserie kombi už netáhne ani v Evropě. Poslední baštou je Německo a to dává přednost domácím vozům. Jaguar tak tuto karosářskou variantu opustí a raději se bude věnovat kategorii SUV

Největším trhem pro kombi je Evropa a ta nyní přechází na SUV. Z evropských zemí se pak nejvíce kombíků prodává v Německu a Němci zase preferují domácí značky. Když Jaguar přišel s modelem XF Sportbrake v roce 2012, kombíkům patřila zhruba třetina segmentu velkých prémiových vozů. Dnes je to ještě méně.

Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – další hřebík na scéně

Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – další hřebík na scéně

Automobilka Jaguar se nyní soustředí na crossovery a SUV, které v popularitě klasické kombíky nahrazují. Tyto kategorie se navíc dobře prodávají po celém světě, i v Číně a USA, kde naopak vozy s karoserií kombi vůbec netáhnou.

V nabídce značky Jaguar se v minulosti objevily pouze dva vozy kombi. Byl to X-Type z roku 2004 a XF Sportbrake v roce 2012. Nový Jaguar XE se prodává prozatím jen jako sedan a nevypadá to, že by vůbec někdy přišel jako kombi. Místo toho bude zřejmě ještě jedno menší SUV.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků