Jaguar se stává pro Ford noční můrou

Investice lze rozdělit do dvou základních skupin. Na úspěšné a na neúspěšné. A pak tu máme třetí skupinu a tou je investice Fordu do automobilky Jaguar.

Britský výrobce luxusních vozů zveřejnil své odhady hospodářského výsledku za minulý rok. Očekávat šlo jen ztrátu, ovšem ta se vyšplhala na velmi solidních 715 mil. dolarů (přibližně 15,4 mld. Kč). Ford sice oznámil, že po započítání všech položek se ztráta sníží asi na 550 mil. dolarů, ale to na celé věci mnoho nemění.

Od roku 1989, kdy Ford koupil tuto automobilku, do ní investoval již přes 10 mld. dolarů (přibližně 210 mld. Kč) a zisk je stále v nedohlednu. Lepším výsledkům nepomohly ani ostudné kombi verze, nasazení naftových motorů a ani to, že Jaguary jsou dnes z nemalé části jen převlečenými modely Fordu.

Protože je situace u Jaguaru již kritická, rozhodlo se vedení Fordu, že čerpání z tradičních tvarů musí jít pryč a Jaguar musí vytvořit nový pojem luxusu 21. století.

Zcela nové pojetí designu exteriéru i interiéru, opětovný návrat k luxusnímu pojetí, nové výkonné motory a hlavně vynechání koncernových prvků. To vše, spolu s masivnější podporou prodejů má pomoci přinést automobilku k zisku. Již loni uvedený model XK je prodejním trhákem a s ohledem na zachování slávy této anglické klasiky můžeme jen doufat, že i další modely budou takto úspěšné.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků