Jaguar to znovu zkusí s malým sedanem

Jaguar si zřejmě věří, opět totiž zvažuje výrobu menšího sedanu. Ještě nedávno to přitom označoval za nemožné.

Adrian Hallmark, nový globální šéf Jaguaru, v rozhovoru pro Automotive News připustil, že automobilka uvažuje o výrobě menšího sedanu. Vozu, který by se stal přímým konkurentem BMW řady 3 a zároveň také ideovým nástupcem někdejšího modelu X-Type, který jsme pro vás testovali ve verzi Jaguar X-Type 2,0 D. Na sklonku jeho výroby se přitom představitelé Jaguaru nechali slyšet, že „malý Jaguar“ už nikdy stavět nebudou, aby neohrozili image značky coby producenta luxusního zboží.

„Potřebujeme rozličné modely,“ tvrdí nyní Adrian Hallmark. „Potřebujeme levnější modely. Náš nový vůz by měl být sedan, pod modelem XF, který by se mohl postavit BMW řady 3 nebo Audi A4/A5. Jaguar potřebuje nový malý sportovní automobil kvůli image a sedan kvůli prodejům. V každém případě ten vůz musí patřit mezi levnější.“ Co se týká načasování, Adrian Hallmark řekl: „Jsme na začátku celého procesu, než takový vůz spatří světlo světa, uběhnou jistě více než čtyři roky.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar X-Type: alternativně vznětový motor, pohon předních kol a...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... karoserie kombi. Kombinace, jež milovníky Jaguarů evidentně za srdce nechytla.

Zdá se, jako kdyby představitele Jaguaru již zapomněli na předchozí pokus automobilky o menší sedan. Jaguar X-Type debutoval v Evropě před deseti lety a neprodával se dobře. Mezi motoristy získal pejorativní přezdívku „převlečené Mondeo“. Hallmark uvedl, že Jaguar stejnou chybu nezopakuje. A dodal: „My nechceme soupeřit na poli fleetových obchodů. Nechceme vstupovat na trhy, kde jsou vozy s malými motory, malými koly a velkými slevami ve výši 25 procent. Pokud představíme nový model, tak to bude jedině elegantní auto se špičkovou technologií.“

Slova Adriana Hallmarka jen potvrzují zvyšující se sebevědomí Jaguaru. Loni se tato automobilka stala doslova sběratelem cen, třebanový Jaguar XJ získal 20 světových ocenění, koncept Jaguar C-X75 byl v rámci pařížského autosalónu oceněn titulem „Vůz autosalónu“. Společnost Jaguar Land Rover dosáhla ve druhém čtvrtletí finančního roku zisku 238 milionů liber (po zdanění) a roční tržby k listopadu vzrostly o 20,7 %.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar se v minulosti pokoušel zaujmout zákazníky zlevněným modelem X-Type. Neúspěšně.
 


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků